Jag tittar knappt på någon actual play. Det har varit t.ex. Alien äventyr där det är hopplöst att beskriva för lyssnarna var saker och ting är. Dock en eloge till
vi spelar rollspel, där Mikael Medin gjorde ett superjobb att beskriva var spelarna var på Chariot of gods.
Vidare såg jag på Mystery Quest och Games Night när de spelade Alien. Dock spelade de så bra att jag fick mardrömmar om aliens och höll på att ramla av toaletten 0.00 på natten när min dotter kom runt hörnet och sa "törstig". Så jag slutade lyssna/titta på alien-poddarna för nattsömnens skull.
Dock när det kommer till Figurspel (t.ex. bolt action, Warhammer 40k, One hour Skirmish och Kill Team) så blir det youtube istället för spotify. Men där är det mest för att förstå hur reglarna fungerar. Men nu spelar jag så lite figurspel. Kill Team skulle ju vara snabbt och likaså one hour skirmish men vad hjälper det när motståndarna gärna tänker 5-15 minuter innan varje aktivering..... så mycket tålamod har jag inte.
Men till lyssningen. Jag brukar lyssna på -
De Övergivnas Armé. Det är nog number one podden alltså. Särskilt DoD23 är min favorit.
Världens längsta dvärg levererar så gott som alltid eller Groddy som ALLTID är misstänksam mot allt och alla. SL-Daniel är lite av gamla skolan och är inte rädd för att låta tärningarna bestämma utgången. Karaktärer dör och dör ordentligt. Även SL-Stefan låter tärningarna tala sitt språk och jag tycker de gör det bra. Dock blev jag lite nere när "stackars" Cerathlon gick ur tiden för 2:a gången. Men den "gode" Flavio har ju gjort comeback

.
Nästa favoritpodd är
Skymningsläge där deras Twilight 2000 podd är suverän. Alltid en cliffhanger som får en att drömma om nästa avsnitt. Nils Löw Day Zero är 5 av 5.
Vi fumlar lever upp till sitt namn och Brygge & Esbjörn är lite av favoriter. Brygge är alltid lagom gnällig -
jag har gått på akademin in tricilve - och en god mysfarbror.
Vidare lyssnade jag igenom
Vi spelar rollspel där de spelade igenom konfluxsviten men när det kom till kristalltjuren det blev FÖÖÖR mycket av karaktärerna Egon och Frankus. De tog för mycket plats för min smak. Det förstärktes i den 5:e konfluxen och blev för mycket för mig. Då var det bättre med Alien och Svärdets Sång, där var det lite mer balanserat.
Om det när någon som har en podd där de kör Mutant 1984 (originalet) så vore det roligt att lyssna på. Hör gärna av er om ni känner till någon sådan podd.