Hur ofta lyssnar/kollar du på Actual Plays?

Hur ofta lyssnar / kollar du på Actual Plays?

• Dagligen

Votes: 5 6.8%
  • Varje vecka

Votes: 14 19.2%
  • Varje måndag

Votes: 3 4.1%
  • Någon gång om året

Votes: 9 12.3%
  • Jag har lyssnat nån enstaka gång men det var inte för mig

Votes: 25 34.2%
  • Jag har aldrig lyssnat på en Actual Play

Votes: 17 23.3%

• Total voters
    73
Har funderat på hur vanligt det är att lyssna /kolla på APs bland folk här på forumet. Hur ofta lyssnar ni? Har det påverkat hur ni spelar eller hur ni tänker på ert spelande?

Edit: alternativ tre ska såklart vara "Varje månad" och inget annat. Skyller på huvudvärk! :gremgrin:

Jag lyssnar inte på någon rollspelspodd, men jag följer viva la dirt leagues olika filmade kampanjer sedan några år tillbaka. Just nu har de två stycken igång och vardera släpper ungefär ett halvtimmeslångt avsnitt per vecka. Det är både lagom långt och lagom seriöst för min del.

Jag har sett typ 3-5 minuter av 4 actual plays. Tröttnade innan spelandet började. En var en svensk där de snackade om godiset folk haft med sig och annat som man snackar om när ett gäng människor träffas. I de två andra fallen var det rader med sponsorer som skulle avverkas. Den sista var Brennan...Mulligan nånting som hittat på nån favoritkaraktär och postades i tråden om den spelledaren. Det var underhållande ett tag.

Jag är mycket mer en som spelar fotboll, tv-spel och rollspel istället för att titta på det. Om jag ska avnjuta en färdig berättelse så slår en bok, tv-serie eller film en sagoberättare, eller en inspelning av ett spelmöte, eller en teaterpjäs.

Back