Anthrox
Har aldrig förlorat mot Skans Juteskrämorna
Betatestar spelHur då? Säljer du 3D-printrar?![]()
Betatestar spelHur då? Säljer du 3D-printrar?![]()
+1Rollspel är bäst gratis!
Jag satte 300-800kr för jag tänker att rollspelspubarna räknas in som en del av utgifterna också!
Rätt extensivt rätt att räkna. Jag köper inte massor av rollspel, 2-3 per år, men en bok kostar ju utan problem 500 kr numera. Och att åka på konvent blir ju snabbt rätt dyrt i jämförelse (ska man liksom räkna på extra matugifter ocksåHur många sek lägger du på din hobby per månad i snitt?
Premisser:
- vi räknar in all analog gaming, så köper du brädspel och kortspel och dylikt så tar vi in allt. Inga datorspel eller dylikt.
- även runtomkringmaterial räknas, köper du warhammer-noveller räknas det. Tärningar, asseccoarer, resor till konvent, allt sådant.
- säljer du mkt så höfta ett netto (säljer du för 3000 i månder och köper för 4000 i månaden så blir det 1000kr netto)
- självklart varierar det mkt från period till period. Försök ta ett grovt snitt. Om det skiljer våldsamt från år till år så tänk senaste året som ett snittvärde.
Det var en massa premisser som jag som kille förstås läste efter att jag röstat, men jag tror jag hamnar i rätt kategori ändå. 1-300, förutom enligt sista premissen.Hur många sek lägger du på din hobby per månad i snitt?
Premisser:
- vi räknar in all analog gaming, så köper du brädspel och kortspel och dylikt så tar vi in allt. Inga datorspel eller dylikt.
- även runtomkringmaterial räknas, köper du warhammer-noveller räknas det. Tärningar, asseccoarer, resor till konvent, allt sådant.
- säljer du mkt så höfta ett netto (säljer du för 3000 i månder och köper för 4000 i månaden så blir det 1000kr netto)
- självklart varierar det mkt från period till period. Försök ta ett grovt snitt. Om det skiljer våldsamt från år till år så tänk senaste året som ett snittvärde.