Hur mycket lägger du på din spelhobby per månad i snitt?

Hur många sek lägger du på din spelhobby per månad i snitt?

• 0 kr

Votes: 7 13.2%
  • 1-300kr

Votes: 23 43.4%
  • 300-800kr

Votes: 11 20.8%
  • 801-1300kr

Votes: 6 11.3%
  • 1300-2000kr

Votes: 2 3.8%
  • 2000-25000kr

• 2500-3000kr

Votes: 0 0.0%
  • >3000kr

• Total voters
    53
Har varit mycket högre än max 300 per månad i snitt, men jag har lugnat ner mig en del. The Forge (Foundry) är en fast kostnad och resten är när anden är svag.

I snitt 0kr. Jag spelar bara rollspel, sitter inte och läser några egentligen.

Hur många sek lägger du på din hobby per månad i snitt?

Premisser:
- vi räknar in all analog gaming, så köper du brädspel och kortspel och dylikt så tar vi in allt. Inga datorspel eller dylikt.
- även runtomkringmaterial räknas, köper du warhammer-noveller räknas det. Tärningar, asseccoarer, resor till konvent, allt sådant.
- säljer du mkt så höfta ett netto (säljer du för 3000 i månder och köper för 4000 i månaden så blir det 1000kr netto)
- självklart varierar det mkt från period till period. Försök ta ett grovt snitt. Om det skiljer våldsamt från år till år så tänk senaste året som ett snittvärde.
Rätt extensivt rätt att räkna. Jag köper inte massor av rollspel, 2-3 per år, men en bok kostar ju utan problem 500 kr numera. Och att åka på konvent blir ju snabbt rätt dyrt i jämförelse (ska man liksom räkna på extra matugifter också 😉). Och något brädspel till familjen kan det bli ibland, några figur här och där till Mordheim numera, färg, penslar. Å andra sidan kan jag tydligen räkna av arvoden (får jag slå ut dem över flera år?).

Jag vet inte. Svarar 300-800 men det skulle kanske kunna vara lite mer ...

På den tiden jag spelade både Magic och Warhammer så låg det nog på 2-3 tusen varje månad. Nu när jag ”bara” sysslar med rollspel så håller jag det på ~500kr i månaden. Finns alltid något att fylla bokhyllan med eller en bundle som är för bra för att inte köpa 😅

2000-3000 sekiner.

Att både Alfaspel och Black Library har börjat med månatliga reor har varit dålig för min plånbok. Sedan får jag de här infallen då jag blir fokuserad på visa teman o köper flera böcker efter det (just nu skyttegravskrig) om de inte är för dyra, o vissa äldre böcker jag villhöver när de dyker upp.

0 kronor, de flesta rollspel jag skulle kunna tänka mig spela nuförtiden är dessutom utan kostnad eller att jag själv kommer på något jag vill testa.

Back