Svår fråga. Jag vet inte om man kan göra rollspel fel. Jag ser det som att man väljer spelare genom vilket rollspel man gör, för att olika folk tycker om olika saker i ett rollspel. Vad någon tycker är gudomligt bra kan vara något jag aldrig skulle spela, och tvärtom.
Med spel jag köper så blir det alltid husregler och ändringar i världen, för att få det att passa. Spelare förklarar vad de vill på det, och vad de anser behövs, så man får skapa en yta däremellan att existera på när det kommer till förändringar. Det är trots allt ett gemensamt projekt, och det är spelarna som bär en bra kampanj IMO, inte spelledaren. Och sen när man vill skräddarsy mer, så skriver man en egen värld eller gör om mycket i världen.
Med andra ord; när jag spelleder så får jag det att fungera. Har jag köpt ett spel så är det något jag gillar, sen modifierar man det för gruppens behov, om det behövs. Till och med riktigt bra spel har saker man behöver expandera och utveckla. Nu tänker jag iofs från ett kampanjperspektiv, för det är kampanjer jag har intresse av. Oneshots bryr jag mig inte om, där kan vad som helst duga.