DoD Hur hamnade ankorna i Drakar och Demoner egentligen?

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
197
@Mikl, vi hade en anka i spelgruppen. Henrik spelade den. Vet dock inte om det var innan du kom med i gruppen 😆
Jo, jag minns att det fanns en anka med quack-fu men hade glömt vem som spelade den. Vi hade stor omsÀttning pÄ rollpersoner pÄ den tiden och ankan var inte nÄgon av de lÄngvariga...
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
Finns det inte nÄgot spel som bygger pÄ Mörk Borg-systemet som gör just det?
Haha! Detta tydligen.

(Borde givetvis hetat Anke Borg)

Edit: ..och det Àr vÀl engelska Duckburg man syftar till sÄklart inser jag nu :)
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
UmeÄ
Var fjanterier och ordvitsar med ankor med frÄn början, eller har det lagts till senare (fÄniga namn, Quack fu etc)?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
KnÀna gÄr framÄt pÄ bÄda bilderna. Det du uppfattar som knÀn pÄ den nedre Àr motsvarigheten till hÀl-leden.
okej, jag kanske inte anvĂ€nde anatomiskt korrekt term. Är ingen expert pĂ„ varken skelett eller fjĂ€derfĂ€n. Men jag omformulerar frĂ„gan dĂ„: har ankorna en hĂ€l- led som pĂ„minner mer om hur ankor har i verkligheten eller har de en hĂ€l-led som mer pĂ„minner om mĂ€nniskors?
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
NÄgot som aningen fÀrre verkar kÀnna till Àr att Magic World-hÀftet och följaktligen 1982 Ärs Drakar och Demoner helt saknar vÄra befjÀdrade vÀnner. Ankorna i DoD dyker först upp nÄgot senare.
Efter lite research sÄ finns faktiskt en Anka med storlek 2 i 1982 Ärs Drakar och Demoner :)
2023-07-22.png
 
Top