Nekromanti Hur går dt i valet, tror ni ??

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Finns det några siffror på...

Nej. För de redovisas i Riksdagsvalet som "Övriga" under valnatten och sen så får vi se i morgon eller övermorgon antar jag.
Vissa kommuner/län har dock redovisat Fi separat på www.val.se, mystiskt nog.


Storuggla, lite spänning
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Re: Blankröst = Ogiltig röst

En röst räknas som ogiltig om t.ex.
[- - -]
* valsedeln på något sätt har kännetecken som kan göra att rösten kan kopplas till väljaren.
Shit! I princip alla röster måste ju i så fall ogiltigförklaras.

Eller man kanske inte räknar fingeravtryck och DNA-spår?
 
G

Guest

Guest
Re: Blankröst = Ogiltig röst

Uppdatering: Enligt SVT's valvaka redovisas tydligen blanka röster. Det är oerhört svårt utläsa ur det jag klistrade in ovan ..
När vi kollade upp det var det för att det redovisas två olika ogiltiga röster, blanka och övriga.

/Zorbeltuss som önskar att valmyndigheten åtminstone kunde varit tydlig.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Nyval,

Om alla är suputer och egocentriker de luxe,

så är det talmannen i Riksdagen som får i uppdrag att hitta en statsminister. Då ingen är invald i riksdagen kan han inte göra det. Då är det på hans lott att utlysa nyval.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Jasså vänligen förklara exact vilka inskränkningar Hitler gjorde för det tyska folket! Vill veta allt eftersom du verkar vara en expert.
Vill du veta allt så får du kolla själv. Jag har inte tid att sammanställa nazitysklands internpolitik i dess helhet.

Kort kan man säga att de inskränkningar som gjordes i den personliga integritetet (folkmorden åsidosatta) var relativt lindriga. Man hade ingen total avlyssning av brevförsändelser, man registrerarde inte alla telefonsamtal, man registrerade inte hur de fattiga reste. Allt detta gör man redan i dagens Sverige.

Knappast, titta tillbaka i historien så ser du att det här knappast är någon naturlig rytmn bara för att det varit så med carl bild och reinfeldt...
Den har hållit ganska väl sedan andra världskriget, och innan dess var förutsättningarna annorlunda och knappast jämförbara.

Varför ska jag göra det för?
För att du är gudfader. De gör sånt.

men det är alltid lätt att ta en borgerlig regering om man tillhör överklassen som du faktiskt gör...
Formellt sätt är jag nog snarare medelklass eller övre medelklass. Anledningen till att jag har mer pengar att röra mig med än de flesta i min socialgrupp är att jag inte dragit på mig deras typiska dyra vanor, så som tex dyra lån, barn, sommarstuga och så vidare.

Falkvinge är föredetta aktiv muffare... undrar vilket parti de skulle stöttat? Det handlar inte om valmanifest det handlar om attityd inom partiet och vilken inställning till socialdemokraterna de hade...
Prova att läsa vad du själv skriver ibland. Först skriver du att han är föredetta muffare, sedan påstår du att han skulle agera som en akiv muffare. Hade han haft sådana ambitioner hade han inte startat ett eget parti. Och det handlar om valmanifest. Du kan påstå annorlunda, men det ändrar inte att ett valmanifest är ett styrande mission statement för ett parti. Deras inställning till sossarna handlade mer om en inställning till Bodström. Hade sossarna haft vett att kicka honom så tror jag att attityden skulle ljusas upp avsevärt.

Piratpartiet hade aldrig kunnat stötta S även om S gick med på alla dess krav... då hade det strandat i "förhandlingarna"
Har du något slags citat eller annan substans som stöttar det, eller är det bara i din värld i ditt huvud som det är så?
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Kort kan man säga att de inskränkningar som gjordes i den personliga integritetet (folkmorden åsidosatta) var relativt lindriga. Man hade ingen total avlyssning av brevförsändelser, man registrerarde inte alla telefonsamtal, man registrerade inte hur de fattiga reste. Allt detta gör man redan i dagens Sverige.
Så du menar att hitler var igentligen en ganska totalt urusel jämförelse?

http://www.regeringen.se/sb/d/4393

Formellt sätt är jag nog snarare medelklass eller övre medelklass. Anledningen till att jag har mer pengar att röra mig med än de flesta i min socialgrupp är att jag inte dragit på mig deras typiska dyra vanor, så som tex dyra lån, barn, sommarstuga och så vidare.
Nejdu inte med dina inkomster

Angående muffaren, läs på piratbyran om honom i deras forum... JAg tvivlar på att han skulle ändra sina åsikter så totalt att han skulle kunna samarbeta med S. men som sagt vi slipper ju det problemet nu! :gremsmile:

Nej såklart har jag inget citat men det är så det funkar i politiken, det är lätt att lova, och det är rätt att bryta sina löften. För du tror väl inte att en förhandling skulle vara allmännt öppen?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Slut på det roliga!

Trobergs privatekonomi och eventuella klasstillhörighet kan med fördel diskuteras någon annanstans. Var vänliga och sluta upp med det här sidospåret.
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re:walium

det här är ett offtopic forum, trobergs ekonomi är relevant för diskutionen. Och den var en ytterst liten del av den...
Men jag börjar inse att du hugger ner på skitsaker du personligen inte tycker bra om. Låt troberg ta diskutionen du borde veta att han kan ta den.

Tack att du inte gjorde ett lika personangrepp som förra gången du slog ner på mig iaf... uppskattar att du raderade det...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Finns det några siffror på...

"övriga"-delen dubblades sedan förra valet. På onsdag är det helt klart hur det gick för partierna och då ser vi också hur mycket småpartierna fick exakt. 5,7% är den totala summan för övriga-partierna.

2,5% är gränsen för att börja få statligt partistöd, och 1% är gränsen för att få gratis valsedlar och valsedelsdistribution till nästa val.

Så, Onsdag.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Dumma DN!

Nu ska länken fungera igen i alla fall. Den handlar om Sverigedemokraternas valframgångar i Skåne.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Dumma DN!

Vad är det för FEL på skåningar och blekingebor egentligen? För mycket danskt blod? ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Usch

Det var ju verkligen inga muntra nyheter nä... Det är väll det minsta man kan säga.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Usch

Definitivt dags att flytta ut politiken på gatorna där. Man får inte låta sådana krafter stå oemotsagda.

Som officiell skåning och i kraft av min adelstitel så förklarar jag dessutom härmed sverigedemokraterna som icke skåningar och fråntar dem därmed all rätt att kalla sig skåning.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
dumma dig!

De allra flesta skåningar vill då absolut iiiiinte ha några nedrans SD-ister i sina kommunfullmäktigen kan jag säga dig.

Det var en dyster stämning på mitt jobb igår när jag kom dit. Dels hade deras stora ledare förlorat valet (GP). Sedan hade SD kommit in i mer än hälften av de skånska kommunerna och nu är tredje största parti i Malmö, samt har vågmästarroll i regionen. Som Moderaterna tänker låta dem få.

>.< <--- säger ganska mycket hur de allra flesta skåningar tycker.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
word !

Som officiell skåning och i kraft av min adelstitel så förklarar jag dessutom härmed sverigedemokraterna som icke skåningar och fråntar dem därmed all rätt att kalla sig skåning.
Fasen Troberg, kunde nog inte säga det bättre själv !
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: dumma dig!

De allra flesta skåningar vill då absolut iiiiinte ha några nedrans SD-ister i sina kommunfullmäktigen kan jag säga dig.
Finns det någon slags regel som säger att man inte får slå sverigedemokrater, eller är det bara en allmän rekommendation?

Nåja, det finns i alla fall ingen regel som hindrar ljudligt smädande av dem när de vågar visa sig utomhus bland hederligt folk.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: dumma nutzis!

"Finns det någon slags regel som säger att man inte får slå sverigedemokrater, eller är det bara en allmän rekommendation?"

Det finns bara ett sätt att ta reda på det!

- Danne, time to open up a can of whoopass
 
Top