För mig är inte agens att jag ska ha kontroll över allt och saker inte sker oberoende av hur jag agerar. Utan snarare att den agens jag har ska vara betydelsefull och skapa utfall som vi sen behöver följa. Ex. slår jag och fumlar när jag ska charma grevinnan, då vill jag inte att det ska bli en liten plump stel konversation jag sen backar ur, jag vill att det ska spela roll, att vår relation på riktigt påverkas, inte att SL ska mesa ur för grevinnan var viktigt för storyn. Agens kan mycket väl bara handla om att agera med en karaktär, i en värld där jag inte kan påverka mer än det som min karaktär kan röra vid och påverka utifrån sig själv. Att rälsa här blir lika mycket att SL tänker "det var en annan grevinna än denna som har ledtrådarna" eller låta grevinnan ändå falla för min plumpa flört, eller bara förlåta mig. Agens helt enkelt att inom ramarna för vad jag i min roll som spelare kan åstadkomma, oavsett om det bara är genom min karaktär eller som en spelare med författar/regissörs-makt, så ska det skapa följder vi måste förhålla oss till.