Re: Ni som har ungar... [Jätte-OT]
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>
Jag fick just en mardrömsvision av en rollspelande förälder som är orolig över att hans son är intresserad av hockey.
<hr></blockquote>
Garv! Ännu värre: en prestationskåt rollspelande förälder, ni vet som de där som brukar vilja att sonen skall bli hockeyproffs... Det blir naturligtvis annorlunda om fadern (modern? blir mödrar så här prestationskåta, eller?) är grottkrälare ("Nu får du ligga i, när jag var tolv var min magic-user/ninja/barbarian ´half-drider redan på level sjutton! Inget mer läxläsande för din del...") eller prettolajvare ("Vi borde nog diskutera mer om det här med incest och dess inverkan på psyket, annars har du ingen chans att vinna alla Sydcons arrangemang..."). Hemskt är det i alla fall!
Aldrig i h-vete att jag skulle velat att mina parenteser lade sig i mitt rollspelande när jag var liten - men jag började å andra sidan som tonåring, och då är föräldrar ett Nödvändigt Ont som man vill frigöra sig ifrån. Fast farsan som SL känns ändå som att inte få ha sitt Märklintåg ifred...
Nightowl, barnlös trettionånting, tror inte ett dyft på att ungar har mindre fantasi nu än då - jag tyckte de flesta av mina polare var ganska hjärntvättade redan på min barndoms 80-tal. ("Vaddå, finns det något annat i livet än hockey?")