Nekromanti Hjälp!!!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Skratt bäst som skrattar sist

Du är inte hipp förrän du känner till Clefairy

Wee! Då är jag hipp! Fast å andra sidan är jag lite av en pokemaniac så jag kan nog nästan namnen på varenda en av pokemonen, då kanske man blir töntig istället? Eller blir man töntig först när man har gjort så HÄR:

Skaffade först spelet på ROM och klarade det på min pc. Tyckte det var så kul att jag hann klara det en gång till (det är ett rätt stort spel) innan det kom till sverige och köpte då en TILL gameboy (hade redan en) och linkkabel (trots att ingen jag känner skulle vilja spela gameboy med mig) och både gameboy red och blue för att kunna byta pokemon och fajtas med mig själv. Hmmm, jo, det är faktiskt sant...

Jag fick världens pokemon-ryck alltså, jag var helt såld på konceptet och ritade mina egna pokemons å så... Ingenting jag är stolt över, precis...

Förresten är Mankey bäst. Jag säger bara "description: pigmonkey" Hur djävla mycket bättre kan det bli? Grisapa!!! Och han kan karate!?!? Hur kan tönten Pikachu bli huvudmaskot när det finns såna stjärnor som Mankey? Eller Jigglypuff? Som utvecklas till Wigglytuff? Namnen är ju så klockrena att man dör!

Kan förresten nämna att min sexa består av Gengar, Articuno, Golem, Gyarados, Electabuzz och Alakazam. I gold/silver byter jag väl in några av de nya kraftpaketen, men jag har nästan tröttnat på kraftiga pokemon. Nu försöker jag klara Silver genom att bara använda söta pokemon, och då är det rejält mycket svårare.

Å andra sidan är det roligare, oxå... :^)

/Rising
som inser att hans anseende på det här forumet just sjönk som en sten. Men vänta ni bara, om jag bara kan använda mina pokemonkunskaper till att bygga ett pokemonrollspel så blir nog alla glada och jag blir häftig igen. Eller?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Skratt bäst som skrattar sist

Förresten är Mankey bäst.

Vafalls? När alla vet att det är SNorlax som är den ypperligaste av dem alla, han... sover... just mest... ehh... Okej då, Psyduck då? Han är ju oslagbar! Han sitter bara och har ångest! Klockrent. ^___^


Storuggla, som nu uttömt sina pokemonkunskaper
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Shoujo-manga [OT]

Funderar på att köpa Fushigi Yuugi nästa gång jag får manga-abstinens (ganska snart). Har du någon erfarenhet av den?
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Skratt bäst som skrattar sist

En man som vågar erkänna sitt Pokemon-beroende är värd all respekt /images/icons/grin.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Shoujo-manga [OT]

Faktiskt ja, både animen och mangan.
Jag skulle nog på rak arm slänga ur mig ett "ja". Den har det mesta, en vimsig flicka (tillika matvrak), hennes mer rationella väninna, en mystisk sagovärld, bishonnens så att det står en upp i öronen och en transvestit. Sen har den gode Yuu Watase slängt in en ganska hygglo plotline också, med världen som står på ruinens brant om inte den utvalde kan rädda den (den utvalde är alltid den mest tankspridda flickan som finns att tillgå av någon anledning) och sedan en hoper romans och en tillstymmelse till triangeldrama.
Rekommenderas sannerligen, om man är ute efter shojo. ^^d


Storuggla, stammis hos staffars
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Tackar ^_^ [OT]

"bishonnens så att det står en upp i öronen och en transvestit"

*dreglar*

Um... Var det någon som såg det där? o_o
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Tackar ^_^ [OT]

*torkar golver med en golvmopp*

Såg vadå? Hmm? ^_^;
And just for the record, jag anser att om en manga INTE har en transvestit (oavsett åt vilket håll if you get my drift) så är det ingen bra manga. Rent kategoriskt. ^^>


Storuggla, helt normal annars
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Tackar ^_^ [OT]

"om en manga INTE har en transvestit (oavsett åt vilket håll if you get my drift) så är det ingen bra manga"

Verkligen? *lyssnar intresserat på Storugglas visdom* Teach me, Sensei!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Tackar ^_^ [OT]

/images/icons/clever.gif Jo, detta baserar jag på följande serier: Fushigi Yugi, You're Under Arrest, Maho Tsukai Tai, Urutsei Yatsura, Ranma 1/2 (hmm, okej då, kanske inte den bästa av serier men den duger de första åtta albumen) Koko wa Greenwood och... ochochoch Sailor Moon? ^^;;
Nåja, alla dessa har en (i vissa fall flera) transvestiter, och det är bra serier. Jag kan edan räkna upp en drös serier som inte har en kille eller tjej som klär sig som det motsatta könet, men det är usla serier (undantag finnes).
Sen att jag tycker det är apkul att läsa en manga där en kille klär sig som en tjej det är rent subjektivt från min sida. Kanske en latent perversion, men den är nog ganska harmlös. ^^>

In conclusion: Jag tycker att shojo manga är kul pga att de oftast har en bättre ståry än shonen manga, och om den sedan innehåller en kis som klär sig i en kvinnokimono så ä det ett enormt plus i mina ögon. ^___^;;


Storuggla, vars aktier på forumet just sjönk i takt med det här inlägget
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
:D

"De... de far runt på is och viftar med långa käppar. Jag såg det i ett debattprogram (fast en del av ungdomarna förnekade det bestämt). Det har visst kommit ut en bok om fenomenet, "De förfrusnas armé". Jag ska läsa den och se om det verkligen är en lämplig sysselsättning för ett barn."
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: :D

"Om det inte vore farligt, va ska de med hjälmen till?"


Storuggla, rädd för att hans avkomma ska börja med sport ihuvudtaget
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Tackar ^_^ [OT]

"Storuggla, vars aktier på forumet just sjönk i takt med det här inlägget"

*passar på att hamstra Storuggla-aktier*
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Hostile takeover? [OT]

*passar på att hamstra Storuggla-aktier*

Nej nu o_O Nu är SF Bokhandeln, Staffars Serier och Insignia största ägare av Storuggla.


Storuggla, AB
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Hostile takeover? [OT]


Mwa-ha-ha-ha!! Nu är du min! >:D

Um... O_O


*näsblod*


Storuggla, nervös
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
You guys... [OT]

Att det alltid blir så... Storuggla & Insignia, Insignia & Storuggla... Ni har inte funderat på att bli en sitcom på TV3? Tjäna pengar på alla dumheter? Bli såpaskådisar? Ni vet, det gamla vanliga... /images/icons/wink.gif
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
*LOL*

"Det har visst kommit ut en bok om fenomenet, "De förfrusnas armé". "

Ha ha! Såna där usla ordvitsar trodde jag att bara jag kunde dra, men här spöade du alla lustigkurrar på forumet totalt!

Kul kul... :^D

/Rising
som älskar dåliga ordvitsar.
 
Top