Nekromanti Hjälp!!!

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Tackar ^_^ [OT]

Argh. Du måste ju läsa lite mera macho-manga! T.ex. finns snart hela Katsuhiro Otomos Akira återutgiven på engelska igen! Sedan investerar du dina surt förvärvade pluringar i Masamune Shirows Appleseed och Yosiki Takayas Booster Armor Guyver. Mucho macho för stålarna!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
SW

Jag tycker nog att SW 1:a utgåvan är en bra start. Spelet är enkelt & lätt att lära. Sen så kan man ju alltid försöka sig på DoD åxå, det är ju åxå ganska enkelt att komma igång med.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ni som har ungar... [Jätte-OT]

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>


Jag fick just en mardrömsvision av en rollspelande förälder som är orolig över att hans son är intresserad av hockey.


<hr></blockquote>



Garv! Ännu värre: en prestationskåt rollspelande förälder, ni vet som de där som brukar vilja att sonen skall bli hockeyproffs... Det blir naturligtvis annorlunda om fadern (modern? blir mödrar så här prestationskåta, eller?) är grottkrälare ("Nu får du ligga i, när jag var tolv var min magic-user/ninja/barbarian ´half-drider redan på level sjutton! Inget mer läxläsande för din del...") eller prettolajvare ("Vi borde nog diskutera mer om det här med incest och dess inverkan på psyket, annars har du ingen chans att vinna alla Sydcons arrangemang..."). Hemskt är det i alla fall!

Aldrig i h-vete att jag skulle velat att mina parenteser lade sig i mitt rollspelande när jag var liten - men jag började å andra sidan som tonåring, och då är föräldrar ett Nödvändigt Ont som man vill frigöra sig ifrån. Fast farsan som SL känns ändå som att inte få ha sitt Märklintåg ifred...

Nightowl, barnlös trettionånting, tror inte ett dyft på att ungar har mindre fantasi nu än då - jag tyckte de flesta av mina polare var ganska hjärntvättade redan på min barndoms 80-tal. ("Vaddå, finns det något annat i livet än hockey?")
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: You guys... [OT]

"Ni har inte funderat på att bli en sitcom på TV3?"

Nej, men nu när du säger det... Bäva, TV-tittare! /images/icons/devil.gif
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: *LOL*

"här spöade du alla lustigkurrar på forumet"

Gjorde jag?

Eh, jag menar... Självklart! Man har väl Dåliga Vitsar +3! *viftar med rollformulär*
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Shoujo-manga [OT]

hennes mer rationella väninna

MER rationella? IMHO tänker hon så krokigt man bara kan...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Tackar ^_^ [OT]

Macho-manga? Det vete tusan det... Jag har ofta funnit att shojo-manga har bättre berättelser och bättre utveckling av personerna än den arketypiskta shonen-manga. Men om det stillar din oro för min mentala hälsa, så sitter jag och läser Sanctuary, Love Hina, GTO, Usagi Yojimbo och Geobreeders också.
Idel testosteron-godis, om vi säger så. ^_^

*räknar lite*
Umm... nudlar resten av månaden då ja... ;_;


Storuggla, har reservoarpenna
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: You guys... [OT]

"Ni har inte funderat på att bli en sitcom på TV3?"


Hmmm. Frestande tanke, men TV3? Nja... men naturligtvis, om det skulle titta förbi en mediekoncern och ge mig ett kontrakt så skulle man ju tänka två gånger. Hmm.


Storuggla, med massmediala planer
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: You guys... [OT]

"Ni har inte funderat på att bli en sitcom på TV3?"


Hmmm. Frestande tanke, men TV3? Nja... men naturligtvis, om det skulle titta förbi en mediekoncern och ge mig ett kontrakt så skulle man ju tänka två gånger. Hmm.


Storuggla, med massmediala planer
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Tackar ^_^ [OT]

Bra berättelser och utveckling av personerna? Vad är det för elände? Är du en sån där skum rollspelare eller? /images/icons/wink.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Kallar du mig för rollspelare, din lurk? (NT)

Lymmel! Sjögurka! Skäggivrare! ^_-


Storuggla, tog inte illa upp
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Kallar du mig för rollspelare, din lurk? (NT)

Lurk kan jag ta, lymmel och sjögurka kan jag finna mig i, men skäggivrare? Det var den som sårade mig... /images/icons/sad.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Kallar du mig för rollspelare, din lurk? (NT)

Då säger vi att du har ett okvädesord tillgodo på mig, okej? ^_-


Storuggla, ivrar icke skägg
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Föräldrar som SL

I början så var min mor god nog att ställa upp som SL för mig och mina två andra rollspelspolare. Det fungerade jättebra faktiskt. Det var häftigt att ha en mamma som beskriv hur lasergevären ven och där man fick vara hjälte.

Min mamma var en bra SL.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Re: Föräldrar som SL...

...eller andra släktingar.

Kommer ihåg att min moster och hennes man brukade turas om att vara SL för mig och mina kusiner. Det var otriligt roligt och samtidigt spännande att göra något annorlunda med "de vuxna."

Gissa om man längtade efter att åka över nästa helg också...

/images/icons/kiss.gif
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Re: DoD förstås.

Utgå inte från att ungarna gillar yrkesnivåer... jag trodde också det innan, sedan dök plötsligt mina två tioåriga kusiner upp och började klaga på att det var ett "dumt system".
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Ack den gamla goa tiden

Det är så man nästan blir lite tårögd där jag tänker på min första Mutant session som jag spelade i tioårsåldern med min kompis storebrorsa som SL.
*Snyft* Så underhållande det var, att spela en muterad flygekorre med en jättepistol och störtkruka, hur man förundrades över denna underbara hobby. Och hur man såg upp till de gamla rävarna. Ack och ve, nu är man själv SL men ännu är minnet inprintat av alla dessa (men ändock altför, altför få) äventyr vi framlevde i både Mutant och på Ereb Altors yta...
*hulk* Låt mig samla mig bara.. Okay, definitivt Drakar och demoner ifall du äger detta ("fyll i vad du vill") spel.
Äger du Svavelvinter? Tja, bättre introduktionsäventyr, finns kanske men möjligheterna att gå vidare på hela konfluxen kvintetten skulle nog vara en herrejävlars rollspelsupplevelse.
Nå väl, Det är enkom min ytterst simpla åsikt.

MVH David Kamali
 
Top