Nekromanti Hjälp! Dax att köpa spel!

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Jag har fått många tips och håller på att sortera i listorna och kolla upp priser. Jag lovar att återkomma :gremsmile:
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Jag har lagt min beställning.

Jag har nu haft mailkontakt med följande nätbutiker:
Alphaspel
Goblin Games
Mantikora
Gamers Vault

Samtliga har svarat och varit behjälpliga med priser på spel de inte har i lager och annat och jag kan egentligen rekommendera samtliga, de har verkligen ansträngt sig.
Själv lägger jag min beställning hos Alphaspel, detta på grund av flera saker.

*De har riktigt låga priser
När man jämför nätbutiker är det dock inte mycket som skiljer och det beror vilka artiklar du vill ha. Visst är vissa butiker generellt billigare än andra men du kan göra klipp på enskilda spel. Ex är Conflict of Heroes 75:- billigare på Mantikora än på Alphaspel.

*Jag kan hämta varorna utan att betala frakt
De verkar ha ett lager ett dylikt i Sthlm så jag kan sticka dit och hämta grejerna utan betala frakt vilket sparar 75-119:-

*Bäst dialog
Jag har jagat killarna på Alphaspel ganska hårt, till och med försökt pruta (ja, det här projektet har drivit mig över kanten) och de har svarat snabbt och proffsigt.

Vilka spel blev det då?
Ja, det blev inte alls så mycket rollspel som jag en gång trodde. Dessutom måste jag dela upp köpet i två tillfällen för att inte alla spel fanns inne.

----Tillfälle 1
*Conflict of Heroes: Awakening the Bear
Sjukt roligt, kanske det bästa spelet jag spelat. Snabbt, komplext, klurigt, dynamiskt, dramatiskt och gripande. Mycket väl producerat.
*Werewolves of Millers Hollow
*Werewolves of Millers Hollow: New Moon expansion
Mitt hjärta klappar så hårt för sånt här, hoppas nu bara jag lyckas spela nån gång också. De flesta av mina kompisar och bekanta är inte inne på rollspel. Tur att jag inte räds att tjata och/eller verka underlig.
*Twilight Struggle
Verkar bra, det enda jag inte spelat tidigare men om Mekanurg tycker om det kan det ju inte vara dåligt...

----Tillfälle 2
*Noir
Äntligen! Fast jag undrar om det här stackars spelet kan leva upp till mina förväntningar...
*Goldbräu
Jag gill ju öl och jag gillar spel. Det här spelade jag en gång i Oktober då vi drack öl och lekte Oktoberfestival. Mycket trevligt.

Totalt för 6 spel: 1760:-

Avslutningsvis, om någon känner för att spela så är det bara att höra av sig!

/Zeb
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter som du fått en diger lista av spel här ja!
Hade det inte varit som så att du bodde i Tokholmen så hade jag mer än gärna spelat spel med dig.. =)
 
Top