Varulv Hitta Jesus - Spelet är över

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,373
Nope, jag såg det så osannolikt att en ulv skulle outa sig som ulv i R1 att jag inte ansåg det behövas. Jag hade fel.
Hihi, jag var ju inte 100 på att jag var rätt ute, men något verkade väldigt off med tråden. Och sen när Octa outade omvändande så verkar det finnas fler satanist-celler, och spelets namn är hitta Jesus...
Sen har jag inget rykte att försvara, om jag gjorde världens sämsta spel någonsin så är det ju roligt att Vimes bror dyker upp, gör det och försvinner igen. Och om jag har rätt så är det ju rätt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Kunde Jesus konversera med sina omvända lärjungar på något vis? Känns som dålig samordning då mellan Octagonal och Sidd att både offra och rekrytera Vimes
Nope.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,373
@Sidd vem hade du tänkt rekrytera till runda 3 om du mot förmodan hade överlevt? Vårt offer låg på RasmusL med tiddstämpel 21:36 eller något sådant, var det först?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Hihi, jag var ju inte 100 på att jag var rätt ute, men något verkade väldigt off med tråden. Och sen när Octa outade omvändande så verkar det finnas fler satanist-celler, och spelets namn är hitta Jesus...
Sen har jag inget rykte att försvara, om jag gjorde världens sämsta spel någonsin så är det ju roligt att Vimes bror dyker upp, gör det och försvinner igen. Och om jag har rätt så är det ju rätt.
Det som gjorde mig förvånad med det dock var att INGEN ifrågasatte det. Det kunde varit 3 bybor och 6 ulvar utan problem, men ingen av er verkade ta höjd för det riktigt. Impetigo var ett prime target för att vara Jesus som låtsades haka på satanisttåget (Jesus visste att en kristen hade kunnat backa honom som en påhittad satanistcell, och Impe vägrade konsekvent att avslöja vem hans partner var till långt senare), men ingen tog tillfället i akt att ens ifrågasätta hur det låg till.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det som gjorde mig förvånad med det dock var att INGEN ifrågasatte det. Det kunde varit 3 bybor och 6 ulvar utan problem, men ingen av er verkade ta höjd för det riktigt. Impetigo var ett prime target för att vara Jesus som låtsades haka på satanisttåget (Jesus visste att en kristen hade kunnat backa honom som en påhittad satanistcell, och Impe vägrade konsekvent att avslöja vem hans partner var till långt senare), men ingen tog tillfället i akt att ens ifrågasätta hur det låg till.
Jag skulle iofs säga att vi verkligen tog höjd för det… annars hade vi ju tagit ut Sidd i r1, jag var in i det sista lverrygad om att Rasmus, Octa och Sidd var ulvar tillsammans.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag skulle iofs säga att vi verkligen tog höjd för det… annars hade vi ju tagit ut Sidd i r1, jag var in i det sista lverrygad om att Rasmus, Octa och Sidd var ulvar tillsammans.
Jo, men ingen misstänkte riktigt dig där, vilket förvånade väldigt mycket.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,373
Det som gjorde mig förvånad med det dock var att INGEN ifrågasatte det. Det kunde varit 3 bybor och 6 ulvar utan problem, men ingen av er verkade ta höjd för det riktigt. Impetigo var ett prime target för att vara Jesus som låtsades haka på satanisttåget (Jesus visste att en kristen hade kunnat backa honom som en påhittad satanistcell, och Impe vägrade konsekvent att avslöja vem hans partner var till långt senare), men ingen tog tillfället i akt att ens ifrågasätta hur det låg till.
Jo, men 2x4 mot Jesus har en bättre symmetri, och han kan rekrytera. Hade känts som Ulvarna var i kraftigt underläge annars om det fanns riktiga bybor också. Hela min outning baserades på att Octagonals påstående var sant, tyckte det var en för absurd lögn att dra som Jesus eller Kristen bybo i andra inlägget.

Jag var misstänksam mot Impetigo i början, hans medoutning var lite skum och vägrade avslöja sin medulv länge. Men allt Impetigo sa och gjorde var i linje med vad jag själv tyckte och tänkte, förutom att vänta så med att avslöja vem hans cellkompis var. När Vimes och Fjodor hoppade på tåget på ett lugnt och sansat sätt kände jag mig rätt säker.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jo, men 2x4 mot Jesus har en bättre symmetri, och han kan rekrytera. Hade känts som Ulvarna var i kraftigt underläge annars om det fanns riktiga bybor också. Hela min outning baserades på att Octagonals påstående var sant, tyckte det var en för absurd lögn att dra som Jesus eller Kristen bybo i andra inlägget.

Jag var misstänksam mot Impetigo i början, hans medoutning var lite skum och vägrade avslöja sin medulv länge. Men allt Impetigo sa och gjorde var i linje med vad jag själv tyckte och tänkte, förutom att vänta så med att avslöja vem hans cellkompis var. När Vimes och Fjodor hoppade på tåget på ett lugnt och sansat sätt kände jag mig rätt säker.
Hur skakigt kändes det innan det började klarna att du hade rätt? :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Wow! Vilken grej! Vilket spel! Vilka ulvar! Och Waterhouse - vilken stjärna! :cool::cool::cool:
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,373
Hur skakigt kändes det innan det började klarna att du hade rätt? :)
Inte så ändå, som sagt var jag ute och cyklade så är det ju en kul grej med Vimes funktionsvarierade bror som outar varulv i rond 1, och jag var rätt säker på att något var off och trodde verkligen på min idé.
Jag var som mest nervös hela spelet efter Sidds vänliga "Vill du slå lillebror i varulvsspel". Låg i fosterställning och oroade mig för hur jag skulle svara, om alla vet att Vimes är Jesus utom jag och Basse så kan jag ju försäga mig första rundan. Så svarade något diplomatiskt om att jag spöade honom i brädspel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
tack @Anthrox för spelet och för att du vågar förnya oss! Det finns ett liknande upplägg har jag för mig nånstans på Mafiascum.net där alla bybor vet vem som är prinsen, men inte prinsen själv. Ulvarna vinner om de lyckas döda prinsen.

Cool i alla fall!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,373
Från Vimes:
Grymt att skjuta så skarpt från höften! Mitt internet fungerar inget vidare på Finlandsfärjan, men du kan hälsa dem att jag bokför detta som en vinst, trots att jag värvades när jag dog. Jag drog inte ett enda andetag som kristen!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Äntligen är det över.

Grattis byn!

Jag tycker det här var ett strålande spelupplägg och riktigt kul tema med hur mkt fluff som helst att ha roligt med.

- Mitt PM: ”Du behöver inte leta efter Jesus” -
Du är Jesus, guds son. Du är här för att frälsa världen. Tyvärr står inte allt rätt till i världen. De förr så fromma kristna är satanister hela bunten! Får de reda på vem du är kommer de sannolikt att offra dig till sin mörka herre och då går jorden under.
Men räds icke, ty guds kraft strålar genom din kropp! En gång per runda kan du konvertera en av de hemska satanisterna till att åter igen bli en from kristen följare som följer dig till Uppryckandet.
Även inför första rundan får du välja ut en spelare som ska konverteras tillbaka till kristendomen, så var god välj en spelare nu.

———
Coolt tänkte jag - inte alla dar i livet man får vara en sån stjärna - det här ska bli kul - visade sig bli en rejäl utmaning!

Jag började med att fundera på vem jag skulle konvertera innan start: Tänkte först att jag vill ha nån av drivande Basse, Impetigo eller Vimes men valde bort dessa då de har en tendens att dra på sig uppmärksamhet och nattmord, sianden osv särskilt Vimes är ju typ körd varje spel som ulv då han alltid sias och som bybo alltid nattmördas i R1. Jag tog Octagonal som jag aldrig kan läsa av och aldrig verkar göra nåt konstigt misstag.

Jag trodde alltså att jag var bossen i byn med typ 5 lärjungar som hade sina förmågor (Siare, Väktare osv) och att det kanske skulle vara 2-3 satanister i spel.

Sen börjar R1 med poster utan substans: kom igen nu - vi bannas tom att tumma - snacka om pyspunka och inget händer -alla satanister var ok med att ligga lågt och jag som Jesus ville inte heller sticka ut.
Jag tror det var spelmekanikens första problem: den bör på nått sätt inbjuda till diskussion men här var det locket på - ingen ens röstade på nån annan osv.

Sen så har vi då Octas bomb: inte nåt att snacka om då ”en bybo alltid ska vara ärlig” osv. Han hade ju en ulv på kroken - bara strålande så är byn närmare vinst - Han hade ju dock ingen aning om läget med att alla var satanister och han själv nu var ulv. Jag hade här heller ingen aning om att det. - Designproblem 2: Ulvar som inte vet upplägget = jobbigt. Kanske ”den upplysta” skulle fått mer info om sakernas tillstånd i PM när konverteringen sker.

Sen så är det ju jobbigt för Jesus att den satanistiskt klipske Vimes tydligen har en storebror som är ännu giftigare på den här lilla dansen och räknar ut rätt om designen OCH vågar ta steget och outa detta rakt upp och RIDÅ NER för den stackars fromma J. What? Är alla satanister och vem ska jag sitta i 2-mannacell med? Jag kunde ju inte ljuga om vem jag var med för jag visste ju inte om Waterhouse ide om spelupplägget stämde, jag kunde ju inte där å då säga att jag var den som satt med Rasmus för då var det ju kört direkt och ord mot ord. Designproblem 3: Jesus hade ingen cell att gömma sig i - alla ni kunde tryggt backa upp varandra och jag stod själv ute i kylan.

Jaja nu var det som det var bara att kämpa på: Designproblem 4: De 2 Ulvarna kunde inte snacka ihop sig och planera bra steg MEN det kunde byn!
Jobbig nerf för Ulvalaget.

Nu börjar det droppas bibelverser som ju är roligt fluff och Octa får alla röster på sig - dock så ser alla nu att det är dribbel med Sidd-Rasmus-Octa: Desigproblem 5: Byn kan lita på varandra i sina celler och därmed få till stabila lugna drev. Det gick ju inte för mig att slå split i era 2-mannalag hur jag än försökte. I cellen så litade ni klokt på varandra och så samkörde ni tryggt - det var liksom ingen risk att bli utröstad - vi röstar på de som är utanför.
Det roliga är ju att Rasmus också kläcker ut sig en bibelvers helt plötsligt: tydligen tror denne att ha redan är konverterad vilket förvånar mig gladeligen -

Desigproblem 6: Byn kan nattmörda! Prickar de rätt på Jesus direkt så är spelet över.

Men jag kan konvertera satanist till kristen! Först tänkte jag ta över Basse på det goda laget men i allra sista minuten väljer jag Vimes för då får vi ju till en härlig dans mellan bröderna, jag behövde verkligen få till ett sätt att rubba på Waterhouse geniala outning av spelupplägget.
Desigproblem 7: Skit jag lyckades alltså pricka den som satanisterna offrar.
Misslyckades med konverteringen och enda fromma hellyllleliraren utkastad.
Otur och problematiskt.
Bara liiiite uppförsbacke.

R2: Rasmus har problem med bibelverser men jag har större problem med att inte passa in. Jag vet ju inte riktigt hur satanisternas PM ser ut och måste ljuga om allt, offer, tider, hitta på olika scenarier osv. Nu spårar det rejält å när Anthrox föreslår att jag ska ge upp så vägrar jag: Värsta Trump-varningen nu på mig med att alla andra ljuger och alla andra har fel - förlåt😇
Det fanns ju en chans att klara sig om jag konverterade Rasmus - ni hade röstat ut Rasmus- sett att han var grön kristen - då tänkt att va? Då kanske Sidd talade sanning nu när det stod ord mot ord men så långt kom vi inte då ni valde att rösta bort mig.
Vart offret skulle hamna har jag ingen aning om då jag alltså inte kunde snajpa nåt sånt heller. Desigproblem 8 tror jag.

Jag gillar utmaningar men klarade inte av att spela tillräckligt grönt denna gång.
Jag var ju herre gud i himmelen Jesus!
I själ å hjärta gick jag in i rollen vilket satanisterna fattat😍

Jag tror Jesus skulle behövt mirakel för att klara det här.
Som det blev nu skulle spelet passat utmärkt vid påskatider.

Tackar för strålande arrangemang å fix @Anthrox å bra kämpat @Octagonal med roligt dribbel med bibelverser.
Kul med smarte @Waterhouse som jag hoppas ha på mitt lag hädanefter och igen så visar @Impetigo sig som spelets giftigaste deltagare:orubblig!
Riktigt trevligt å spännande.

Slutligen ett stort förlåt för allt dravel ni fått stå ut med från denne Jesus denna gång😍

Fridens / St.Sidd den Helige/ Daniel
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för ett kul spel, @Anthrox , även om twisten kom ut rätt fort tack vare @Waterhouse så ver det än spännande variant som med lite fix nog kan bli ännu bättre :) För egen del var väl min aktivitet i lägsta laget även för mig, det blev lite dåligt tajming där i början så jag inte riktigt kom igång och så var ju spelet typ löst sedan. Bättre lycka nästa gång, @Sidd !
 
Top