Varulv Hitta Jesus - Spelet är över

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Trots sin försäkran om att hans andra ankomst menar på paradiset för mänskligheten så fångar ni in Jesus och pressar honom ner mot det blodstänkta pentagrammet. I samma sekund som offerdolken penetrerar hans hud hör ni Satans ondskefulla skratt bakom er.
Mänskligheten går förlorad. Jesus-Sidd, vår frälsare offras. 45 minuter för tidigt, på grund av sitt vidriga regelbrott. Eller något.

Ulvarna vinner!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Vad har vi egentligen för straffskala mot regelbrott?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vad har vi egentligen för straffskala mot regelbrott?
Bra fråga :p

Jag hoppades på ett "Det där var inte ett regelbrott för Sidd ljög." vilket hade bekräftat att Sidd ljög.
Jag gissade på ett intetsägande"Kom ihåg att följa reglerna kompisar, carry on!" som inte hade sagt oss något alls.

Oavsett så låg ju Sidd lite halvpyrt till :)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hurra! 🥳

Bra jobbat byn (eller ulvarna eller vad man landar i för terminologi till sist)!

Väldigt olycklig taktik av de kristna som sagt med tanke på twisten och i kombination med @Waterhouse som kom in från ingenstans och dödade hela spelet like a boss!

Vi tog onödigt mycket tid på iss att döda matchen och borde nog gjort det redan i r1, det var till stor del mitt misstag, Sidd var ju den givne Jesus redan när Rasmus släppte sitt förlupna ”jag är med Octa” men vi gjorde det svårare än d ett behövde vara.

Tack, @Anthrox , för kul och spexigt spel! Det hade varit spännande att se det förlöpa utan Octas outning och Waterhouses motoutning.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
...och hur ser designen ut? Jag har så mycket teorier om Jesus, laguppställningar, bibelverser och förmågor! :D
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Ett par tankar om spelet:
Jag designade spelet under devisen "Ulvar ljuger alltid" och tänkte se huruvida det skulle stämma i en större grupp. "Meningen" var att det var ombytta roller, så om ni spelar som ulvar så förlorar ni (troligtvis), men spelar ni som en by kan det gå beroende på hur snabbt ni kommer på det. Om ulvarna är raka och ärliga (vilket de inte bör vara) så blir spelet enkelt. Annars spiralar det ut fort åt andra hållet.

Vad jag inte räknade med var att Octa skulle bara blurta ut rätt i tråden att han var omvänd, utan att tänka sig för ordentligt. Eller att Waterhouse verkligen skulle begå potentiellt självmord on a whim.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Kul! Bra spelat satanisterna! Och snyggt kämpat Sidd, dra en Judas ur rockärmen var ett kul move.

Jag hade asroligt iaf, och kände mig väldigt smart som den första som vågade komma ut som satanist. Nu vill vi höra mer om spelupplägget och hur alla tänkte. Jag har varit helt öppen sen jag kom ut som satanist så inte så mycket att tillägga.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Spelet var som ni mycket riktigt listade ut 8 ulvar mot 1 bybo, där bybon var en vampyr som rekryterade ulvarna till sig. Sidd fick värva en spelare innan runda 1, för att ha någon möjlighet ifall någon listar ut att de borde vara öppna och ärliga ulvar. Sen ytterligare en spelare per runda. Han värvade Octa innan R1, som då satt i satanistgrupp med Rasmus. Till R2 försökte han värva Vimes, men ordningen gick: Jesus värvar -> Utröstning sker -> Nattmord utförs. Så Vimes rekryterades och sen blev offrad av Octagonal.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Spelets stjärna visade sig ju dock efter en stund vara Octa, som i bästa sektledarstil fick Rasmus att dricka en hel kanna kool-aid. Rasmus var en förvirrad satanist.

Alla dessa bibelverser hade jag inget med att göra, det är ni som fluffade på.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Noob-fråga men vad är gränsen för regelbrott att citera PM? Jag ställde en regelfråga till SL och postade svaret helt öppet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag har konstaterat att:
Alla är ulvar = tråkigt
En specialroll som måste skyddas och hyllas = roligt

Så jag kommer modifiera spelet lite och försöka igen sen. Jesus tar revansch!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Noob-fråga men vad är gränsen för regelbrott att citera PM? Jag ställde en regelfråga till SL och postade svaret helt öppet.
Bra fråga egentligen. Jag borde nog ha lyssnat på Basse och bara postat alla PM i tråden, så hade det gått enklare. Men jag hade inget PM till de obefintliga kristna vid spelets start, och jag orkade inte skriva något. Nästa gång postar jag PM istället och låter er skriva vad ni vill.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Hade Jesus fler förmågor än värvningen?
Nope, jag såg det så osannolikt att en ulv skulle outa sig som ulv i R1 att jag inte ansåg det behövas. Jag hade fel.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Spelet var som ni mycket riktigt listade ut 8 ulvar mot 1 bybo, där bybon var en vampyr som rekryterade ulvarna till sig. Sidd fick värva en spelare innan runda 1, för att ha någon möjlighet ifall någon listar ut att de borde vara öppna och ärliga ulvar. Sen ytterligare en spelare per runda. Han värvade Octa innan R1, som då satt i satanistgrupp med Rasmus. Till R2 försökte han värva Vimes, men ordningen gick: Jesus värvar -> Utröstning sker -> Nattmord utförs. Så Vimes rekryterades och sen blev offrad av Octagonal.
Kunde Jesus konversera med sina omvända lärjungar på något vis? Känns som dålig samordning då mellan Octagonal och Sidd att både offra och rekrytera Vimes
 
Top