Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Hänger med dåligt, men om jag förstår rätt så:

1 § Sidd hävdar att han är i lag med Rasmus som ballade ur
2 § Rasmus hävdar att han var på lag med Octa som Octa ballade ur

Är det så jag ska förstå den här härvan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag tycker att det är ganska talande att Rasmus tjatar så mycket om nattmord. Vilket också Sidd gör. Vad säger du om den spaningen @Impetigo ?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
@RasmusL du nämner inte Sidd med ett ord i det du skriver. Han hävdar att ni var i samma cell, det är rent hittepå om du var med Octa? Isf har jag lite svårt att förstå att det är klent på din misstankefront.
Jag hade bara en cellkamrat och det är den utflippade och nu utröstade Octa.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tycker att det är ganska talande att Rasmus tjatar så mycket om nattmord. Vilket också Sidd gör. Vad säger du om den spaningen @Impetigo ?
Jag tycker det är en intressant spaning.

Nu är jag mest inne på att låta Rasmus och Sidd förklara sig och förtydliga sig i så stor detalj som möjligt. En av dem ljuger så det sjunger, eller båda. Varken Sidds eller Rasmus story hänger ihop så bra med verkligheten än så länge och det kommer nog passa ännu sämre när de ska svara på följdfrågor.

Det är förstås Sidd och Rasmus vi verkligen ska fokusera på. Vi får också fundera under dagen på hur vi ska använda ett evntuellt nattmord i tillägg till utröstningen.

Jag ska kika på bibelcitat om jag får tid, det ger säkert inget men det är ju bergis tjuvtjockt med ledtrådar om man bara fattar dem.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag hade bara en cellkamrat och det är den utflippade och nu utröstade Octa.
… och ändå skriver du att du inte har några misstänkta? Trots att Sidd sagt att du och han haft en PM-tråd i hela r1? Många andra i dina skor skulle ju tolkat Sidds utsagor som lite shady.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Så sammanfattningsvis så är ditt försvar att du var så säker på att bli värvad i r2 så du började spela på ulvarnas sida?
Ja, Octagonal spelade så bisarrt att jag faktiskt trodde han var Jesus.

Vad tänker du kommer hända nu i r2? Vad tänkte du i går när du bestämde dig för att byta sida?
Hända? Jag tänker nog mer göra än vänta på att saker ska hända. Jag tänkte att det var min bästa vinstchans där och då, nu är det inte längre det :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Hänger med dåligt, men om jag förstår rätt så:

1 § Sidd hävdar att han är i lag med Rasmus som ballade ur
2 § Rasmus hävdar att han var på lag med Octa som Octa ballade ur

Är det så jag ska förstå den här härvan?
Ja. Det bör gå att verifiera ganska enkelt att Sidd ljuger. Såhär: Jag är i cell med Octa, om jag inte skulle vara det så bär någon annan vara i cell med Octa, vem claimar det?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
… och ändå skriver du att du inte har några misstänkta? Trots att Sidd sagt att du och han haft en PM-tråd i hela r1? Många andra i dina skor skulle ju tolkat Sidds utsagor som lite shady.
Jag hade inte läst den biten när jag postade :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag tycker det är en intressant spaning.

Nu är jag mest inne på att låta Rasmus och Sidd förklara sig och förtydliga sig i så stor detalj som möjligt. En av dem ljuger så det sjunger, eller båda. Varken Sidds eller Rasmus story hänger ihop så bra med verkligheten än så länge och det kommer nog passa ännu sämre när de ska svara på följdfrågor.

Det är förstås Sidd och Rasmus vi verkligen ska fokusera på. Vi får också fundera under dagen på hur vi ska använda ett evntuellt nattmord i tillägg till utröstningen.

Jag ska kika på bibelcitat om jag får tid, det ger säkert inget men det är ju bergis tjuvtjockt med ledtrådar om man bara fattar dem.
Om du tycker att något jag skrivit inte hänger ihop så peka gärna ut det så ska jag hjälp dig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag tycker det är en intressant spaning.

Nu är jag mest inne på att låta Rasmus och Sidd förklara sig och förtydliga sig i så stor detalj som möjligt. En av dem ljuger så det sjunger, eller båda. Varken Sidds eller Rasmus story hänger ihop så bra med verkligheten än så länge och det kommer nog passa ännu sämre när de ska svara på följdfrågor.

Det är förstås Sidd och Rasmus vi verkligen ska fokusera på. Vi får också fundera under dagen på hur vi ska använda ett evntuellt nattmord i tillägg till utröstningen.

Jag ska kika på bibelcitat om jag får tid, det ger säkert inget men det är ju bergis tjuvtjockt med ledtrådar om man bara fattar dem.
Rörande "spaningen" så har jag ett jättebra tips på hur ni kan släppa det sidospåret som inte leder någonstans. Skriv Anthrox i PM och fråga om offer och nattmord är samma sak.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jaha, jag tycker att det är lite för många frågetecken kring Rasmus och Sidd för att känna mig nöjd här. Min mycket magra spaning är helt enkelt att nattmord är något jesusfigurerna pysslar med och att offer är för oss satanister. Vimes får i Anthrox startinlägg en grön färg och jag vill gärna tolka det som att Vimes var bybo, god, grön och satanist. Samma med Octa. Hade vi i stället knäppt Rasmus hade han presenterats som röd.

Dvs alla är satanister, men Jesus omvänder dem till sitt lag. Jag gissar att Rasmus är Jesus och har rekryterat Octa och Sidd. Typ, för min tankekraft i det här spelet är minimal.

Ni får gärna peka ut mina felaktigheter.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Jag kan bekräfta att jag och Vimes och Anthrox är i samma PM och att vi blev tilldelade statanistroll och möjligheten att Offra någon.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Så, vad hände egentligen?

Jag började spelet i team med Octagonal som satanist. Han började spela stabilt, tog initiativ och ställde regelfrågor och började formulera en plan för att vinna i ett 2v7-scenario, lade tidigt in ett nattmord mot @Vimes (som jag undrar om det kan vara det som gick igenom?).

Ganska snart i spelomgången började Octagonal vråla profanieteter och bibelcitat och skit, både här i tråden men också i PM. Och han lade in ett nattmord mot mig, så då trodde jag att det var kört iom han lade tidigaste nattmordsrösten. Det kom dock med ett bibelcitat från Kolosserbrevet 1:13-14 och det kanske hade någon effekt? Det var ett väldigt tidigt nattmord som lades in på Vimes dessförinnan och Vimes blev ju mycket riktigt utplockad så kanske var det ett värvningsförsök mot mig av Octa som inte fungerade pga utröstad, varpå "vårt" nattmord landade på Vimpan.

Under outningsserien så var jag väldigt orolig över att Jesus skulle ha någon vinst som triggas eller åtminstone möjliggörs av att veta om paren. Är det på det sättet så ligger vi nu illa till. Jag sade ju först att jag var i team med Octa men "ändrade" mig sedan för att stöka till det lite (som ulv vill en ju ha kaos, men det är frågan om vi ska spela som ulvar eller som bybor just nu...).

Det var i samband med att Octa ballade ur i PM som jag började rösta på honom. Men, snart därefter droppade han lögnen (om han inte inte återuppstår i R3 då) att han var Jesus, att jag skulle komma över till hans team i R2 pga vi var i samma cell, och att han hade något skydd mot nattmordet kopplat till bibelverserna. Jag övervägde mina chanser och hoppades kanske lite för mycket på att han talade sanning (för det skulle ju vara coolt!) och hittade på ett Lazarus-citat för att få det att se ut som att det var jag som vaktat Jesus iom Octa skulle klara nattmordet.

Nu har jag legat lite lågt i R2 för jag har velat veta vad i PM tråden jag får prata om och hur, samt dubbelkolla att jag inte fått någon info om att ha blivit värvad Jesusföljare. Det har jag nu fått och jag har inte fått någon sådan info, så om det skett så har det skett dolt eller kanske isf triggas den tredje dagen, vad vet jag.

Det här ger oss ju en hel del info:

1. Det verkar som att vi kan byta sida mitt i rundan. Antingen så spelade Octa väldigt bra ulv-fejk i början av rundan och hade en annan PM-tråd där en plan formulerades och iscensattes eller så blev han värvad när han plötsligt gick bananas.
2. Jag har fortfarande lite svårt att förstå grejen med bibelverserna men gissar att det finns någon regelmässig grej kring bibelcitaten som kanske har någon viktighet för den sidans vinst, kan vara bra att sammanställa vad som skrivits, varifrån i bibeln det kommer etc.
3. Kanske viktigast: det är ingen garanti att ens cell-kompis är i samma lag som en själv.
4. Det finns någon form av dold samordning mellan de kristna, antingen att Jesus kan skicka ut order som måste följas eller att det läggs planer någonstans.
5. Om ens teammate börjar babbla bibelcitat i PM kan det ha regelmässig inverkan.

Typ så. Jag har det lite klent på misstankefronten just nu så får återkomma om det, det har gått åt mycket energi att finurla på alla regelgalenskaper.
Tja så det tycker du alla ska köpa bara sådär rakt av?
Njaeeej, inte riktigt va!
Du bara råkade skriva bibelverser av nån anledning som Octa bara för att…?
Han tyckte det eller?
Jag har funderat hit å dit på vad dessa bibelverser skulle vara för nytta när du inte svarat på mina frågor mer än att det vore roligt med mer fluff om bibeln för att på så sätt dölja att vi är satanister men fattar inte hur det skulle vara nån regelmekanik.
Tvek på att det skulle vara nån power som går igång med detta men vet förstås ej.
På nåt sätt tycker jag det verkar som att ni två har kommuniserat iaf.
Kanske bibelvererna är nåt sett för kristna att signalera i den öppna tråden att ni är på samma lag.
Det var kanske därför du fiskade med mig om jag var intresserad av sånt!

Sen så måste jag tyvärr göra en pudel vad gäller offret av Vimes.
När jag kikar tillbaka i vårt PM så har ju faktiskt Rasmus skrivit order på Offer av Vimes men senare tryck på om att vi skulle offra Impetigo och det var det sista som fastnade hos mig när jag skrev min post i natt. Sorry för dribbel.

St.Sidd af underjorden
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Så du menar att Rasmus och Octa har kommunicerat i PM?

Vad skrev Rasmus till dig? När började han skriva märkliga saker, hur dags?

Vad skrev ni i er chat när Rasmus tystande mot slutet av r1 och började posta bibelcitat?
Vet inte om de haft nån kommunikation.
Kanske de haft nån mer startinfo från vår övergud SL?

Han snackade fluff å bibelverser (riktigt roligt) i R1 på tors eftermiddag. Jag skojade tillbaka lite om undergången osv
Efter Octas outning som kristen nån gång på kvällen så fanns ju annat fundera över.
Sen när Octa började droppa sånt i tråden började jag ana oråd och vår tråd var annars sparsmakad.

När sen Rasmus också la ut bibelvers så frågade jag först om vad det där skulle betyda utan att få nått svar sen så blev jag rädd för att spoila nåt för fienden så jag la själv locket på och låssades som ingenting för att se hur det skulle urarta sig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hända? Jag tänker nog mer göra än vänta på att saker ska hända. Jag tänkte att det var min bästa vinstchans där och då, nu är det inte längre det :)
Om du hade fortsatt spela som bybo hade vi ju haft segern i en liten ask, jag antar att du inte såg lika ljust på utsikterna att vinna med ulvarna? Det såg ju otroligt mörkt ut för Octa om han var Jesus förra rundan. Heelt kört in fact.

Så det verkar ju inte rimligt att du värderade sidbytet som mer attraktivt än att säkra seger med byn och hoppas att Jesus inte skulle hinna värva dig innan utröstningen.

Mr 51% skulle tro att det var ett bra drag att byta sida utan att vara värvad. Knappast.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Jo, så kan det väl vara, men då har vi inte en enkel 2x4+Jesus formation för ingen verkar varit i octas cell.
Jag tror verkligen inte Vimes var kristen, läste honom som en god satanist. Ni känner honom bättre som varulvsspelare än jag, men tyckte hans spel verkade väldigt ärligt efter att satanister är bybor kom fram.

Ska bli kul att höra Rasmus motanklagelse mot Sidd.
Min lista från rödast till grönast är iaf
Rasmus
Sidd
Fjodor
Empiricus
Impe
Basse

Och det ska väldigt mycket till för att jag ska flytta min röst.
Vimes ärlig?

Ja det är just det som är Vimes stora problem här ibland oss.
Alla är så jäklars rädda för han, strunt samma vilken falang han spelar för så tycker ALLA sidor att han är för duktig för att ha som fiende.
Bybor Siar alltid ulvVimes i R1 och ulvar nattmördar alltid ByboVimes i R1.
Det är riktigt klurigt för vår käre Varulvsnestor att överleva en R1.

Jag är alltså inte förvånad att han även denna gång blev utsatt och även inte förvånad över att du läser av honom precis som han vill att du ska läsa av honom.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jaha, jag tycker att det är lite för många frågetecken kring Rasmus och Sidd för att känna mig nöjd här. Min mycket magra spaning är helt enkelt att nattmord är något jesusfigurerna pysslar med och att offer är för oss satanister. Vimes får i Anthrox startinlägg en grön färg och jag vill gärna tolka det som att Vimes var bybo, god, grön och satanist. Samma med Octa. Hade vi i stället knäppt Rasmus hade han presenterats som röd.

Dvs alla är satanister, men Jesus omvänder dem till sitt lag. Jag gissar att Rasmus är Jesus och har rekryterat Octa och Sidd. Typ, för min tankekraft i det här spelet är minimal.

Ni får gärna peka ut mina felaktigheter.
Jag skulle tro att kristen är kristen oavsett om de har grön färg, sen kan det ju vara så att omvända satanister benämns som kristna och får grön färg men jag tror att det blir en akademisk fråga så länge vi inte ser en grön satanist eller röd kristen åka ut.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Om du hade fortsatt spela som bybo hade vi ju haft segern i en liten ask, jag antar att du inte såg lika ljust på utsikterna att vinna med ulvarna? Det såg ju otroligt mörkt ut för Octa om han var Jesus förra rundan. Heelt kört in fact.

Så det verkar ju inte rimligt att du värderade sidbytet som mer attraktivt än att säkra seger med byn och hoppas att Jesus inte skulle hinna värva dig innan utröstningen.

Mr 51% skulle tro att det var ett bra drag att byta sida utan att vara värvad. Knappast.
Nu greppar du halmstrån kompis :) Det går inte att välja att göra ett sidbyte, det är en regelmässig grej. Jag spelade så att båda sidor fanns kvar som möjliga vinster, det bör inte vara så svårt att förstå.

Och utfallet göra rundan blev ju optimalt, hur skulle det ha förändrats av mitt agerande? Vi knep två kristna, det är väl super!? Nu är du bara inlåst i en tanke och försöker hitta på (dåliga) argument för varför den tanken stämmer.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vimes ärlig?
Du tror alltså att Vimes var ulv, dvs spelade för det kristna laget?

Berätta mer om vad du tror om spelupplägget. Vilka var kristna, vem var Jesus, vilka var satanister, vilka pratar med vem i PM?
 
Top