Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Phuu sent hemkommen efter en hård vecka som även slutade på ett hårt sätt med TPK.
Nu vänder vi blad och rullar nytt.

Jag gillar RageAgainstTheMachine, jaga små fromma pälsdjur och offra jungfrur på blodiga altare om natten. 👹

Jag har i R1 haft ”lite” problem med min lilla-scum-tjatt med mr.RasmusL.
Denne har varit typ lika frånvarande som undertecknad. Förlåt.
Vi kom överens ganska tidigt att skicka dödsdomen på impetigo efter Rasmus förslag men det verkar ju inte genomförts. 😇
Hans antydningar med mig med ett förslag på bibelvers som jag av nån anledning skulle lägga upp i början förvånade mig men efter tjafset om emojjisar så la vi (av nån anledning) ner det snacket. Sen när Octa började droppa sånt blev jag väldigt fundersam. Ett stämde ordagrant med Rasmus förslag så då började jag fundera på om det fanns lite utspridda blandade lag osv.

Jag tror alltså INTE att det behöver vara par i PM som absolut behöver vara på samma fraktion även fast båda förstås bedyrar det.
Sen så rullade rundan vidare å jag valde då att ligga på Octa eller Rasmus vilket som gjorde för mig ingen skillnad.

Vidare så undrar jag om inte fler än jag tänkt på det här med att det kanske finns powerförmågor bland fler än bara vår mr.J som jag inte vill uttala högt om. 🤘

God Satanisk Natt på er allihopa.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Alltså jag och Vimes är kålsupande Satanister. Just hemkommen från en hednisk ritual där vi blotat ett får och druckit kopiösa mängder mjöd.

Är mycket chockad över Vimes kristenhet!

Vet inte vad för hemskheter Anthrox kokat ihop men Lucifer har sig säkert ett gott skratt just nu.
Tvek på det va?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
Det här hänger inte ihop, vem nattmördade Vimes? Jag och Basse gjorde det inte, Imp säger att han och Emp var oskyldiga, Sidd säger att han och rasmus inte heller gjorde det. Fjodor och Vimes har knappast mördat Vimes. Kvar är Octagonal men han var inte i en satanistcell om alla övriga talar sanning här. Vilket de väl knappast gjort, då skulle Octagonal vara Jesus vilket han inte var eftersom spelet pågår.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Well, det här gjorde saker mer förvirrande. Nu så har jag kommit hem från jobbet, och kan tänka aktivare på det här istället.

Det här hänger inte ihop, vem nattmördade Vimes? Jag och Basse gjorde det inte, Imp säger att han och Emp var oskyldiga, Sidd säger att han och rasmus inte heller gjorde det. Fjodor och Vimes har knappast mördat Vimes. Kvar är Octagonal men han var inte i en satanistcell om alla övriga talar sanning här. Vilket de väl knappast gjort, då skulle Octagonal vara Jesus vilket han inte var eftersom spelet pågår.
Octa KAN ju ha talat sanning om att vara en konverterad satanist med nattmordsförmåga kvar, som tidigt slängde iväg ett offer på Vimes i tron att Vimes också var satanist. Jag måste läsa igenom runda 1 och faktiskt göra anteckningar och tänka lite hårdare, men kan det vara så att Jeezy fick välja mer än en person att konvertera i prespelpreppen i så fall (eller under rundan om det är så det funkar) och denne då valde både octa och vimes?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
Well, det här gjorde saker mer förvirrande. Nu så har jag kommit hem från jobbet, och kan tänka aktivare på det här istället.



Octa KAN ju ha talat sanning om att vara en konverterad satanist med nattmordsförmåga kvar, som tidigt slängde iväg ett offer på Vimes i tron att Vimes också var satanist. Jag måste läsa igenom runda 1 och faktiskt göra anteckningar och tänka lite hårdare, men kan det vara så att Jeezy fick välja mer än en person att konvertera i prespelpreppen i så fall (eller under rundan om det är så det funkar) och denne då valde både octa och vimes?
Jo, så kan det väl vara, men då har vi inte en enkel 2x4+Jesus formation för ingen verkar varit i octas cell.
Jag tror verkligen inte Vimes var kristen, läste honom som en god satanist. Ni känner honom bättre som varulvsspelare än jag, men tyckte hans spel verkade väldigt ärligt efter att satanister är bybor kom fram.

Ska bli kul att höra Rasmus motanklagelse mot Sidd.
Min lista från rödast till grönast är iaf
Rasmus
Sidd
Fjodor
Empiricus
Impe
Basse

Och det ska väldigt mycket till för att jag ska flytta min röst.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Så, vad hände egentligen?

Jag började spelet i team med Octagonal som satanist. Han började spela stabilt, tog initiativ och ställde regelfrågor och började formulera en plan för att vinna i ett 2v7-scenario, lade tidigt in ett nattmord mot @Vimes (som jag undrar om det kan vara det som gick igenom?).

Ganska snart i spelomgången började Octagonal vråla profanieteter och bibelcitat och skit, både här i tråden men också i PM. Och han lade in ett nattmord mot mig, så då trodde jag att det var kört iom han lade tidigaste nattmordsrösten. Det kom dock med ett bibelcitat från Kolosserbrevet 1:13-14 och det kanske hade någon effekt? Det var ett väldigt tidigt nattmord som lades in på Vimes dessförinnan och Vimes blev ju mycket riktigt utplockad så kanske var det ett värvningsförsök mot mig av Octa som inte fungerade pga utröstad, varpå "vårt" nattmord landade på Vimpan.

Under outningsserien så var jag väldigt orolig över att Jesus skulle ha någon vinst som triggas eller åtminstone möjliggörs av att veta om paren. Är det på det sättet så ligger vi nu illa till. Jag sade ju först att jag var i team med Octa men "ändrade" mig sedan för att stöka till det lite (som ulv vill en ju ha kaos, men det är frågan om vi ska spela som ulvar eller som bybor just nu...).

Det var i samband med att Octa ballade ur i PM som jag började rösta på honom. Men, snart därefter droppade han lögnen (om han inte inte återuppstår i R3 då) att han var Jesus, att jag skulle komma över till hans team i R2 pga vi var i samma cell, och att han hade något skydd mot nattmordet kopplat till bibelverserna. Jag övervägde mina chanser och hoppades kanske lite för mycket på att han talade sanning (för det skulle ju vara coolt!) och hittade på ett Lazarus-citat för att få det att se ut som att det var jag som vaktat Jesus iom Octa skulle klara nattmordet.

Nu har jag legat lite lågt i R2 för jag har velat veta vad i PM tråden jag får prata om och hur, samt dubbelkolla att jag inte fått någon info om att ha blivit värvad Jesusföljare. Det har jag nu fått och jag har inte fått någon sådan info, så om det skett så har det skett dolt eller kanske isf triggas den tredje dagen, vad vet jag.

Det här ger oss ju en hel del info:

1. Det verkar som att vi kan byta sida mitt i rundan. Antingen så spelade Octa väldigt bra ulv-fejk i början av rundan och hade en annan PM-tråd där en plan formulerades och iscensattes eller så blev han värvad när han plötsligt gick bananas.
2. Jag har fortfarande lite svårt att förstå grejen med bibelverserna men gissar att det finns någon regelmässig grej kring bibelcitaten som kanske har någon viktighet för den sidans vinst, kan vara bra att sammanställa vad som skrivits, varifrån i bibeln det kommer etc.
3. Kanske viktigast: det är ingen garanti att ens cell-kompis är i samma lag som en själv.
4. Det finns någon form av dold samordning mellan de kristna, antingen att Jesus kan skicka ut order som måste följas eller att det läggs planer någonstans.
5. Om ens teammate börjar babbla bibelcitat i PM kan det ha regelmässig inverkan.

Typ så. Jag har det lite klent på misstankefronten just nu så får återkomma om det, det har gått åt mycket energi att finurla på alla regelgalenskaper.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
@RasmusL du nämner inte Sidd med ett ord i det du skriver. Han hävdar att ni var i samma cell, det är rent hittepå om du var med Octa? Isf har jag lite svårt att förstå att det är klent på din misstankefront.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så, vad hände egentligen?

Jag började spelet i team med Octagonal som satanist. Han började spela stabilt, tog initiativ och ställde regelfrågor och började formulera en plan för att vinna i ett 2v7-scenario, lade tidigt in ett nattmord mot @Vimes (som jag undrar om det kan vara det som gick igenom?).

Ganska snart i spelomgången började Octagonal vråla profanieteter och bibelcitat och skit, både här i tråden men också i PM. Och han lade in ett nattmord mot mig, så då trodde jag att det var kört iom han lade tidigaste nattmordsrösten. Det kom dock med ett bibelcitat från Kolosserbrevet 1:13-14 och det kanske hade någon effekt? Det var ett väldigt tidigt nattmord som lades in på Vimes dessförinnan och Vimes blev ju mycket riktigt utplockad så kanske var det ett värvningsförsök mot mig av Octa som inte fungerade pga utröstad, varpå "vårt" nattmord landade på Vimpan.

Under outningsserien så var jag väldigt orolig över att Jesus skulle ha någon vinst som triggas eller åtminstone möjliggörs av att veta om paren. Är det på det sättet så ligger vi nu illa till. Jag sade ju först att jag var i team med Octa men "ändrade" mig sedan för att stöka till det lite (som ulv vill en ju ha kaos, men det är frågan om vi ska spela som ulvar eller som bybor just nu...).

Det var i samband med att Octa ballade ur i PM som jag började rösta på honom. Men, snart därefter droppade han lögnen (om han inte inte återuppstår i R3 då) att han var Jesus, att jag skulle komma över till hans team i R2 pga vi var i samma cell, och att han hade något skydd mot nattmordet kopplat till bibelverserna. Jag övervägde mina chanser och hoppades kanske lite för mycket på att han talade sanning (för det skulle ju vara coolt!) och hittade på ett Lazarus-citat för att få det att se ut som att det var jag som vaktat Jesus iom Octa skulle klara nattmordet.

Nu har jag legat lite lågt i R2 för jag har velat veta vad i PM tråden jag får prata om och hur, samt dubbelkolla att jag inte fått någon info om att ha blivit värvad Jesusföljare. Det har jag nu fått och jag har inte fått någon sådan info, så om det skett så har det skett dolt eller kanske isf triggas den tredje dagen, vad vet jag.

Det här ger oss ju en hel del info:

1. Det verkar som att vi kan byta sida mitt i rundan. Antingen så spelade Octa väldigt bra ulv-fejk i början av rundan och hade en annan PM-tråd där en plan formulerades och iscensattes eller så blev han värvad när han plötsligt gick bananas.
2. Jag har fortfarande lite svårt att förstå grejen med bibelverserna men gissar att det finns någon regelmässig grej kring bibelcitaten som kanske har någon viktighet för den sidans vinst, kan vara bra att sammanställa vad som skrivits, varifrån i bibeln det kommer etc.
3. Kanske viktigast: det är ingen garanti att ens cell-kompis är i samma lag som en själv.
4. Det finns någon form av dold samordning mellan de kristna, antingen att Jesus kan skicka ut order som måste följas eller att det läggs planer någonstans.
5. Om ens teammate börjar babbla bibelcitat i PM kan det ha regelmässig inverkan.

Typ så. Jag har det lite klent på misstankefronten just nu så får återkomma om det, det har gått åt mycket energi att finurla på alla regelgalenskaper.
Berätta som @Waterhouse säger mer om Sidd. Hur såg du på honom i r1, hur ser du på honom nu. Hur passar han och det han skriver in i ditt narrativ?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hans antydningar med mig med ett förslag på bibelvers som jag av nån anledning skulle lägga upp i början förvånade mig men efter tjafset om emojjisar så la vi (av nån anledning) ner det snacket. Sen när Octa började droppa sånt blev jag väldigt fundersam. Ett stämde ordagrant med Rasmus förslag
Så du menar att Rasmus och Octa har kommunicerat i PM?

Vad skrev Rasmus till dig? När började han skriva märkliga saker, hur dags?

Vad skrev ni i er chat när Rasmus tystande mot slutet av r1 och började posta bibelcitat?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Ganska snart i spelomgången började Octagonal vråla profanieteter och bibelcitat och skit, både här i tråden men också i PM. Och han lade in ett nattmord mot mig, så då trodde jag att det var kört iom han lade tidigaste nattmordsrösten.
Jag är ju löjligt efter i det här spelet, men är "Nattmord" samma sak som "Offer"? Vad menar du med "Nattmord" egentligen @RasmusL ?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Men, snart därefter droppade han lögnen (om han inte inte återuppstår i R3 då) att han var Jesus, att jag skulle komma över till hans team i R2 pga vi var i samma cell, och att han hade något skydd mot nattmordet kopplat till bibelverserna. Jag övervägde mina chanser och hoppades kanske lite för mycket på att han talade sanning (för det skulle ju vara coolt!) och hittade på ett Lazarus-citat för att få det att se ut som att det var jag som vaktat Jesus iom Octa skulle klara nattmordet.
Så sammanfattningsvis så är ditt försvar att du var så säker på att bli värvad i r2 så du började spela på ulvarnas sida?

Vad tänker du kommer hända nu i r2? Vad tänkte du i går när du bestämde dig för att byta sida?
 
Top