Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
2 Mos 14:24
Strax före gryningen såg Herren från pelaren av eld och moln ner mot egypternas här, och han spred förvirring bland dem.

@Vimes har offrats till satanisterna, han var en kristen tjänare. Ge oss ditt bästa döds-gurgel-jagbliroffradavsatanister-ljud.

@Octagonal har kastats ut ur guds hus och lämnats åt sitt öde, han var en
kristen tjänare. Banka en sista gång på kyrkans port och be om förlåtelse för dina synder, innan alla mörkrets fasor sliter dig i stycken.

Runda 2 avslutas den 13/8 klockan 21.00!

Må gud ha förbarmelse över era själar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Är det bara jag eller lät Vimes dödsrossling nästan som ”vavadejagsaaaa?!!”
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Jaha, det var ju aningen överraskande. Vimes kristen, köper det inte riktigt. Något Jesus-trolleri?

Ser ingen anledning att inte gå på Rasmus nu iaf, som spottar ur sig bibelcitat och ljuger.

Röst: @RasmusL
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Nej, vi är oskyldiga till detta, vi var nära att göra det innan spelet ens börjat när vi bara hade vår satanistchatt igång, men fick godkännande från SL om att det inte var ett mord. Vi la vårt mord på Octagonal, dock sent idag så knappast någon påverkan på något.

Detta är skumt, jag vill såklart höra från @fjodorsenuba också, men tror det kan vara kristet fulspel här, Jesus är mäktig.

Det verkar som de använder bibelcitat för att trolla, dags för en teologisk analys om vad som hände där förra rundan?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag fattar inte mycket här.

Så Vimes var grön och jesuit?
Vi hade uppenbarligen majoritet förra rundan, annars hade Jesus vunnit.

Så minst fem bybor:

Grönast till rödast:

Impetigo
Empiricus
Waterhouse
Basenanji

Fjodor
———————-
Sidd
———————-
Rasmus
(Vimes)
Octa

Jag var ju inne på att Vimes kan ha blivit blixtvärvad runt 17.11 i r1, det är en möjlig förklaring.

En annan förklaring är nån slags millergrej där Vimes (eller kanske alla) presenteras som kristna i dödsstatistiken…

Eller också var Vimes en solid kristen och då sätter det ju @fjodorsenuba i dålig dager.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Jaja, vi får väl sova på detta, vore trevligt att höra något från @Sidd efter hans D20 rullande.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Om bibelcitatet i startinlägget här är något mer än fluff så tyder det väl på jesus-trollerier:

2 Mos 14:24
Strax före gryningen såg Herren från pelaren av eld och moln ner mot egypternas här, och han spred förvirring bland dem.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det verkar som de använder bibelcitat för att trolla, dags för en teologisk analys om vad som hände där förra rundan?
Det står ju tydligt i reglerna att tidigaste nattmordet vinner så jag skulle tro att det är ett tidigt inskickat natmord som ägt rum. Antingen A) feån smart satanist eller B) från omvänd satanist som hann skicka mordet innan han honverteradea.


Jag tror inte på C) de kristna är med i nattmordsracet, fluffet ”att offra någon till Satan” är svårt att förlika med Jesu gäng.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om bibelcitatet i startinlägget här är något mer än fluff så tyder det väl på jesus-trollerier:

2 Mos 14:24
Strax före gryningen såg Herren från pelaren av eld och moln ner mot egypternas här, och han spred förvirring bland dem.
Ja, nattdrag att grönakimra Vimes. Det köper jag.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Alltså jag och Vimes är kålsupande Satanister. Just hemkommen från en hednisk ritual där vi blotat ett får och druckit kopiösa mängder mjöd.

Är mycket chockad över Vimes kristenhet!

Vet inte vad för hemskheter Anthrox kokat ihop men Lucifer har sig säkert ett gott skratt just nu.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Det står ju tydligt i reglerna att tidigaste nattmordet vinner så jag skulle tro att det är ett tidigt inskickat natmord som ägt rum. Antingen A) feån smart satanist eller B) från omvänd satanist som hann skicka mordet innan han honverteradea.


Jag tror inte på C) de kristna är med i nattmordsracet, fluffet ”att offra någon till Satan” är svårt att förlika med Jesu gäng.
Alltså det kan mycket väl vara så att något satanistlag la ett nattmord/offer när de fortfarande trodde att de var två små satanister mot världen. Vi var nära att göra det av misstag. Vem valde du och Empiricus att offra och när?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Frågan är om inte @Sidd är Jesus och Octa och Rasmus var cellkompisar.
Inte omöjligt alls, han lågflyger otroligt mycket. Skulle även förklara att han hängde på byt till Rasmus grejen, egalt för honom vilken minion han förlorar.

Har ni satanister tänkt på hur ni offrar/nattmördar? Jag och Basse la en väldigt tidig röst på en röd spelare.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Att Rasmus och Octa spammar bibelcitat är kanske ett sätt att avleda uppmärksamheten från den som verkligen håller i trådarna, Sith Lord Sidd
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Alltså det kan mycket väl vara så att något satanistlag la ett nattmord/offer när de fortfarande trodde att de var två små satanister mot världen. Vi var nära att göra det av misstag. Vem valde du och Empiricus att offra och när?
Seeent i rundan valde vi Sidd.
 
Top