Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vimes är ju kristen tom grön-markerad i R2 startposten OCH ingen bryr sig?
Du vägrar inse att Vimes blev offrad av troligtvis Octa. Octa var grön kristen men fattade tydligen inte att Vimes också var kristen för Vimes å var rädd att Vimes skulle vara på andra laget.
Rasmus påstod att Octa offrade Vimes efter dribbel om det nu i R2 - lugnt att skylla på spelare som redan är ute ur leken.
Du menar alltså att Octa var ensam kristen och hade tillgång till nattmord?

Vem tror du är Jesus egentligen? Det borde ju vara ganska lätt att se ur ditt perspektiv.

Ingen verkar ju köpa att Vimes faktiskt var kristen, snarar att han presenteras med fel färg eller kanske värvades i slutet av r1 eller under natten. På vilket sätt skulle Vimes frånfälle ge oss ledtrådar till Jesus eller spelupplägg tänker du?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Obegripligt att inte rösta ut Rasmus.
Alla ni som inte röstar där är ju tok-scumma.
Du säger ju själv att Rasmus lagt nattmord på dig. Iom att du blir utröstad kommer ju Rasmus bli nattmördad i ditt ställe. Varför är du inte nöjd med det? Det är ju bara om du ljuger om Rasmus nattmord som detta är ett problem.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Så du påstår rakt uppåner att SL ljuger när denne presenterar Vimes i grön skrift som kristen?
Varför skulle SL göra det och varför väljer den att ändå tolka Vimes som satanist när detta faktisk är hårdfakta som vi vettigt kan gå på.
För somliga verkar verkligheten vara svår att ta till sig när man fastnat i ett spår.
Lite Trump-varning nu😱
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nattmordet på Vimes kan inte ha kommit från nån av våra outade celler för då hade hela cellen behövt vara infiltrerad och det hade inneburit 5-4 till de kristna i r1.

Det verkar inte rinligt att Jesus har nattmord utan det borde vara en konverterad satanistcell som nattmördar.

Inte alla uteslutet att Rasmus och Octa offrade Vimes (val 1A) men att Sidd som Jesus också gjorde val 1A när han valde vem han skulle konvertera.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag har ifrågasatt varför Anthrox kristnar Vimes. Inget tyder på att han skulle vara kristen i min chatt med honom och Anthrox.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Kommer snart sitta på båten och då har jag lite mer tid att lösa igenom och göra en slapp analys.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så du påstår rakt uppåner att SL ljuger när denne presenterar Vimes i grön skrift som kristen?
Varför skulle SL göra det och varför väljer den att ändå tolka Vimes som satanist när detta faktisk är hårdfakta som vi vettigt kan gå på.
För somliga verkar verkligheten vara svår att ta till sig när man fastnat i ett spår.
Lite Trump-varning nu😱
Haha, det är ju en möjlighet att det är Anthrox som är Jesus förstås, det hafe verkligen varit en twist!

Men nä, se mina två senaste poster för alternativa förklaringar.

Bibelordet i inledningen till r2 antyder också Jesusfuffens så en annan flrkkaring är at Jesus använt en kraft för att byta färg på Vimes som en millerish.

Eller som Waterhouse sa att det är inbyggt för att inte ge bort teisten gratis redan i r2. Alla som dör får sina synder borttvättade av Jesus och presenteras som gröna eller liknande.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Så du och Waterhouse tror att SL deklarerar alla som åker ur spel som gröna.
Ta med er det alla andra i vidare spel.
Nu hör jag bara en ulv som har förlorat och är sur. Vi har lagt fram flera tänkbara förklaringar: 1. Spelmekaniskt att satanistoffer visas som kristna 2. Någon form av miller-funktion 3. Vimes blev omvänd sent i r1 4. Jesus-trolleri vilket bibelversen i r2 startinlägg antyder.
Sidd ba " så ni tror alla som åker ur spelet är gröna, säkert!"
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
@fjodorsenuba Du har ännu inte röstat, lär inte spela någon roll men känns alltid bra med enighet, och valfusk kan vara en Jesus-förmåga.

Ställningen:
Röst
  • Sidd
    5
    RasmusL (62), Empiricus (154), Waterhouse (155), Impetigo (157), Basenanji (166)
  • RasmusL
    1
    Sidd (25)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Vi har lagt fram flera tänkbara förklaringar: 1. Spelmekaniskt att satanistoffer visas som kristna 2. Någon form av miller-funktion 3. Vimes blev omvänd sent i r1 4. Jesus-trolleri vilket bibelversen i r2 startinlägg antyder.
😂 sur nja… andra har sett när jag kör mina grinposter…har inte riktigt kommit igång med det än…

Du radar här upp ”störtfina” anledningar; särskilt 4an måste du vara nöjd med.

Inte ett ord om att Vimes kanske skulle möjligtvis baralite pyttepytte vara just som SL skrivit: kristen!
Typ Lärjunge javisst och inte Jesus men inse 👍

Med det sagt så…
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
😂 sur nja… andra har sett när jag kör mina grinposter…har inte riktigt kommit igång med det än…

Du radar här upp ”störtfina” anledningar; särskilt 4an måste du vara nöjd med.

Inte ett ord om att Vimes kanske skulle möjligtvis baralite pyttepytte vara just som SL skrivit: kristen!
Typ Lärjunge javisst och inte Jesus men inse 👍

Med det sagt så…
Ok, vi säger att Vimes var kristen, vad drar du för slutsatser av det? Fjodor är Jesus? Hur hänger det ihop med Rasmus och Octa? Framställ en alternativ teori iaf, du kastar bara skit.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Ja tex att Fjodde kan vara Jesus.
Vore väl inte rocket science
Sen så har han/värvar/smittar han minioner ”som bara han kan” - ok👍
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag håller med om att om Vimes var kristen så är jag förtusan Jesus. Men nu var Vimes satanist så enkelt var det.

Röst: @Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Ok: dryga 2 tim kvar:
Jag har inte heller hittat nåt i bibelverserna å ser inte nån annan utväg än att outa:
Jag är ”Judas”: endast du kan avslöja Jesus genom att varje runda välja en spelare via PM till spelledaren att Sia för att se om denne är Jesus. Jesus kan inte röstas ut innan det uppenbarats genom att du öppet deklarerat denne som syndig i den öppna tråden.

I R1 Siade jag Basse som visade sig vara satanist.

Men ni är väl fortfarande övertygade om att alla är gröna sköna kristna men det behöver vi inte låssas om.
Byn förlorar en chans att pricka rätt men ni kan ju hoppas på rätt offer vidare i spel.

Kolla över era röster snarast tack å bock.

St.Sidd med 🔥🔱🔥
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Ok: dryga 2 tim kvar:
Jag har inte heller hittat nåt i bibelverserna å ser inte nån annan utväg än att outa:
Jag är ”Judas”: endast du kan avslöja Jesus genom att varje runda välja en spelare via PM till spelledaren att Sia för att se om denne är Jesus. Jesus kan inte röstas ut innan det uppenbarats genom att du öppet deklarerat denne som syndig i den öppna tråden.

I R1 Siade jag Basse som visade sig vara satanist.

Men ni är väl fortfarande övertygade om att alla är gröna sköna kristna men det behöver vi inte låssas om.
Byn förlorar en chans att pricka rätt men ni kan ju hoppas på rätt offer vidare i spel.

Kolla över era röster snarast tack å bock.

St.Sidd med 🔥🔱🔥
Kul! Äntligen något vettigt!
1. Är övrigt du sagt sant? Eller någon nödlögn du vill ändra nu? Sitter du verkligen i en cell med Rasmus t ex? Och har han lagt ett nattmord på dig?

2. Vem har du siat r2?

3. Förstår jag dig rätt att om du åker ut så kan vi inte rösta ut Jesus? Men vi kan fortfarande offra honom?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Jag måste ge dig att du småpratat om andra powerroller länge, så din outning får nog sägas vara smulad. Å andra sidan är väl något sånt här precis vad Jesus skulle dra till med med huvudet på stupstocken.
 
Top