Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag lÀste tillbaka i r1 för att kika pÄ bibelorden.

I startinlĂ€gget beskrivs miraklet med döva som hör och blinda som ser, det skulle kunna vara en uppgift om att Jessis öppnat syndares ögon, det refereras ocksĂ„ till att Gud ska mosa syndare men att de som ser hör till guds flock yadayada


Sen orkade jag inte kolla pÄ citaten i trÄden för det var s mycket övrigt att lÀsa.

Det stÄr vÀldigt klart att Sidd och i synnerhet Rasmus spelar för ulvlaget nÀr man lÀser tillbaka med den kunskap vi nu besitter.

Jag kÀnner mig helt sÀker pÄ att vi ligger rÀtt dÀr vi nu Àr och kan chilla resten av dagen.

Min och Empis chat Àr rÀtt död. Vi kan ju skriva i trÄden om vi har nÄt att sÀga varandra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jag lÀste tillbaka i r1 för att kika pÄ bibelorden.

I startinlĂ€gget beskrivs miraklet med döva som hör och blinda som ser, det skulle kunna vara en uppgift om att Jessis öppnat syndares ögon, det refereras ocksĂ„ till att Gud ska mosa syndare men att de som ser hör till guds flock yadayada


Sen orkade jag inte kolla pÄ citaten i trÄden för det var s mycket övrigt att lÀsa.

Det stÄr vÀldigt klart att Sidd och i synnerhet Rasmus spelar för ulvlaget nÀr man lÀser tillbaka med den kunskap vi nu besitter.

Jag kÀnner mig helt sÀker pÄ att vi ligger rÀtt dÀr vi nu Àr och kan chilla resten av dagen.

Min och Empis chat Àr rÀtt död. Vi kan ju skriva i trÄden om vi har nÄt att sÀga varandra.
Innan Octas bomb och WaterH öppnade upp spelupplÀgget borde ni vÀl ÀndÄ smidigt lite planer pÄ att inte bli pÄkomna och hur ni skulle lyckkas luska fram Jesus.
Inga indikationer pÄ Empis status nu sÄ hÀr i efterhand?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Innan Octas bomb och WaterH öppnade upp spelupplÀgget borde ni vÀl ÀndÄ smidigt lite planer pÄ att inte bli pÄkomna och hur ni skulle lyckkas luska fram Jesus.
Inga indikationer pÄ Empis status nu sÄ hÀr i efterhand?
VĂ„r chat i sammanfattning:

Imp: Dark greetings! Nu vinner vi lÀtt!
Emp: Mos def! Belzebub ftw!
Imp: Hmm, Sidd verkar vara Jesus. Men vad gör Rasmus?
Emp: HĂ€r ligger en hund begraven.
Imp: Aja, det Àr vÀl nÄn twist sÄ att Sidd kanske inte Àr Jesus ÀndÄ. Vi tar ut Octa nu dÄ.
Emp: Och mördar Sidd.
Imp: Absolut. Upp pÄ korset ba!

R2:
Imp och Emp (i munnen pĂ„ varandra): NĂ€, det var nog Sidd hela tiden. Vinet framför mig osv
 trevlig mörk sabbat!

Jag tog mig lite konstnÀrlig frihet, men typ sÄ. Empi har ju varit pÄ jobbet sÄ jag har mest fÄtt mala pÄ i speltrÄdarna.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844

 sen pratade jag lite skit om andra spelare men Empi var för stor för att haka pĂ„.

Åh, jag ville göra en Wagner ocksĂ„ vid ett tillfĂ€lle! Enpi sa att han inte hade tid men jag tror att han egentligen tyckte att vi skulle slita ut Wagner-schticken om vi anvĂ€nder den varje spel. 😞
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet

 sen pratade jag lite skit om andra spelare men Empi var för stor för att haka pĂ„.

Åh, jag ville göra en Wagner ocksĂ„ vid ett tillfĂ€lle! Enpi sa att han inte hade tid men jag tror att han egentligen tyckte att vi skulle slita ut Wagner-schticken om vi anvĂ€nder den varje spel. 😞
😂Jag Ă€r pĂ„ med en Wagner om Empi den mörker-minionen bangarđŸ€˜
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag har förlorat mig pÄ wikipedia den senaste halvtimmen efter att ha lÀst Octas tvÄ bibelverser i R1. Jag tolkar den tredje som prank, men visst tvÄ verser kan Octa aktivt ha anvÀnt. Vad det ska ge oss för information vetetusan. Den första versen Àr ur Korintihierbrevet (jag fetstilar för att förtydliga):

Octagonal said:
Allt detta har sitt upphov i Gud, som har försonat oss med sig genom Kristus och stÀllt mig i försoningens tjÀnst. Ty Gud försonade hela vÀrlden med sig genom Kristus: han stÀllde inte mÀnniskorna till svars för deras övertrÀdelser, och han anförtrodde mig budskapet om denna försoning.
Kanske nÄn sorts vÀrvning?

Den andra Àr frÄn Lukasevangeliet. Med min fattiga fantasi kunna vara ett sorts vÀktande:

Octagonal said:
Jesus sade: "Jag Àr uppstÄndelsen och livet. Den som tror pÄ mig skall leva om han Àn dör, och var och en som lever och tror pÄ mig skall aldrig nÄgonsin dö. Tror du detta?"
Rasmus versanvÀndande uppfattar jag nog mest som spex, men visst, det kan ju ocksÄ vara nÄn sorts anvÀndande/vÀrvning/vÀktande...

NÀ, det Àr tusan enklare att rycka och stöta, sÄ jag gör det i stÀllet för att snubbla runt pÄ det hÀr trötta viset.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
I övrigt hÄller jag med Impetigo, Rasmus och Sidd ska ut, och rösta pÄ Sidd tror jag ger bÀst chanser att fÄ ut bÄda. Kommer sitta still i bÄten idag.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Vill inte vara den som Àr den nu men,
Impetigo kör ju emojjisar och jag skulle gÀrna slÀnga ivÀg en klÀmglad tumme upp ibland eller ett glatt hjÀrta ocksÄ dÄ och dÄ.
Är emojjisstoppet förlegat, övergivet eller var det bara nĂ„got onödigt dribbel av Basse Ă„ andra som följde?

Om det nu Àr sÄ att det Àr ajjabajja av Impe sÄ varför dÄ Basse?
Vad Àr liksom vittsen med stoppet pÄ sÄnt.

OBS: jag har inga problem med att skriva poster ocksÄ men det Àr ett enkelt snabbt sÀtt att visa att man lÀst en post och Àr med.
Det Ă€r bra för byn att vi vet att en annan har lĂ€st en post👍

Basse: varför postade du igÄng denna lilla skitdetalj som Àven Vimes hakade pÄ?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Basse: varför postade du igÄng denna lilla skitdetalj som Àven Vimes hakade pÄ?
Nu Àr jag ju inte Basse, men troligtvis för att han ogillar emojis? Och Vimes ogillar ocksÄ emojis, svensklÀrare som han Àr? Sen nÀr man tror att man Àr ulv i början vill man vÀl skriva saker och skapa pseudodebatter?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
@RasmusL

Du fÄr gÀrna redogöra ordentligt en gÄng till hur det gick till nÀr du blev vÀrvad till den kristna skaran.

NĂ€r och hur?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Nu Àr jag ju inte Basse, men troligtvis för att han ogillar emojis? Och Vimes ogillar ocksÄ emojis, svensklÀrare som han Àr? Sen nÀr man tror att man Àr ulv i början vill man vÀl skriva saker och skapa pseudodebatter?
En svenkalÀrare som inte gillar alla former av kommunikation?
Vilka gamla stofiler😂
Spelar bergis vinyler framlÀnges, avhÄller sig frÄn syndigt egenspÀkande och biktar sig varje söndag ocksÄ.
Fy bubblan!
Tvi!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
@fjodorsenuba
Fjodde kom in i matchen och redogör för vad du tycker tex jag gör för suspektđŸ”„

Och @RasmusL Varför har du totalt laggt locket pÄ vad gÀller mig?
BeröringsskrÀck eller bara fegt lÄgflygande i allmÀnhet.
Lite action vart det ju nÀr du fick röster pÄ dig men sen flöt du undan igen som en döfisk?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Hörru Sidd, om du talat sanning (jag Àr en snÀll satanist i samma cell som den misstÀnkte Rasmus som Àven la ett offer pÄ mig första möjliga minuten!!!1!) sÄ Àr du ju död oavsett om du blir utröstad eller inte. Offrad eller utkastad.

AnvÀnd tiden du har kvar till att förklara hur du ser pÄ spelet, sÄ vi satanister kan lösa det i runda 3 om vi mot förmodan skulle haft fel hÀr. Vem Àr Jesus, Àr det Rasmus eller Àr han bara en hantlangare? Du menar att det var han som offrade Vimes i runda ett? (Efter att först ha glömt det...) Bör vÀl inte Jesus kunna göra eller vad tror du?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Hörru Sidd, om du talat sanning (jag Àr en snÀll satanist i samma cell som den misstÀnkte Rasmus som Àven la ett offer pÄ mig första möjliga minuten!!!1!) sÄ Àr du ju död oavsett om du blir utröstad eller inte. Offrad eller utkastad.

AnvÀnd tiden du har kvar till att förklara hur du ser pÄ spelet, sÄ vi satanister kan lösa det i runda 3 om vi mot förmodan skulle haft fel hÀr. Vem Àr Jesus, Àr det Rasmus eller Àr han bara en hantlangare? Du menar att det var han som offrade Vimes i runda ett? (Efter att först ha glömt det...) Bör vÀl inte Jesus kunna göra eller vad tror du?
Det Àr dÀrför jag kan vara mer ofiltrerad delaktig nu (och mer tid).

Obegripligt att inte rösta ut Rasmus.
Alla ni som inte röstar dÀr Àr ju tok-scumma.

Vimes Àr ju kristen tom grön-markerad i R2 startposten OCH ingen bryr sig?
Du vÀgrar inse att Vimes blev offrad av troligtvis Octa. Octa var grön kristen men fattade tydligen inte att Vimes ocksÄ var kristen för Vimes Ä var rÀdd att Vimes skulle vara pÄ andra laget.
Rasmus pÄstod att Octa offrade Vimes efter dribbel om det nu i R2 - lugnt att skylla pÄ spelare som redan Àr ute ur leken.
LÄgflygarnas lÄgflygare Fjodde som Àr i samma cell som kristen bryr ingen sig om: tÀnkbar Jesus!

Impe har varit drivande och glatt hÀngt pÄ dig utan att stÀlla en endaste litet tvek men dragit ut pÄ allt tills de flesta outat och passande Empi lÄgfugit: hÀr har vi osÀkra kort som tÀcker varandra osv.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
@fjodorsenuba
Fjodde kom in i matchen och redogör för vad du tycker tex jag gör för suspektđŸ”„

Och @RasmusL Varför har du totalt laggt locket pÄ vad gÀller mig?
BeröringsskrÀck eller bara fegt lÄgflygande i allmÀnhet.
Lite action vart det ju nÀr du fick röster pÄ dig men sen flöt du undan igen som en döfisk?
Du ljuger, enda sÀttet att fÄ kvitto Àr utröstning.

Vi kommer troligtvis att Äka ut inatt och dÄ fÄr Àven resten sanningen.

Jag har varit lite distraherad men det jag försöker fÄ till inför ikvÀll Àr nÄgon form av spelaranalys som testamente.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Du ljuger, enda sÀttet att fÄ kvitto Àr utröstning.

Vi kommer troligtvis att Äka ut inatt och dÄ fÄr Àven resten sanningen.

Jag har varit lite distraherad men det jag försöker fÄ till inför ikvÀll Àr nÄgon form av spelaranalys som testamente.
Visa klart pÄ en enda grej som jag ljuger om.
Vad har du för bevis?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag sÀllar mig nog till tanken att bibelorden i startinlÀgget i runda 1 Àr helt fluff, iom att det bara Àr de verser vi anmÀlde oss med och jag inte hnittat nÄn tydlig koppling mellan dem och hur folk spelat. Sedan har det varit mer frÄnvaro frÄn mig Àn vad jag hade önskat i spelet, men det har varit lite svÄrt att pÄverka - Försiktighet i början pga satanistcellsparanoia och sedan ett 8-22 pass pÄ jobbet pÄ fredagen gjorde att jag inte kunde bidra sÄ mycket. Och nu under helgen sÄ försöker jag lÀsa och hitta nÄgra andra tells Àn de vi har framför oss, men det kÀnns sÄ rimligt med RasmusL och Sidd pÄ motstÄndarlaget att jag har svÄrt att se andra möjliga konkurrenter om törnekronan.
 
Top