Everhall
En värld som består enbart av ett enormt, förfallet planet-omspännande palats. Känslan är medeltida, stordådig och nedgången low-fantasy.
I dessa dammiga salar och gallerier har människan försökt att bygga en civilisation med flera självständiga feodala statsstater. Dessa hankar sig fram genom att återanvända material från palatset, gisnat virke, dammigt tegel och huggen sten. Solljus är en eftertraktad resurs, då man odlar rotfrukter och kål i flera av de enorma katedralsliknade salarna, kring improviserade städer och byar. Vilddjur och banditer härjar i ute de Ostyrda salarna.
Taken är ett obarmhärtigt ödelandskap som utsätts för de brännande strålarna från en enorm, döende sol eller fruktansvärda orkaner och ösregn. Här styr Takryttarna, en klan av människor som lärt sig tämja flygande bestar.
Källarvalven är fuktiga och mörka. Där nere finns översvämmade gemak och bistra tegelgruvor styrda av små klaner av de Ljuslösa, människor som lärt sig navigera likt fladdermöss. Saker utan ögon lär lura på resande som vågar sig ned i djupen. Men det är också här som man kan stöta på ledtrådar om Grundarna, de mytomspunna härskare som ska ha uppfört palatset i urtiden.
Inspirationen är Ico/the last Guardian, Mouseguard, novellen Biblioteket i Babel, staden Charn från Narnia och delar av Tad Williams Otherland.