HEX24

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Vilken missär!
Det har varit något av en tuff månad… Så alla får en fruktansvärd labyrint av basalt och bränt kött som kanske kommer föda en gud av lidande och liv.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag prokrastinerade mig stolt genom hela februari, så nu kommer min hex en dag (eller två dagar, om man nu inte vill räkna skottdagen) för sent.
Älskar att fjällen är så här personifierade. Det är ett supercoolt fantasy koncept.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
Bara en koll. Det går väl bra att önska att två hexar är hyfsat nära varandra (måste inte vara bredvid)? Den jag skriver nu sitter lite ihop med min gamla (två slumpmöten hänger ihop).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
a valid message
Trollet Lage har nu besökt den här hexen på sina resor. Han undersökte slottet, men när han kom nära slottet kände han att något var fel. Han stannade utanför porten som också hade ett kraftigt fällgaller. Här försökte en vänlig röst locka in honom i slottet. Lage fick direkt kalla kårar av rösten och hur den verkade helt obrydd över att ett troll kommit till porten. Röstens ägare stannade inne i mörkret och visade sig inte. Lage försökte smyga runt slottet för att se vem som var i det, men när solen började gå ner tappade han modet och flydde, rädd att ägaren till den mystiska rösten skulle komma ut.

Vilket var tur, för det här var slottet där en drake flyttat in! Lage vet inte detta och planerar att återvända senare när han har back-up med sig.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
View attachment 17174

Här kommer min hexagon för mars. Det Röda Kastellet:

Jag har också börjat översätta mina hexar och publicerar dem på min nya blog:
Jag älskar fällan där de glada tomtarna som ser snälla ut (jag hade visat spelarna bilden!) faktiskt har en chans att lura in spelarkaraktärerna! Det här är sociala enqounters, en liten dungeon och en kul boss fight! En härligt fantasy hex lämplig för låg nivå ävenryrare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Om jag väntar tills sista mars så kommer ju ingen läsa den för det är con eller påsk. Så här är april. Och det är en stad den här gången!
 

Attachments

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,314
Om jag väntar tills sista mars så kommer ju ingen läsa den för det är con eller påsk. Så här är april. Och det är en stad den här gången!
Enastående!
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Om jag väntar tills sista mars så kommer ju ingen läsa den för det är con eller påsk. Så här är april. Och det är en stad den här gången!
Jag älskade beskrivningen av könsrollerna! Det gav verkligen något konkret som gör att platsen blir levande! Spännande!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Nu är jag klar med min hex för mars: Nekromantikerns Torn. (Det är hexen som nämns i min februarihex).
Gillar det här! En liten by och en liten dungeon. Alltid räligt när man räknar att trollkarlen bara är en nekromantiker och sedan BAAM! Ismagi.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Torn! Massor med torn! Alla samlade i en sammanhängande klump mitt på kartan.

Jag tänker mig att rollspelet heter Tinnar och Torn.

Det är inte bara en rollspelsvärld, det är en livsstil.
 
Top