Nekromanti HELVETE...

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Det här

Jag frågade Maxwan om hans totalsågande inlägg i tråden om d20-systemets varande eller icke varande verkligen gällde d20-systemet eller om han blandat ihop det med Drakar och Demoner Expert.

/Duddmannen
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Re: Det här

Om jag minns rätt från hans svar till mig, innehöll hans sågning lika delar d20 och DoD, eftersom han inte tyckte att det var någon större skillnad dem emellan...

Det är nog bäst att han själv förklarar tankegångarna bakom det...

/Mikael
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag tror inte på din teori ...

»Visst skulle man kunna tolka det som hände som en ren olycka, men det faktum att skribenten i fråga spydde galla över något han inte ens kände till och sedan "enligt privat överrenskommelse" tog bort får inte MIG att förkasta teorin om att det låg mer än bara ett oskyldigt misstag bakom. Tvärt om.«

Låt oss leka med tanken att det faktiskt förhåller sig så som du vill antyda.

Varför i jösse namn skulle Maxwan då berätta att det var han som raderade hela tråden?

Jag menar; administratörer och moderatorer behöver inte motivera låsningar, borttagningar eller flyttningar.

Maxwan skriver att han tänkte ta bort den del av tråden som upptogs av hans hetsiga meningsutbyte med den lika hetsige Oldtimer och att han då råkade radera hela tråden.

Jag tror honom. Det skulle kunna hända vem som helst (med gul flagga efter användarnamnet vill säga). Kudos till Maxwan för att han erkänner sitt misstag.

Så jag tycker du ska ligga lågt med dina konspirationsteorier.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Inte hatar vi dig inte.

Inte hatar vi dig för det. Det är väl lätt hänt att man begår ett misstag. Jag tycker att det är rakryggat av dig att du står för det och ber om ursäkt. Dessutom tycker jag att det är bra att ni är alerta och sållar bort skitsnack i forumet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Det här

Han kanske inte har sett de inläggen ännu? Det är svårt att svara på saker du inte vet existerar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sedan får man komma ihåg..

Att det var första gången Maxwan dog bort inlägg. Han har ingen annan statistik som säger att han är "skickligare" i andra raderingar. (Tror jag?)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Så det är SÅ det går till!

Ni skriver...

Först och främst så har generaliseringar aldrig varit ett särskilt begåvat tilltag. Hade vi inte varit godhjärtade personer hade du säkerligen drabbats av rejäla påhopp vid det här laget. Få uppskattar nämligen att bli nekad rätten att vara individ och tvingas stå ansvarig som grupp.

Jag hade förstått om det här hade kommit om Maxwan inte hade erkänt sitt misstag, men som ett svar på erkännandet? Jag är väldigt förvånad, är det så man behandlar den som ödmjukt erkänner sig ha gjort fel?

Sedan är jag rätt säker på att Maxwan står för sina åsikter kring d20. Det må vara att dessa kan anses vara infantila, onödiga att nämna i en annars saklig tråd osv, men han står för dem.

Det är mänskligt att göra misstag. Om du känner dig besviken och lurad på grund av detta misstag så är det beklagansvärt, men jag anser personligen att du reagerar väldigt starkt på detta misstag.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Så det är SÅ det går till!

han råkade ju ta bort tråden...
tanken var ju trots allt att ta bort den del av den som inte tillförde disskusionen speciellt mycket...
Har de två som la dit inlkäggen kommit överens att ta bort dem så tycker jag inte det är din sak att blanda dig i alls... faktiskt!
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Här får du ett svar

Hej Duddmannen
Jag låg och sov och kunde således svara på ditt brev. Nu ska jag förklara exakt vad som har hänt, för dig om du vill läsa, eller för andra som undrar.

Jo, jag skrev ett rätt korkat inlägg om varför jag ogillade d20, men var inte direkt konstruktiv och struntade i att föreslå förbättringar, precis som det hela gick ut på. Det uppmärksammade du och Oldtimer. Oldtimer sparade inte på orden och gick på hårt för att förklara vad han tyckte. Det enda du missade var några meningslösa hatinlägg, som jag och Oldtimer ansåg vara rätt infantila när vi väl kommit sans. Rätt löjligt att bråka faktiskt. Så jag frågade om jag skulle ta bort mitt mindre bra inlägg, och hans mindre genomtänka svar, och Oldtimer tyckte det var en bra idé. Nu var det som så att för att radera en tråd måste man först dela den, och sen gå in i den nya delningen och ta bort den där (tror jag, jag är inte så haj på dethär). Istället klickade jag radera på direkten när jag var i mitt inlägg. Jag trodde då att mitt inlägg skulle försvinna, och alla under mitt och bara mitt inlägg. Men så blev det som sagt inte. Det var det som hände alltså.

Gnällde du på d20-systemet eller hade du bara blandat ihop det med Drakar och Demoner Expert?
Liiite svårt att förklara, jag gnällde lite på allting nämnligen. Ska jag säga kort vad jag inte gillar med det hela så är det den 20sidiga tärningen i allmänhet. Jag gillar inga system som bygger på den. Jag blandade ihop D&D och DoD i mitt inlägg, jag känner till skillnaderna det gör jag, men brydde inte direkt om det när jag skrev eftersom min kritik var riktad mot tärningen. Det var nu i efterhand både ett korkat och onödigt inlägg, och jag fick inte fram det jag ville säga även fast jag lade ner sån tid på det. Och nu släpper vi detta samtal, sålänge du inte har någon speciell fråga. Vi kan kanske prata om något annat, som "levelsystem vs succsesiv förbättring"... :gremwink:

Mac
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Här får du ett svar

Ska jag säga kort vad jag inte gillar med det hela så är det den 20sidiga tärningen i allmänhet. Jag gillar inga system som bygger på den.
Du raderar alltså inte bara min tråd, du rackar dessutom ner på mitt egenutvecklade system utan att ha sett det! :gremmad: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Här får du ett svar

Okey, hit me! (alltså, berätta om ditt eget system)... så ska jag berätta om mitt eget 2T12 system.. Du först!! :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ni är alla ute efter mig!

Nej då!
:gremlaugh:

Jag har fått förklaring från Maxwan nu så det är lungt.

/Duddmannen

PS
Paranoia isn't a disease if everybody IS out to get you. :gremgrin:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Förvisso

Men jag svarade FÖRST på hans inlägg.

I vilket fall som helst är saken utredd nu, så vi får komma igen i en ny tråd eller nåt.

/Duddmannen
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Så det är SÅ det går till!

Men jag svarade ju OCKSÅ på inlägget i tråden. Borde inte även JAG få rätt att diskutera det?
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Så det är SÅ det går till!

Det är mänskligt att göra misstag. Om du känner dig besviken och lurad på grund av detta misstag så är det beklagansvärt, men jag anser personligen att du reagerar väldigt starkt på detta misstag.
Jag anser att jag har rätt att reagera starkt. Om JAG skriver ett hätskt inlägg i en tråd jag inte ens har kollat i tidigare så måste jag stå för det. Jag kan inte plocka bort trådar. Ni som KAN plocka bort trådar MÅSTE hålla en bättre koll på vad ni skriver i inläggen. Om inte annat så för er egen trovärdighets skull.

Jag har aldrig haft anledning att tro annat än väl om "A-laget", forumet har skötts utmärkt på de allra flesta hållen. Det här misstaget är av den sorten som inte får hända och jag trodde inte att jag skulle vara ensam i kritiken av Maxwan i det här fallet.

Nu har jag fått det svar jag var ute efter från Maxwan, så DEN saken är avklarad.

Men håll tungan rätt i mun nästa gång ni ska låsa eller läsa ett inlägg. Det är allt jag begär.

/Duddmannen
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Äsch...

...det är ingen utom troberg som saknar den tråden ändå. :gremgrin:

Jag gör det i alla fall inte.

d20-talimagnus
 
Top