Nekromanti HELVETE...

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Nu får ni faktiskt hata mig, jag ska inte försvara mig något. Jag och Oldtimer blev osams i nedanstående tråd om d20, och jag och han pratade med privata brev och kom överens igen, och vi bestämde att jag skulle ta bort mitt inlägg, och alla svar på mitt brev eftersom det var så mycket skitsnack. Och jag klickade på den enda knappen möjligt för att göra detta. Men antagligen klickade jag på fel knapp, eftersom allting försvann. Ööö, jag vet inte riktigt hur jag ska be om förlåtelse, det är rätt svårt, och jag säger som så att det var verkligen inte meningen att allt skulle försvinna. Argh. Nåväl, de som inte hatade mig innan gör väl det nu... *snyft*

Det körs backup på allting på forumet, jag vet inte hur ofta dock. Ska prata med Gardener om det. Sålänge kan ni stena mig.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Det är bra att Oldtimer och du kom överens igen för det såg lite jobbigt ut ett tag. :gremsmile: Det var vettigt att ta bort allt skitsnack ur den tråden, men tyvärr var det uppenbarligen inte lika lätt som man kan tro. Jag blev lite förvånad när tråden var försvunnen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Nu får ni faktiskt hata mig, jag ska inte försvara mig något. Jag och Oldtimer blev osams i nedanstående tråd om d20, och jag och han pratade med privata brev och kom överens igen, och vi bestämde att jag skulle ta bort mitt inlägg, och alla svar på mitt brev eftersom det var så mycket skitsnack. Och jag klickade på den enda knappen möjligt för att göra detta. Men antagligen klickade jag på fel knapp, eftersom allting försvann. Ööö, jag vet inte riktigt hur jag ska be om förlåtelse, det är rätt svårt, och jag säger som så att det var verkligen inte meningen att allt skulle försvinna. Argh. Nåväl, de som inte hatade mig innan gör väl det nu... *snyft*
Det är lugnt, shit happens. Jag var nervös att jag pissat av någon så till den grad att hela tråden bara raderats utan förvarning, skönt att veta att det inte var så.

Det visar bara att det gäller att vara där när det händer. Sedan är det för sent. (Hade förresten en ide till en reklamfilm på detta tema. Jag tror det var Airbus som hade en reklamfilm med folk som träffade barnen och var på viktiga möten och sånt, med "Airbus, because being there is everything" som slogan. Jag tänkte rippa konceptet och sälja följande ide till Boing: Bilder av flygplan som slår in i WTC. Trygg speakerröst som säger "Boing. Takes you where it happens". Orkade dock aldrig försöka göra något av det.)

Det körs backup på allting på forumet, jag vet inte hur ofta dock. Ska prata med Gardener om det.
Troligen är det inte värt det, det brukar vara svårt att ta tillbaka delbackupper.

Nåja, det var ingen fara. Vi väntar någon månad och sedan kör vi igång samma diskussion igen. :gremgrin:

Men jag hoppas du förstår att vi måste leta rätt på dig och döda dig. :gremgrin:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Du är förlåten

Iaf av mig. Det är sånt som händer, knapparna som tar bort en hel tråd och bara en del av en tråd är förvillande lika och när man inte använder de så ofta (vilket vi lyckligtvis inte behöver) är det lätt hänt att ta fel på dem.

Senaste backupen är tyvärr från två dygn sedan och även om jag kan hämta tillbaka allt som skrivits då så är det en del jobb och det slipper jag helst. Ni kan ju lika gärna diskutera det på nytt istället. ;]
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Det är bra att Oldtimer och du kom överens igen för det såg lite jobbigt ut ett tag.
Är det bara jag som tycker att den biten som var menad att raderas verkar mest underhållande? Fanken att Freelancer är ett så kul spel, hade jag inte spelat det så hade jag inte missat den...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Tillbaka? OT

Är du tillbaka nu gardener? Eller bara tillfälligt för detta meddelande? Tyckte att det var hemskt länge sedan du skrev något här bara... Jag förstår att du har haft det jobbigt och så och hoppas verkligen inte att jag bidrog allt för mycket till det när jag tjatade i samband med mitt försvinnande. Fattar att du jobbat här ändå... Men man kanske får se lite mer av dig nu eller? Välkommen i sådana fall...

/Balderk, smått orolig och ber om ursäkt om så är fallet
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Så det är SÅ det går till!

Ni skriver ett inlägg som ni inte kan stå för och *VIPS* försvinner hela tråden när man försöker bemöta åsikter och ifrågasätta!

Fy faan!

Av alla låga metoder är det här den grövsta formen av maktmissbruk!

Nu vet jag i alla fall vad Maxwan står för men jag hoppas att detta inte gäller övriga A-lagare här på forumet. Det återstår att se.

/Duddmannen - besviken och lurad
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Men nä...

Men han säger ju att han tog bort det av misstag, inte av pin kiv.


Storuggla, ska nog klippa sig
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Så det är SÅ det går till!

Mja, vi kunde nog allt stå för våra inlägg, både jag och Oldtimer, men det fanns ingen direkt idé att andra skulle läsa dem, och tillsammans kom jag och Oldtimer överens om att vi skulle ta bort skitsnacket. Sen att jag tog bort allt och inte bara vårt skitsnack, ja, det är bara att beklaga.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Så det är SÅ det går till!

Då undrar jag vad svaret till sist blev:
Gnällde du på d20-systemet eller hade du bara blandat ihop det med Drakar och Demoner Expert?
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,302
Location
Göteborg, Lindome
Re: Så det är SÅ det går till!

Efter mitt totala utbrott höll jag med Maxwan om att man borde ta bort hans inlägg och den undertråd den resulterade i, eftersom den absolut inte tillförde diskussionen något.

Slutresultatet får väl dock klassas som ett "fummel". :gremwink:

/Mikael
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Nu är du bara fånig (nt)

NT = Nystformig Tungus
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Really?

Jag tycker inte att jag är fånig. Men jag har å andra sidan inte möjligheten att ta bort inlägg som får mig att framstå som oinsatt eller fördomsfull. Det jag skriver på forumet måste jag räkna med att få stå för.

Då känns det inte "lite fånigt" att andra kan kläcka ur sig vad som helst och sedan sudda bort sådant som inte visar sig hålla. Det känns obehagligt.

Visst skulle man kunna tolka det som hände som en ren olycka, men det faktum att skribenten i fråga spydde galla över något han inte ens kände till och sedan "enligt privat överrenskommelse" tog bort får inte MIG att förkasta teorin om att det låg mer än bara ett oskyldigt misstag bakom. Tvärt om.

När jag trampar i klaveret får jag vackert stå kvar. Jag förväntar mig att en person som utsetts till Administratör eller Moderator kan spela på samma villkor.

/Duddmannen
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Re: Really?

Men moderatorers jobb är att ta bort eller låsa trådar som har spårat ur den ursprungliga diskussionen och hålla lite ordning och reda på forumet eller hur?! Jag missade den här diskussionen (kom hem från semester nyss), om dom ny spydde galla och tjafsade om något inte alls hade med den ursprungliga tråden att göra som Oldtimer sa

Efter mitt totala utbrott höll jag med Maxwan om att man borde ta bort hans inlägg och den undertråd den resulterade i, eftersom den absolut inte tillförde diskussionen något.
Då ska ju tråden tas bort. Dom diskuterade som moderatorer/administratörer emellan och bestämde sig för att ta bort den... inte mer med det.

Som jag förstått var det ju mer eller mindre än ganska privat *diskussion*.... sen att en viss person fummlade lite är ju en annan sak...

Nej ush nu vet jag knappt vad jag skrivit...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Svar på vad? (nt)

NT = Najadlik Tabelluppställning
 
Top