Nekromanti Haunted House in Anchor Bay: Ebon Oaks, runda 1

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
alltså jag tror att om det är ett system med nycklar så tror jag att vi kommer få veta vart den leder
Ja, helt klart tänkbart. Men menar du att vi nu i början skulle ha en 50% chans att gå rätt, där ett felaktigt val skulle så gott som kosta oss segern? Jag tror att husets olika rum kan ha flera ingångar och korridorer, och att vi snarare ska ta oss runt dem i rätt ordning och använda/göra rätt saker på rätt plats för att så småningom kunna ta oss ut. Det vore extremt oschysst om spelet egentligen bara hade liksom en enda korrekt väg som man endast sparsmakat fick avvika från.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
tripp_trap said:
LJSLarsson said:
Har läst på en bit. Ser att ni talar om köket.

Brynolf säger att Köket ligger efter Arbetsrummet.

Detta stämmer inte med min info! Där står det att jag minns att Barnkammaren är på väg mot köket. Inte kan väl min info stämma samtidigt som Brynolfs?

Läser ifatt för fullt!
Det kan stämma, om huset har rum med flera ingångar så att säga.
Det känns mer och mer som att huset består av två korridorer med en utgång i varje ände. Jag menar, huruvida barnkammaren ligger på vägen till toan eller inte beror ju på från vilket håll man kommer.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
alltså jag tror att om det är ett system med nycklar så tror jag att vi kommer få veta vart den leder
Ja, helt klart tänkbart. Men menar du att vi nu i början skulle ha en 50% chans att gå rätt, där ett felaktigt val skulle så gott som kosta oss segern? Jag tror att husets olika rum kan ha flera ingångar och korridorer, och att vi snarare ska ta oss runt dem i rätt ordning och använda/göra rätt saker på rätt plats för att så småningom kunna ta oss ut. Det vore extremt oschysst om spelet egentligen bara hade liksom en enda korrekt väg som man endast sparsmakat fick avvika från.
Lyssna på vad jag menar inta vad jag säger :gremtongue:

Jag tror inte vi förlorar om vi gör fel utan snarare tror jag att vi förlorar tid och att det blir svårare att lyckas.
Sedan så är det inte fifty-fifty eftersom vi har förmågor och sådant att tänka på.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, nu är det rökrummet som leder med 6 mot 5. Stor risk för att pökena får som de vill med andra ord. Nu när de tär fastställt att jag hade fel om köket, är det enda som talar emot den riktningen:
1. Knivar och fanstyg.
2. Rökrummet verkar roligare utifrån min roll (men behöver inte betyda nånting).
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
jag gillar inte hur jämt det är i omröstningen
om jag har koll(vilket jag sällan har) så ligger det 6-5 till rökrummets fördel, jag skulle vilja se att någon mer hoppar över till rökrummet för att förhindra att en person röstar blankt och det blir oavgjort.

/Lukas som undrar om man kan rösta blank men vill inte ta några risker
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det jag reagerade på var att Brynolf skrev "Köket som ligger härnäst efter arbetsrummet". Det låter ganska säkert.
Nu har Brynolf förklarat att han tolkade lite fel och att bådas info mycket väl kan stämma om det finns två ingångar, men jag tycker Brynolf betett sig svajigt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ser att folk vill att jag röstar.

Fick dålig smak i munnen gällande köket. Flest röster ligger på Rökrummet. Lägger min röst där för att förhindra oavgjort.

Röst Rökrummet
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
LJSLarsson said:
Det jag reagerade på var att Brynolf skrev "Köket som ligger härnäst efter arbetsrummet". Det låter ganska säkert.
Nu har Brynolf förklarat att han tolkade lite fel och att bådas info mycket väl kan stämma om det finns två ingångar, men jag tycker Brynolf betett sig svajigt.


Jag kan inte förklara mig bättre än vad jag redan gjort utan att citera mitt PM. Det var tvetydigt skrivet efter omständigheterna.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
Lyssna på vad jag menar inta vad jag säger :gremtongue:

Jag tror inte vi förlorar om vi gör fel utan snarare tror jag att vi förlorar tid och att det blir svårare att lyckas.
Sedan så är det inte fifty-fifty eftersom vi har förmågor och sådant att tänka på.
Nu i början vore det lika stor chans att gå fel som rätt, eftersom ingen hinner använda sina förmågor antar jag? Att vi eventuellt förlorar tid är mycket möjligt, men det riskerar vi väl vilket fall som helst? För mig vore det konstigt om vi alla satt inne med info som bara rum för rum ledde oss helt utan besvär mot utgången. Vad vore det roliga i det liksom? Nej, jag tror på att vi måste få klart för oss eventuella problem som vi kan stöta på medan vi går mot utgången.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Lyssna på vad jag menar inta vad jag säger :gremtongue:

Jag tror inte vi förlorar om vi gör fel utan snarare tror jag att vi förlorar tid och att det blir svårare att lyckas.
Sedan så är det inte fifty-fifty eftersom vi har förmågor och sådant att tänka på.
Nu i början vore det lika stor chans att gå fel som rätt, eftersom ingen hinner använda sina förmågor antar jag? Att vi eventuellt förlorar tid är mycket möjligt, men det riskerar vi väl vilket fall som helst? För mig vore det konstigt om vi alla satt inne med info som bara rum för rum ledde oss helt utan besvär mot utgången. Vad vore det roliga i det liksom? Nej, jag tror på att vi måste få klart för oss eventuella problem som vi kan stöta på medan vi går mot utgången.
Med förmågor menar jag såklart information.

är det verkligen så svårt att förstå mig när jag skriver fel och otydligt?
 
Top