Nekromanti Harnmasterkampanj 2013

Det finns kommentarsfunktion på kampanjens hemsida, så kommentera gärna där om ni vill att folk utanför WRNU ska se det.

Tufft! Kommer du att skriva här när det kommit en ny post i spelkrönikan?

pjuppe said:
Tufft! Kommer du att skriva här när det kommit en ny post i spelkrönikan?

Ja, det är planen nu! Dock att jag för tillfället lägger upp bakgrundsinformation, regler och lite kuriosa för stämningens skull :gremsmile:

Kul med Harnmaster! Både Harn och Harnnaster var stora inspirationer till Saga (som man kan beskriva som ett Harnmaster-light)..

Arfert said:
Kul med Harnmaster! Både Harn och Harnnaster var stora inspirationer till Saga (som man kan beskriva som ett Harnmaster-light)..

Åh, jag hade misstanke om det sedan jag såg Nor Bannog-inlägg som var väldigt Harnmaster-stylat. Är det någon på WRNU som lirar Saga för tillfället tro?

Storuggla said:
Ååå Harnmaster :heart:

Storuggla, så pratar man i land

Eller hur! :gremsmile: Jag hoppas landa nära GoT i halt av fantasy-inslag. Dvs det finns mycket övernaturligt men alla har inte magiska svärd. Eller kanske mitt emellan GoT och Sagan om Ringen.

MattiasLejbrink said:
Åh, jag hade misstanke om det sedan jag såg Nor Bannog-inlägg som var väldigt Harnmaster-stylat. Är det någon på WRNU som lirar Saga för tillfället tro?
Får man vara nyfiken och fråga vilka/vilket inlägg det var? :gremsmile:

Min enda direkta kontakt med Hârn är Cities of Hârn-modulen som jag köpte på mig i fjol för att se om det fanns nåt att sno i den. Jag hade hoppats på lite verktyg (tabeller och grejer), men det var ju inte riktigt vad som fanns däri. Det gav lite skräckblandad förtjusning att skumma igenom paragraf efter paragraf med info om specifika hus på de stora stadskartorna. Jag vet inte riktigt om jag skulle använda sånt material själv. Känns lite överväldigande.

DeBracy said:
MattiasLejbrink said:
Får man vara nyfiken och fråga vilka/vilket inlägg det var? :gremsmile:

Motte-and-bailey castle-inlägget var det jag tänkte på, men det har varit fler. Den bugande korsriddaren (?) i sidebaren känns också väldigt Hârn :gremsmile:

Ny karaktärsbakgrund

Till min förvåning visade det sig att jag har bekanta på WRNU som är intresserad av min rollspelskampanj i Harnmaster :gremsmile: Er vill jag tipsa om att Gorlin Enarms bakgrund nu finns att läsa på hemsidan.

Kampanjens hemsida

Back