Nekromanti Harnmasterkampanj 2013

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Det finns kommentarsfunktion på kampanjens hemsida, så kommentera gärna där om ni vill att folk utanför WRNU ska se det.
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Tufft! Kommer du att skriva här när det kommit en ny post i spelkrönikan?
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
pjuppe said:
Tufft! Kommer du att skriva här när det kommit en ny post i spelkrönikan?
Ja, det är planen nu! Dock att jag för tillfället lägger upp bakgrundsinformation, regler och lite kuriosa för stämningens skull :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kul med Harnmaster! Både Harn och Harnnaster var stora inspirationer till Saga (som man kan beskriva som ett Harnmaster-light)..
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Arfert said:
Kul med Harnmaster! Både Harn och Harnnaster var stora inspirationer till Saga (som man kan beskriva som ett Harnmaster-light)..
Åh, jag hade misstanke om det sedan jag såg Nor Bannog-inlägg som var väldigt Harnmaster-stylat. Är det någon på WRNU som lirar Saga för tillfället tro?
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Storuggla said:
Ååå Harnmaster :heart:


Storuggla, så pratar man i land
Eller hur! :gremsmile: Jag hoppas landa nära GoT i halt av fantasy-inslag. Dvs det finns mycket övernaturligt men alla har inte magiska svärd. Eller kanske mitt emellan GoT och Sagan om Ringen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
MattiasLejbrink said:
Åh, jag hade misstanke om det sedan jag såg Nor Bannog-inlägg som var väldigt Harnmaster-stylat. Är det någon på WRNU som lirar Saga för tillfället tro?
Får man vara nyfiken och fråga vilka/vilket inlägg det var? :gremsmile:

Min enda direkta kontakt med Hârn är Cities of Hârn-modulen som jag köpte på mig i fjol för att se om det fanns nåt att sno i den. Jag hade hoppats på lite verktyg (tabeller och grejer), men det var ju inte riktigt vad som fanns däri. Det gav lite skräckblandad förtjusning att skumma igenom paragraf efter paragraf med info om specifika hus på de stora stadskartorna. Jag vet inte riktigt om jag skulle använda sånt material själv. Känns lite överväldigande.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
DeBracy said:
MattiasLejbrink said:
Åh, jag hade misstanke om det sedan jag såg Nor Bannog-inlägg som var väldigt Harnmaster-stylat. Är det någon på WRNU som lirar Saga för tillfället tro?
Får man vara nyfiken och fråga vilka/vilket inlägg det var? :gremsmile:
Motte-and-bailey castle-inlägget var det jag tänkte på, men det har varit fler. Den bugande korsriddaren (?) i sidebaren känns också väldigt Hârn :gremsmile:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Ny karaktärsbakgrund

Till min förvåning visade det sig att jag har bekanta på WRNU som är intresserad av min rollspelskampanj i Harnmaster :gremsmile: Er vill jag tipsa om att Gorlin Enarms bakgrund nu finns att läsa på hemsidan.

Kampanjens hemsida
 
Top