Alltså jag vet med mig att jag är hemmablind som fasen när det gäller forumet, men jag tycker genuint att det är en otrolig oas från övriga internets gnällighet och hätskhet, och upplever det som inbjudande och trevligt. Samtidigt har jag ju liksom hängt här i åratal, har träffat ett stort gäng av de mest frekventa postarna fysiskt och har fortfarande postat flest och mest av alla. Så min bild är ju färgad av det, liksom; av att jag har en väldigt väletablerad plats här. Jag är inte universellt omtyckt och kommer inte överens med alla – vem fan gör det – men jag behöver liksom aldrig tvivla på att jag har en plats här.
För helt nytillkomna upplevs det säkert annorlunda, och jag vet att det finns en del som försökt ta sig in här men upplevt att det varit för svårt, att de fått ett för negativt bemötande. Utan att jag då skulle betrakta dem som kverulanter eller såna som mest vill bråka.
För helt nytillkomna upplevs det säkert annorlunda, och jag vet att det finns en del som försökt ta sig in här men upplevt att det varit för svårt, att de fått ett för negativt bemötande. Utan att jag då skulle betrakta dem som kverulanter eller såna som mest vill bråka.