Har WRNU-forumiter blivit gnälligare med åren?

Har WRNU-forumiter blivit gnälligare med åren? (2 val är möjliga)

• Alla andra har blivit gnälligare

Votes: 8 14.0%
  • Jag har blivit gnälligare

Votes: 10 17.5%
  • Stämningen är oförändrad

Votes: 10 17.5%
  • Jag har blivit mindre gnällig

Votes: 26 45.6%
  • Alla andra har blivit mindre gnälliga

Votes: 30 52.6%

• Total voters
    57
Där slutade många tongivande röster besöka forumet, från båda politiska falanger. Så absolut många ”högerspöken” försvann, men även många ”SJW”.

Finns ett flertal profilerade fd användare från båda läger som idag har en nära traumatiserad känsla inför forumet.

vi som blev kvar är de som kom landade i att vi kan stå ut med varandra. :)

Jag har noterat att det försvunnit flera flitigt skrivande användare medan jag var borta. Då kanske jag helt missade denna turbulenta tid.

Nu skrev jag i och för sig en väldigt raljant och sarkastiskt gnäll-post för inte så länge sedan, men till mitt försvar vill jag säga att den triggades av tre badwrongfun-poster av en typ som jag tycker är väldigt ovanliga på det här forumet idag. Så har det inte alltid varit. När jag började här 2007 var stämningen betydligt mer konfrontativ och hård, det var provokationer, halmgubbar, dissar och när man var ny försökte folk sätta en på plats.

Och sen har vi de mörka kulturkrigsåren, när jag periodvis loggade ut för att tonen var så hård. Sedan politiska diskussioner förbjöds har stämningen här varit fin. Det här är idag på det stora hela ett mycket mysigt hörn av Internet.

Sen är det så att vissa personer uppenbarligen skaver lite mot varandra. Här på sistone har jag noterat att två par av personer verkar har svårt för varandra och hamnar i frekventa diskussioner som blir hätska. Det är tråkigt att se, men också oundvikligt för vi är många här och man kan inte dra jämt med alla.

För min egen sinnesfrids skull har jag satt en handfull personer på Ignore. Det handlar personer som jag upplever som arroganta, faktaresistenta/okunniga, onyanserade och badwrongfun:iga, och som tenderar att göra mig arg, frustrerad eller ledsen. Det blir ibland lite konstigt när de är aktiva i trådar jag är med i, men då jag tycker verkshöjden på deras poster är så låg och de tenderar att trigga mig på ett dåligt sätt så har jag landat i att det är den bästa lösningen.

Last edited:
Så här, vi har kunnat ha flera stora helt öppna forum rollspel/Rutland spel som fungerat jättebra och haft noll personer som försökt förstöra dem. Det är så coolt! Liksom, jag hade inte försökt göra det med folk jag är vän med på Facebook för då hade någon betet sig illa. Men här? Alla får vara med och alla bidrar. Och jag har interagerat med forumiter genom dem där jag gått ”Wow, den här personen är ju så cool!”. Som @Sidd ! Sidd dyker upp i Rutland trådarna och fattar 100% in character beslut som får mig att gå ”Men, men men? VA?! 😍”. Bara de värsta coolaste besluten som gör spelet bättre. A+ spelare.

Ja jäsningen. Kan inte annat än hålla med. Nu är det lite mer än nio år sedan. Vi borde organisera något firande 16 juli nästa år när det är 10årsjubileum.

Kan firandet vara att vi öppnar det igen i 24 rimmar och så har vi The Purge? 🥺 Liiite Purge bara. Som ibland mat. Som en liten belöning?

MODERERING

Jag vill bara göra en vänlig påminnelse om att jag helst inte ser att vi sätter lappar på folk, särskilt inte om det handlar om personer som varit användare här. Ingen har nämnts vid namn, men det är inte svårt för oss och andra att lista ut vilka som menas.

Tack på förhand

MVH

/Magnus

Kulturkrigsåren kan man nästan längta tillbaka till, inte för att det var kul och bra utan för att världen var mindre skit då.
Nu är man äldre, bittrare och saker och ting har kommit mer i perspektiv.

Gnälligare vet jag inte. Men det var extremt mycket bråkigare för 10-15 år sedan, då hela det polariserade politiska klimatet i Sverige spillde över in på forumet.

Där slutade många tongivande röster besöka forumet, från båda politiska falanger. Så absolut många ”högerspöken” försvann, men även många ”SJW”.

Finns ett flertal profilerade fd användare från båda läger som idag har en nära traumatiserad känsla inför forumet.

vi som blev kvar är de som kom landade i att vi kan stå ut med varandra. :)

Tyvärr verkar vi som är kvar ha svårt att behålla (öppet) kvinnliga användare. Vad det beror på kan vi diskutera i nästa jubileumsskrift.
Det här är ju lite tråkig läsning, att flera år senare ha en traumatiserad känsla.

Sen är det intressant hur hemmablind man är. Jag tycker ju stämningen är överlag bra på forumet, men det som för mig är "den här tråden låter jag bara bli" eller "jaja, person X skriver ju alltid såhär tvärsäkert om saker som ju bara är tycke och smak" kanske är någon annans "oacceptabel miljö, här vill jag inte vara alls, inte ens sätta X på ignore och hänga bara i delforum Y".

Det här är ju lite tråkig läsning, att flera år senare ha en traumatiserad känsla.

Sen är det intressant hur hemmablind man är. Jag tycker ju stämningen är överlag bra på forumet, men det som för mig är "den här tråden låter jag bara bli" eller "jaja, person X skriver ju alltid såhär tvärsäkert om saker som ju bara är tycke och smak" kanske är någon annans "oacceptabel miljö, här vill jag inte vara alls, inte ens sätta X på ignore och hänga bara i delforum Y".
Ibland när jag läst längre tillbaka, typ om nån länkat till en äldre tråd, så har jag sett ett par riktigt vidriga diskussioner med en hemsk, uppskruvad stämning, som inte verkar finnas kvar numera på samma sätt.

Så jag kan fatta att man känner sig lite traumatiserad, jag följer t ex nästan 0 rollspelsmakare på Twitter av lite samma anledning. Tyvärr så triggas vi människor negativitet, att vi har instinkten att vi vill försöka lösa problem, så negativa saker får ofta mer uppmärksamhet, vilket är typ det folk vill ha online. Så inflammatoriska diskussioner blir alltid mer livade och längre än vettiga sansade där alla respekterar varandra. (Vilket jag får erkänna för mig själv att jag blir lite avundsjuk på ibland, varför vill ingen tjafsa i mina trådar för?? Är jag för snäll?!).

Back