Har du spelat Khelataar?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,358
Location
Helsingborg
En fotbollskamrat - som aldrig spelet rollspel - hade spelet, men kunde inte spela det för han visste inte hur man skulle räkna ut skadebonusen utifrån formeln STY + SYO.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
950
Varken spelat eller läst. Ingen jag kände hade det. All uppfattning jag fått om det kommer från Rubicon.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
495
En barndomskompis hade Khelatar så har spelat den någon enstaka gång i tonåren men kommer inte ihåg speciellt mycket av reglerna. Är dock hyfsat säker på att det var egengjorda äventyr då vi ytterst sällan körde utgivna äventyr på den tiden.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,395
Location
Stockholm
Att de som testat det inte fortsatt spela det är kanske ett tecken i sig?
Så är det nog. Men samtidigt har wrnu upprepade gånger visat sig vara ett långt ifrån representativt urval av rollspelssverige. För allt jag vet finns det massor av K-fans i det dolda där ute. :)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,519
Location
Fallen Umber
Jag tror att jag kanske gjorde några rollpersoner, men jag är inte säker. Och då gjorde jag ändå rollpersoner till allt på den tiden.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,961
Location
Ett häxkräl
Så är det nog. Men samtidigt har wrnu upprepade gånger visat sig vara ett långt ifrån representativt urval av rollspelssverige. För allt jag vet finns det massor av K-fans i det dolda där ute. :)
DoD Retro är ett varnade exempel. Det fetdissades av ett tämligen enigt WRNU men hade inga problem att hitta backare.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,584
Location
Stockholm
Berätta mer!
Ett gäng kompisar arrade lajvet för typ 10 år sedan. De hade grejat ett område på tre öar där de hade en utspridd by med smedja och grejer och körde runt folk på en vikingabåt (arrangörerna var med i en vikingabåtsförening).

Jag missade huvudlajvet av någon anledning men var med på ett förlajv i något källarvalv under gamla stan. Spelade... Wordigon? Kanske det hette.

Mitt starkaste minne var att det var skitsvårt att komma ihåg namn, titlar och termer, många märkliga ord. :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,168
DoD Retro är ett varnade exempel. Det fetdissades av ett tämligen enigt WRNU men hade inga problem att hitta backare.
Dissades det här innan det kom? Det minns inte jag. Det var väl efteråt? Jag backade det och även om jag inte blev så nöjd så saknar jag fortfarande spelet det hade kunnat vara.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,961
Location
Ett häxkräl
Dissades det här innan det kom? Det minns inte jag. Det var väl efteråt? Jag backade det och även om jag inte blev så nöjd så saknar jag fortfarande spelet det hade kunnat vara.
Jag kanske bara projicerar mina känslor för spelet på resten av forumet. Pallar inte leta trådar dock.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Jag fick spelet i Julklapp av min mosters kille runt 91. Spelade det några gånger tror det var det äventyret som följde med i lådan. Det var för komplext för mig i den åldern. Skulle vara sjukt kul att pröva igen. Är det någon som sitter på ett ex så är jag intresserad av att köpa det.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,403
Location
Malmö
Jag gjorde karaktär en gång, har aldrig spelat ett pass. Någon kompis ägde det, men det blev aldrig spel efter session zero
 

abe

Veteran
Joined
8 May 2014
Messages
125
Det står på baksidan att det är till för "de som vill ha ett snabbt och lättspelat regelsystem". Så suta genast att baktala systemet.

Spelade det ett par gånger. Vi fick väl aldrig heller riktigt grepp om det. Så det är väl dags nu :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,864
Khelataar - spelet alla gjorde rollfigurer till, men inte spelade? En lansering av bara systemet för att göra rollfigur borde bli en stor hit av svaren hör att döma.
Att göra rollperson var också den överlägset bästa delen av Western 1.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Finns det ingen här på forumet som äger khelataar och som kan tänka sig att vara SL så drar vi ihop en spelgrupp och kör över roll20/discord . Jag har blivit nyfiken och vill se vad grejen med detta khelataar är igentligen.
 
Top