Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Kim: hjälp till nu för du som är ny här borde se spelet med utifrånögon mer.
Jag har bara varit med senaste 3 gångerna.
Storhästarna som kört flera år leker med byn.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
@Genesis Fråga från Ointressantikern: ärligt nu :delade du ut förmågorna på spelarna? Alltså inte lagtillhörighet...
Jag slumpade förmågor och jag slumpade vilka som är ulvar, precis som jag skrev i startinlägget. Och jag slumpade bara en gång, och använde det resultatet rakt av.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
@Sidd jag leker inte utan försöker på alla sätt och vis få er andra (möjligen med undantag för dig och BDG) att analysera Larsson.

Det går ju sådär.

:/
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Men visst...jo jag försöker väl skojsa till det en aning eftersom det börjar bli så absurt att ingen svarar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Jag ska kolla på Larsson. Jag gillade hans spel i R1, och tänkte inte så mycket på honom i R2.

Hans spel kvalar nog in som skickligt lågflygeri, precis lagom mycket/lite för att det inte ska synas. Han har i varje fall lyckats hålla sig i min döda vinkel större delen av spelet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Det som gör @LJSLarsson värd att titta på är:

1) Han är fullkomligen livsfarlig som ulv. Om BDG är en AK-4 som bybo är Larsson som en atombomb som ulv.
2) Larsson har lågflugit precis lagom mycket.
3) Larsson röstade i n t e på BDG.
4) Larsson har knappast berört/diskuterat BDG utan valt andra mål. Se tex den här rundan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Ja Basse och Vimes vad ska vi göra nu då.
LJSLarsson frågar du om och jag håller med dig.
Det är ju väldans tyst därifrån.
Jag vete fanken vad som händer.
Kanske en lågflygande ulv eller en bybo som med tiden valt att spela Varulvsspel chill 😍
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Både du och Basse har nu använt de förlöjligande nedsättande utrycket...
Första gången (Basse) så tog jag inte så illa vid mig (men replikerade med ironi) men när nästa följer upp så reagerar jag.

Jag var ironisk igen!
Klargörande: vi ska inte rösta ut en bybo
Jag ber om ursäkt för det, jag hade inte koll på att det kom från Basse från början. Sen tycker jag ju att det är en scumtell i sig att hålla på och skämta och vara ironisk, för man behöver ju inte ha varit med i speciellt många partier för att se hur vi råkar i luven på varandra hela tiden på grund av missförstånd eller elaka läsningar när alla är på helspänn. Men det är klart att som ulv är det skönare att alltid kunna komma tillbaka och hävda att man menade tvärtemot det man sa.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Äh, nu ljuger jag, förlåt Larsson, du har faktiskt röstat på BDG.

My bad.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Äh, ska vi inte köra en härlig omgång "Vimes vs BDG 3"?



😀😀😀😀😀😀😀
Vimes är ju grön ju, så det fungerar ju inte. Jag tänker rösta på Sidd men kan förstås också tänka mig att rösta på någon av dom andra som kan vara ulvar, men jag kommer ju inte rösta på Vimes för om Vimes åker så förlorar vi ju ändå så då är det lite skit samma.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ser att misstankar börjar riktas allt mer mot mig.

Som jag nämnt tidigare har jag det hektiskt på jobbet med läskiga deadlines, vilket även innebär arbete nu på helgen. Har ännu inte läst ifatt de senaste trådarna, men gör det senare idag.

Men jag vill faktiskt säga ifrån och poängtera att bara för att jag inte skrivit ett stort antal poster betyder det inte att jag har varit inaktiv. Björn och Vimes har båda skrivit mycket mer än mig, men 85% av deras poster består i att de grälar och missförstår varandra. Jag har även skrivit mindre än Sidd, men hans poster består ju mest i "Oj oj oj vad det här var svårt, jag röstar på Ingen."

Jag har varit aktiv i drev. Jag har motiverat mina röster. Jag har byggt case och teorier. Jag lyckades också (tyvärr) vända byn till att rösta ut Halo igår. Så när Basse börjar "oroa" sig för mig för att jag är inaktiv och farlig ulv börjar det ringa varningsklockor mot mig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Det här då:
Byn går ju dåligt va, det är vi väl ändå överens om!

Ni som är mer erfarna ”gamla storhästar”, jag tror ni förstår vilka jag menar: typ Vimes, Bdg, Basse, LJSLarsson om jag förstått det rätt.
I jämförelse är väl vi: typ Kim, Impetigo, Sidd, Korpa mer nya på banan här...
Ni verkar inte bry er om Korpa så vi tar bort henne från tanken.

Är det då bara Bdg med Sidd och Kim som har lyckats få till det hit?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Ser att misstankar börjar riktas allt mer mot mig.

Som jag nämnt tidigare har jag det hektiskt på jobbet med läskiga deadlines, vilket även innebär arbete nu på helgen. Har ännu inte läst ifatt de senaste trådarna, men gör det senare idag.

Men jag vill faktiskt säga ifrån och poängtera att bara för att jag inte skrivit ett stort antal poster betyder det inte att jag har varit inaktiv. Björn och Vimes har båda skrivit mycket mer än mig, men 85% av deras poster består i att de grälar och missförstår varandra. Jag har även skrivit mindre än Sidd, men hans poster består ju mest i "Oj oj oj vad det här var svårt, jag röstar på Ingen."

Jag har varit aktiv i drev. Jag har motiverat mina röster. Jag har byggt case och teorier. Jag lyckades också (tyvärr) vända byn till att rösta ut Halo igår. Så när Basse börjar "oroa" sig för mig för att jag är inaktiv och farlig ulv börjar det ringa varningsklockor mot mig.
Nu fastnade du också på det här att jag inte la nån slutgiltig röst!
Jag har faktiskt funderat en del på det här med röstandet och skulle gärna höra mer kanske i en egen spelmekanikdiskussion utanför spel.
Är det alltid så bra att rösta även fast risken är väldigt stor att det blir fel?
Förstår att det är bra att ta ställning.
Det gör vi ju inte bara med rösten.
Jag tycker inte ni läser mina inlägg så som jag tänkt att de skulle framgå om ni inte ser mer ställningstaganden.
Jag får väl bättra mig då.

Kan nog vara så att vi är olika duktiga på att framföra våra åsikter i text...jag hade ju 2:a i Svenska hela skoltiden som jag kämpade upp till en trea med nöd å näppe till slut så jag förstår att det borde ju indikera på viss uselhet i framförandet av det skrivna...

Men men konkret om jag läser dig mellan raderna så tycker du också att allt är lugnt alltså.
Har jag förstått det rätt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Jag har varit aktiv i drev. Jag har motiverat mina röster. Jag har byggt case och teorier. Jag lyckades också (tyvärr) vända byn till att rösta ut Halo igår. Så när Basse börjar "oroa" sig för mig för att jag är inaktiv och farlig ulv börjar det ringa varningsklockor mot mig.
Ok, om vi ska vara lite mer konstruktiva,

Hur ser du på drevet och röstningen på Halo?

Är det fel av mig att dra slutsatsen att det i drevet mot Halo finns ulvar?

Vilka är Björns ulvkompisar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Det som stör mig med Larsson och Kim är att de - i princip - är aktiva endast när de blir angripna. Ja, förutom när Kim levererar det ena tunga teoritanken efter den andra.

Vi behöver göra varandra klokare! Det ni har förstått kanske vi andra inte greppat! Visa hur ni tänker! Även om vi tar ut BDG nu, vad behöver byn veta för att klara sig nästa runda?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Men jag vill faktiskt säga ifrån och poängtera att bara för att jag inte skrivit ett stort antal poster betyder det inte att jag har varit inaktiv. Björn och Vimes har båda skrivit mycket mer än mig, men 85% av deras poster består i att de grälar och missförstår varandra. Jag har även skrivit mindre än Sidd, men hans poster består ju mest i "Oj oj oj vad det här var svårt, jag röstar på Ingen."
Det kanske känns så, men det är faktiskt inte sant, jag har visserligen fått kämpa för att vara konstruktiv men jag tycker ändå jag har gjort det rätt bra, och jag har svårt att tro att mer än kanske 25% av mina poster totalt om ens det har Vimes som mottagare.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Ok, baserat på att jag verkligen tror på Sidd som ulv så känner jag att jag behöver gröna BDG och i förlängningen Vimes också. Basse får ett litet hedersomnämnande som smågrönad, men Sidd har inte varit nog aggressiv på den fronten för att jag ska känna mig helt säker på att gröna honom. Xyas blir också grönad av siandet.

Min ulvtrio hittar jag alltså hos Sidd, Kim Nolemo, LJSLarsson och Basse (misstänksamhet i den gradordningen också!). Jag tror att Sidd och Kim N är garanterat ulvar medan jag väger de två sista mot varandra. Den här rundan vill jag helst rösta ut Sidd men då måste Basse vara grön så det är lite nervöst. Kim N är ett säkrare alternativ och kräver inte att Basse samverkar, så det är väl ett säkrare alternativ för den här rundan.

Sen en sak till angående röster. Om vi hamnar i scenariot där någon bybo står utanför ett röstdrev på slutet som har fem spelare så är det garanterat en bybo som riskerar att hängas.

Jag tror ärligt talat inte att byn kommer vinna det här, ulvarna har det lite för bra den här rundan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Ok, baserat på att jag verkligen tror på Sidd som ulv så känner jag att jag behöver gröna BDG och i förlängningen Vimes också. Basse får ett litet hedersomnämnande som smågrönad, men Sidd har inte varit nog aggressiv på den fronten för att jag ska känna mig helt säker på att gröna honom. Xyas blir också grönad av siandet.

Min ulvtrio hittar jag alltså hos Sidd, Kim Nolemo, LJSLarsson och Basse (misstänksamhet i den gradordningen också!). Jag tror att Sidd och Kim N är garanterat ulvar medan jag väger de två sista mot varandra. Den här rundan vill jag helst rösta ut Sidd men då måste Basse vara grön så det är lite nervöst. Kim N är ett säkrare alternativ och kräver inte att Basse samverkar, så det är väl ett säkrare alternativ för den här rundan.

Sen en sak till angående röster. Om vi hamnar i scenariot där någon bybo står utanför ett röstdrev på slutet som har fem spelare så är det garanterat en bybo som riskerar att hängas.

Jag tror ärligt talat inte att byn kommer vinna det här, ulvarna har det lite för bra den här rundan.
Ok hur får du det till att jag och Kim +1 stort frågetecken lyckats jobba bort 4 gröna med argumenteringen - de har skrivit för lite och ointressant och jag har tom röstat för lite så det måste ju också vara mitt fel att dreven blev så fantastiska...
Att du bara orkar...
Larsson har ju inte heller jobbat så värst hårt förutom den egna beefen mot Halo som alla ni andra mest stod och tittade på.
Jag måste gå tillbaka och kolla vilka som röstade ut Halo...
 
Top