Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Vad menar du att en gullig ska göra.
Vore jag ulv skulle jag ju inte ha nå problem att rösta.
Som bybo är det mkt svårare idag att råka inte rösta ut en fellowbyare...
Fast det där köper jag inte. Det ingår i varulvsguiden 101 att en bra bybo röstar, och röstar i ett relevant drev. Att vägra ta ställning för att man riskerar att göra fel är liksom bara dåligt, eftersom det ger byn mindre information, klart att det är svårare men det är allt ens ansvar om man ska få kalla sig bybo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Inde här lägena hade jag tyckt det var så fint om nån i byn hade stafettdragit lite med mig. Är alla andra verkligen nöjda med detta svaret? Är det inte intressant att få ett bättre svar?

Men jag gör det själv:

@Vimes jag formulerade det som en rolig fråga men det var egentligen en skarp fråga. Menar du på allvar att du inte tycker kims utsaga är rödande? Jag tycker att den är självklart rödande.
Ja, det verkar ju lite kneppt ur mitt perspektiv. Men jag är ju en varulvsspelsjunkie också. Kim gillar att vara ute i skogen. Det tycker jag låter sympatiskt ändå. Men visst, det verkar ju lite dumt. Å andra sidan tror jag inte att det är en jättehet ulvstrategi att inte skriva något alls, lågflygnade ulvar är snarare sådana som skriver lite och meningslöst, snarare än sådana som lyser upp trådar med sin frånvaro. Så 3 av 5 alltså. Jag hade kunnat fånga det, visst, men ingen biggie.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
@Impetigo jag vill gärna hjälpa dig och har länge legat med min röst på Kim. Kim är röd. Post #122 i R1 är asskum tex. Hellzon verkade vara målet tidigt. Sedan är den posten full med massa konstigt "jag har erfarenhet och gott om tid, här ska're analyseras en hel massa va!"

Jag röstar gärna ut någon av Halo eller Kim. Om en majoritet plötsligt vill rösta på Kim är jag beredd att flytta min röst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Fast Kim har skrivit rätt mycket idag, när det verkade som att Kim skulle åka ut! Betyder det inget för dig Vimes?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vimes: Hur kommer det sig att du släppte Korpa så lätt? Är det någon slags allmän strategi du har att aldrig rösta på folk som säger lite? Eller har du något som grönare henne?
Såhär: man kan förklara Korpas beteende med att hon är ulvpolare med Halo. Men om Halo är ulv lär du också vara det. Därför har jag haft dig, Halo och Korpa (och Sidd - fast där känner jag nog mer att han mest är helt osammanhängande) som min ulvtrio hela rundan.

Jag tycker dock att jag har mer scumtells på dig än på Halo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Fast Kim har skrivit rätt mycket idag, när det verkade som att Kim skulle åka ut! Betyder det inget för dig Vimes?
Kanske var han ulv, eller så har han borstat barren ur barret och kommit innanför dörren som han sa.

Asså, jag vet inte. Jag tycker ett fall som Kim (eller andra med bristande aktivitet) är jättesvåra att göra någon vettig bedömning av.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Vad menar du att en gullig ska göra.
Vore jag ulv skulle jag ju inte ha nå problem att rösta.
Som bybo är det mkt svårare idag att råka inte rösta ut en fellowbyare...
Ett alternativ till att inte rösta på ett av huvuddreven är att skapa ett motdrev att rösta på och försöka få med sig byn på det.

Men tiden börjar bli knapp
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Så nu när jag påpekat det tycker du inte att kim är gul längre utan rödaktig?
Fortfarande färglös. Dock ÄR det du tagit upp en scumtell. Jag tycker dock inte den är jättestark.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
På tal om Korpa så är det ju en väldigt läskig förmåga också, även om dom inte kan safevinna nästa runda så om vi gör fel nu så kan det ändå vara kört om både Korpa och Kim är ulvar rundan därpå.

För nästa runda kommer det vara 5 bybor, 3 ulvar, även om vi tar en ulv som inte är Kim, så kommer det efter röstningen vara 5 bybor, 2 ulvar, ulvarna dödar en bybo under natten, korpa dödar också nån, då är det 3 bybor, 2 ulvar men ulvarna har en extra röst. Att döda Korpa imorgon hjälper ju inte eftersom hon ändå hinner döda någon på vägen ut.

Så snälla, imorgon om ni har minsta misstanke om att det kan vara Korpa + Kim så måste ni rösta ut Kim, för annars har dom autowin, eller ja det kan förstås blockas av Basse också, så riktigt så illa är det inte, och skulle det vara Korpa + Kim + Basse som är ulvar så får vi väl kanske helt enkelt ge upp. Men tja, det är ju fortfarande extremt farligt för det räcker ju att ulvarna imorgon får med sig en bybo som gör fel för att dom ska vinna där och då (om Kim är ulv alltså)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det är lite spännande att läsa BDG nu. Om han och Halo är ulvar ihop så är det ett väldigt prekärt läge. I så fall tjänar ulvlaget på att BDG röstas ut före Halo. Å andra sidan kan BDG inte gärna låtsas som att Halo inte är ett alternativ. Så han behöver attackera lite men inte för mycket för att det ska gå ihop.

Å det tredje så är det kanske mer intressant att rösta ut Halo. I varje fall om han är röd. Är han röd vore det mycket rödande för både BDG och Korpa alltså. (BDG kan om han är ulv ju vara ulv tillsammans med andra, medan det finns mcyket som pekar på att en röd Halo borde innebära en röd BDG och en röd Korpa).

Tycker du jag ska byta röst till Halo, @Björn den gode ?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag är riktigt sugen på att flytta min röst till halo så att ulv-bdg får vara kvar och fäktas mot @Vimes i morgon. Får så dåliga vibbar av vimes.

När räknas det som sniping att byta drev? Jag har ju varit öppen hela tiden med att bdg och halo kvittar lika för mig
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Det är lite spännande att läsa BDG nu. Om han och Halo är ulvar ihop så är det ett väldigt prekärt läge. I så fall tjänar ulvlaget på att BDG röstas ut före Halo. Å andra sidan kan BDG inte gärna låtsas som att Halo inte är ett alternativ. Så han behöver attackera lite men inte för mycket för att det ska gå ihop.

Å det tredje så är det kanske mer intressant att rösta ut Halo. I varje fall om han är röd. Är han röd vore det mycket rödande för både BDG och Korpa alltså. (BDG kan om han är ulv ju vara ulv tillsammans med andra, medan det finns mcyket som pekar på att en röd Halo borde innebära en röd BDG och en röd Korpa).

Tycker du jag ska byta röst till Halo, @Björn den gode ?
Ja det är klart att jag tycker, jag vet ju att jag är bybo, eller ja siare då, men det verkar mer vara en curse än en blessing i just det här partiet :) och jag tror visserligen inte att Halo är ulv, men han kan ju vara det, så det kan ju inte bli sämre iaf liksom.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Jag är riktigt sugen på att flytta min röst till halo så att ulv-bdg får vara kvar och fäktas mot @Vimes i morgon. Får så dåliga vibbar av vimes.

När räknas det som sniping att byta drev? Jag har ju varit öppen hela tiden med att bdg och halo kvittar lika för mig
Byt du också! Jag kommer nog inte vara kvar imorgon ändå så just det kan du nog kanske inte hoppas på, men jag är för alla som byter bort röster från mig :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Fast det där köper jag inte. Det ingår i varulvsguiden 101 att en bra bybo röstar, och röstar i ett relevant drev. Att vägra ta ställning för att man riskerar att göra fel är liksom bara dåligt, eftersom det ger byn mindre information, klart att det är svårare men det är allt ens ansvar om man ska få kalla sig bybo.
Varulvsguiden 101?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag vet att den var ogiltig, fetningsfunktilnen funkar inte på telefonen...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Varulvsguiden 101?

Skriven av allas vår Vimes, fast utanför spelet då, så han går att lita mer på där :) Men det är också allmänt vedertaget att byn tjänar på att få mer information snarare än mindre.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Alltså, jag kan inte ens feta i anteckningsappen och klistra in, den formaterar om till ofetat och jag får inte upp menyn med ”B” när jag markerar texten...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
jag vet ju att jag är bybo, eller ja siare då
Det här var roligt formulerat.

---

Men det är svårt! Jag tror ju mest på dig som ulv. Och som sagt kan du ju va ulv med andra än Halo och Korpa. Är Halo ulv så tror jag det är klappat och klart (ja, antagligen inte, men det känns så). Är han grön är du lika röd som den här rundan...

---

BTW skriver Hellzon från sin styrmanspost på Nagelfar att
- det är så jävla mycket snack om BDG att det är svårt att se något annat [jag erkänner mig delvis skyldig]
- han tycker att Kim spelat upp sig och skriver något om att de känner varandra men det är lite oklart hur det påverkar
- Impetigo skriver en del vettigt men mycket som är konstigt också, får ingen klarhet i honom
- xyas är rimligtvis tämligen grön oavsett BDG:s färg
 
Top