LJSLarsson
Hero
Så jag vände tillbaka blicken till Halo/BDG, siaren och väktaren. Led jag bara av bias? Var jag en lat spelare som tog rygg på Vimes jobb? Så jag började läsa om igen för att göra en ny analys … och det är en sak som får mig att tro att vi ändå haft en sådan otur så att både väktaren och siaren var onda.
Titta på startinlägget (egen fetning):
Han skrev detta efter han lottade ut rollerna, och visste om spelet var balanserat eller inte.
Jag hade nog inte kommit på idén om att be om ursäkt för obalans ifall spelet av sig själv blivit balanserat. Men hade slumpen gett stark fördel till ena laget – rent av något så oturligt som att båda powerrollerna blev ulvar – hade jag haft så dåligt samvete att jag inte kunnat låta bli att lägga in ett förlåt*.
Så jag känner mig allt mer beslutsam om att jag vill hänga Halo och BDG. Börjar helst med Halo: skadan blir mindre om jag har fel, och BDGs siande ger information oavsett om han är röd eller grön (en bybosiare grönar andra spelare, en ulvsiare avslöjar allt mer av sitt beteende).
Röst: Halo9000
*(Även om jag råkar ha rätt, och spelet är helt obalanserat, tycker jag ändå det är skitkul @Genesis. Det här är ett grymt roligt spelupplägg som inte behöver ursäktas)
Vimes fråga dödsrikarna Hellzon och Empi om vilka de tror är ulvar och ge oss en rejäl redogörelse.
Vi kanske utröna sanningshalten i din text.
Om du är bybo har du ju inget att dölja från dem då
Det är ju en fin tradition på häxkonventen att man kör några riktiga råkurr inom dreven timmen innan en lynchning, så @Vimes :
Tidigare i dag skrev kim ungefär ”jag signade upp för ett ulvspel. Sen bestämde jag mig spontant för att vara utan internet under nästan hela tiden varje dag som spelet pågick”
Du analyserade detta med ungefär de här orden: ”Jag ser inget rödande här”
Vill du recensera din egen analys?
Så istället tänkte jag nog ägna sista timmen åt att göra ett sista ryck och försöka lista ut vilka som är ulvarna så jag i vart fall kan skryta om det efteråtjag litar ju tyvärr inte på Vimes så att hjälpa till från dödsriket blir nog svårt.
Snabb inkoll: mitt andrahandsval leder omröstning och mitt förstahandsval är den enda utmanaren. Finns ju ingen anledning att byta? Resten av byn får välja mellan BDG och Halo.Naj. Men om jag får gissa gissar jag på @Xyas . Han byter ju inte gärna röst ens med våld.
Ja alltså jag tror ändå jag har större chans att övertyga dig än att övertyga Impetigo eller Kim, för vi verkar inte ens tala samma språkSen är det ju såhär, BDG. Jag har en röst av elva. Även om du inte övertygar mig finns det ju andra att övertyga. Känns lite som du fastnat på att det inte går att göra något åt något för att jag är envis som en röd gris. Så är det ju faktiskt inte.
Vad menar du att en gullig ska göra.FramgångsTåget-Där Framgngen Tuffar på menar att sanningen är det sista man ska sälja
Sidds senaste röst var "Ingen", men du vill nog gärna rösta ut mig va Vimes?
Varulv - [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan
Om jag är rätt underrättad: BDG (4): Kim Nolemo, Vimes, Impetigo Kim Nolemo (3): BDG, Basenanji, Korpa Halo (2): Xyas, LJS Impetigo (1): Halo Basenanji (1): Sidd --- @Halo9000 och @Sidd lär ju ta ställning till det här läget.www.rollspel.nu
3 av 5