Rangertheman
Myrmidon

Bifur;n265086 said:Klart misstänkt. Smyger det runt en Järnringen-agent på forumet och försöker påverka hederligt folk med sina psioniska krafter?
Mer korrekturläsning än psioniska krafter
Bifur;n265086 said:Klart misstänkt. Smyger det runt en Järnringen-agent på forumet och försöker påverka hederligt folk med sina psioniska krafter?
I mina ögon borde drottningens logik vara: Här har vi en grupp äventyrare som lyckats trotsa skogens knasigaste farligheter OCH lyckats förnedra en av mina bästa agenter. Dem vill jag ha på min sida - i alla fall tills jag tar Symbaroums tron.Bifur;n269437 said:Vilka handlingsvägar bör jag slänga fram? Hur bör drottningen agera? En av barbarerna är alltmer stenhård järnsvuren och kommer sannolikt inte kunna tänkas sig att berätta, no matter what. Kommer Korinthia ens släppa en sådan person fri? Borde hon rimligen avrätta alla bråkstakar och behålla övriga i fängelse tills de pratar?
Några tankegångar:
- En SLP som överlevt gör utbytet åt RP:na, Iosefia (som nog mycket väl kan tänkas göra en egen avskrift) t.ex., kan dock upplevas som tråkigt och rälsat
- Argaton fungerar som medlare enligt logiken att om RP:nas kunskap går om intet försvinner också möjligheten för Järnpakten att skydda kunskapen, Elmendra har den ju fortfarande och kan sprida den vidare
- Något ombud för Tharaban vädjar till dem att bevekas
Några bar idéer? Känner att jag behöver hjälp här.
LordXaras;n269549 said:Om du vill göra det något mindre rälsat så kan du ju ha någon som dyker ner i underjorden och möter dem vid porten (en häxa t.ex.) som varnar dem om det ambriska bakhållet och vädjar för dem att gå upp till karvosti genom klippan. Men där hamnar de i Tharabans knä istället.
Det finns ju även möjligheten att gå djupare ner i underjorden istf att gå upp vid altarstenen.Bifur;n269596 said:Hm, tack för bra tankar. Så kan det få bli. Till slut tror jag mina spelare väljer den hårda vägen men då gör jag det lite svårare för dem.
Karvosti vill jag dock hålla stängt så någon varning därifrån undviker jag. Är rädd häxornas passivitet framstår som väl underlig om de kan navigera sig förbi spindlarna, mina spelare har retat sig på deras hållning redan ändå.
Platon;n270057 said:Fysiska utmaningar? Var någonstans syftar du på nu, på Yeferon eller på väg mot altarstenen sen i slutakten?
De stötte på trollpatrullerna i omgångar, man slumpar ju varje gång de går in i nytt rum för att se om de är i angränsande rum. Och de vimsade runt där i 4 spelmöten så de sprang ju in i trollen några gånger. Så de slog ihjäl några i sänder och när de väl hittade till Oranga var det inte så många kvar. Så då slog de helt enkelt ihjäl honom också och kunde därefter studera och sabotera porten i lugn och ro.Bifur;n270791 said:Hur lyckades de ha sönder porten och hantera trollen samtidigt?
Mjo, men det är ju ett återkommande problem med Symbaroum. Jag funderar på att skriva en guide över hur man bör utforma strider för att försäkra att "bossar" överlever mer än en runda...Bifur;n271650 said:Visst hon är hård men bara en person. Efter en runda är hon i princip tvungen att fly med Naturens famn. Jag lät henne göra ett försök till men det gick lika dåligt. I och för sig fick hon effekten att RPna ändå blev rädda för henne och därför satte fart iväg men vill man få till en spännande strid är det knepigare. Hon behöver i så fall boostas med mer skydd eller ges någon slags allierade.
LordXaras;n271713 said:Jag funderar på att skriva en guide över hur man bör utforma strider för att försäkra att "bossar" överlever mer än en runda...
Iasmial tog sitt eget liv när hon insåg att Angathal Taar lurat henne att transformera sitt eget folk till styggelser och odöda, men sedan väcktes hon som odöd själv.Järven;n273714 said:Vem/vad är Iasmial egentligen?
Mina spelare har nu anlänt till Yeferon och är i färd med att utforska ön. De har smugit runt pyramiden och spejat på de vandöda leden och drottning Iasmial som sitter på sin tron högst upp på byggnaden. De har nu fått för sig att de på något sett måste ta sig dit för att prata med henne och det slog mig då att det egentligen inte finns så mycket beskrivet om hennes nuvarande tillstånd i boken.
Typ detta:Bifur;n271717 said:Intressant. Vad skulle den guida säga?