Nightowl
Champion
Inspirerat av ett inlägg i vrållådan (Feliath)...
Konsert för harpa och nitroglycerin är titeln på ett seriealbum med Corto Maltese.
Alla titlar på böcker av Arto Paasilinna är bra, men bäst är Prosten Huuskonens bestialiska betjänt .
Det finns många kandidater till balla titlar på spelgrejer, men världens undergång-modulen till Marvel Superheroes som hette Ragnarock and Roll får min vinnarröst.
Slutligen hade en halvkusin när han var ung på tidigt 70-tal ett punkband som hette Elda med höns .
OK - er tur!
Erik
Konsert för harpa och nitroglycerin är titeln på ett seriealbum med Corto Maltese.
Alla titlar på böcker av Arto Paasilinna är bra, men bäst är Prosten Huuskonens bestialiska betjänt .
Det finns många kandidater till balla titlar på spelgrejer, men världens undergång-modulen till Marvel Superheroes som hette Ragnarock and Roll får min vinnarröst.
Slutligen hade en halvkusin när han var ung på tidigt 70-tal ett punkband som hette Elda med höns .
OK - er tur!
Erik
Går man in på lite mer elektronisk musik hittar vi svenska "Tarmvred", vars musik är lika plågsam som namnet antyder. Ett annat electronicaband med småtrista namnet "Kneel" har desto roligare titlar: "Curing Depression with Time Travel", "Wherefore Art Thou Ecnryptor III" och klassikern "Alone In Sect0r 001D 021xx 001EE0010 201b".
Fast jag tycker att bradbury kommer undan med det då han använder det i ett helt annat sammanhang. Faktum är att jag ursprungligen hade med ett inomparantesstycke i inlägget om att det var snott från Shakespear men jag tyckte att det lät lite väl mycket "titta-vad-mycket-jag-kan-om-literatur" för att inte tas bort. Dessutom tänkte jag att det finns väl ingen forumit som är så petimeteraktig till den milda grad att denne skulle hugga på detta. Jag hade uppenbarligen glömt bort dig.