Nekromanti Häftiga titlar på saker och ting

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Lite löst ryckta:

Peace, Love & Pitbulls är såklart ett skitbra namn på ett skitbra band.
Samma band lyckades även med låttitlarna The complete guide (immitating a bulldozer on a 24-track tape machine) och 2000 ways of gettin' drunk.

Shitmat, som är ett bra namn i sig släppte en skiva som ännu bättre heter Killababylonkutz. en av låtarna heter dessutom Ace of Base Babylon och är en trashmix/merge av flera Ace of Base-låtar med snodd raggasång till.

en av mina andra favoritartister, kid606 har släppt en skiva som heter The Action Packed Mentallist Brings You the Fucking Jams.
På en annan av hans skivor, Who still kill sound? finns det med två låtar med riktigt bra namn: Pregnant Cheerleader Theme Song samt Dramatic Pause of Silence to Signify the End of the Album and Beginning

Och jag kan inte nämna kid606 utan att nämna Knifehandchop. Han debuterade med plattan Fighting pig learns judo tricks och släppte senare låtarna Sunjammer Is My Favorite Pokemon Trainer och [/i]Knifehandchop Is My Favourite DMX Master[/i]

Sist från musiken har vi Venetian Snares där höjdpunkterna innefattar 3-tummaren A Giant Alien Force More Violent & Sick Than Anything You Can Imagine där den enda låten heter just så faktiskt. 2005 släppte han (som förövrigt faktiskt heter Aaron Funk(!!)) skivan Winnipeg is a frozen shithole där hela låtlistan är imponerande, men några sticker ut lite extra: Winnipeg is a Dogshit Dildo, Winnipeg is Steven Stapleton's Armpit, Die Winnipeg Die Die Die Fuckers Die, Winnipeg as Mandatory Scat Feed och Winnie the Dog Pooh (Not Half Remix).


Från filmvärlden har vi Gay niggers from outer space. Det är svårt att slå den.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag såg en citatbok igår, med den söta titeln Sex, droger och tinnitus. Ja, det är en klase citat från diverse musikartister.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Jag har ett par klockrena från litteraturens värld:

Boston Terans hårdkokta debutroman "God is a Bullet" har enligt mig den bästa boktiteln någonsin.

Will Selfs novell "The Rock of Crack as Big as the Ritz" har också en stänkartitel, och dessutom en bra parafras på Scott FItzgeralds också lysande novelltitel "The Diamond as Big as the Ritz".

hälsar
Örnie
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Daniel Defoes roman Moll Flanders, från 1722, har som sin fulla titel The Fortunes and Misfortunes of the Famous Moll Flanders, Etc. Who was born in Newgate, and during a life of continu’d Variety for Threescore Years, besides her Childhood, was Twelve Year a Whore, five times a Wife (whereof once to her own brother), Twelve Year a Thief, Eight Year a Transported Felon in Virginia, at last grew Rich, liv’d Honest and died a Penitent. Written from her own Memorandums. Sedan finns det inte någon större orsak att läsa boken.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Wrnu

Inom rollspel kommer jag bara två småtöntiga exempel från Eon - den onde guden Xinu (Unix baklänges)
När de gäller eonsaker som betyder andra saker är väl det mest nämnvärda det klassiska torget Wrnu "Ett stort torg i Tiban där det är stor kommers och saker diskuteras ofta. Men då tiraker är den dominerande folkgruppen utmynnar det vanligen i bråk, förolämpningaroch våldsamheter."

Ceram, flinar alltid lite innombords när han ser det stycket
 
Top