Eon Gruppsammansättning Sylferns Vrede

LeHdoor Thraan

Veteran
Ni som spellett Sylfens vrede, hur gjorde ni när ni skapade er grupp? Gjorde ni bara en mishmash av raser eller bara människor? Kom alla från samma land och kanske samma stad eller från hela Mundana? Funkar det med tiraker I gruppen tex? Jag har typ inte spelat Eon sedan 1:a utgåvan. Önskar Er input. Tack! 😊

Jag önskade mig bara människor (men nog kan man ha med en tirak också). Alla rollerna skulle ha någon koppling till Rampor och sällskapet de gamla (genom skolan Rampors Lykta som vi bestämde att de driver) vilket underlättar motivationen mycket. Som belöning för det fick alla något extra poäng till historia och ockultism. Sen önskade jag mig minst en roll från vardera Västmark, Damarien och Soldarn (Soldarn bara för lite sidoberättelse som jag ville ha in). Sen önskade jag mig minst en samorietroende och minst en hedning. Minst en akademiker, en riddare och en annan krigare. Minst en från de högre samhällsklasserna och någon från de lägre.
Tyvärr hade vi inte möjlighet att göra alla roller ihop vilket jag tror hade varit ännu roligare. Spelarna fördelade dock glatt egenskaperna mellan sig .
Jag skrev en text om skolan och personer kopplade till den (varav flera spelledarpersoner i olika delar kampanjen) som jag bad spelarna koppla till i sin bakgrund. Därmed blev det bättre ihopkopplat på flera sätt.

Back