Nekromanti Grand luxe?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Spekulation på innehållet

Min upplaga av Eon2 är 316 sidor lång, och då tillkommer ett rollformulär längst bak i boken på 2 sidor.

Så i Grand luxe så kommer ju uppenbarligen regelkärnan att ingå. Så där har vi ca: 316 sidor. Jag vet inte hur mycket Neo har reviderat regelkärnan sen sist, men förhoppningsvis så får vi Eon3 eller motsvarande i Grand luxe. Det tvåsidiga rollformuläret ska bytas ut mot det fyrsidiga så där tillkommer ytterligare två sidor.

Nu har vi 316 sidor + 4 sidor = 320 sidor
Då har vi 280 sidor kvar att disponera.

Mundana är sedan ett tag tillbaka ersatt med Geografica. Således så är det inte troligt att dom sätter in Mundana i Grand luxe, däremot så är tanken med att han Mundana i Regelboken mycket god.
Därför tror jag att Grand Luxe kommer innehålla Geografica Mundana. Det är ytterligare 160 sidor.

Då har vi 316 + 4 + 160 = 480 sidor.
Då har vi 120 sidor kvar att disponera.

Kanske man kan klämma in Encyklopedia Mundana på 80 sidor. Då har vi 40 sidor kvar att disponera.

De 40 sidorna går åt till Fjärran riken som ligger på 24 sidor.

Då har vi alltså regelkärnan + Geografica + Encyklopedia + Fjärran riken
Med andra ord så är det Regelkärnan + atlasboxen.

Men vi har några få sidor kvar att disponera.

316 + 4 + 160 + 80 + 24 = 584 sidor
Det går oss 16 sidor kvar att disponera.

Dessa sexton sidor går antingen till en utökning av regelkärnan eller av något extra bonusmaterial av något slag.
En annan tanke skulle vara att dessa 16 sidor går till kartor över hela Mundana, men det känns lite overkill. Dom brukar också vara bifogade separat hur som helst.


Mumsig blir det i alla fall :gremsmile:


/Naug, spekulerar
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Spekulation på innehållet

Om man nu väljer att ha med allt om Mundana, så borde även några sidor ägnas åt rasbeskrivningar.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Vad ska den kosta?

Jag tänker inte betala en hiskelig massa pengar för 200 extrasidor med Carl-Johans semesterfoton.

Hehe...får man med Marcos också så slår jag till :gremwink:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Önskningar på innehållet

Min erfarenhet är att de viktigaste modulerna är M&M samt Krigarens Väg (salig i åtanke). Så om de kunde knölas in i Deluxe (dvs M&M och KVs ersättare VM), kanske i lite utökade/modifierade versioner, tillsammans med Geografica Mundana och kanske extrakapitlet med raser etc från deluxeversionen... Hur många sidor har vi då? 8-900? :gremgrin:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Önskningar på innehållet

Att slänga in MiM och VM vore väl kul, men det skulle kännas så.... nytt.

Jag hoppas i alla fall att stavfel korrigeras och att de gör ett utökat index och mixtrar in böckerna i varandra.
Det vore ganska roligt, om de inte bara gör som i Deluxe och slafsar in lite nya sidor.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Önskningar på innehållet

Som en sista Eon-modul - dvs när de helt har gett upp och allt redan är gjort - kunde de trycka ihop alla tidigare släppta moduler till en gigantisk bibel på flera tusen sidor! :gremooo:

Eller varför inte en mundansk jordglob för år 2967 e.D., med höjdskillnader, städer, landsgränser och grejer?

(det värsta är att jag vet att jag hade köpt den senare av de där två :gremblush: tycker faktiskt att det är en rätt så bra idé vid närmare eftertanke)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Liknande (OT)

Hur sålde den begränsade lyxutgåvan av Call of Cthulhu? Det var ju lite samma grej.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Önskningar på innehållet

MiM bryr jag mig inte om. Det är M&M jag menade. Mystik & Magi alltså. :gremsmile: Sen skulle jag ju lika väl ha med Krigarens väg som VM... Men det är jag det (som sitter med Eon 1 Deluxe... :gremgrin:).
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Liknande (OT)

Hur sålde den begränsade lyxutgåvan av Call of Cthulhu? Det var ju lite samma grej.

Jag har ingen aning hur den sålde (verkar slut nu i.a.f.) eller hur många som trycktes. Jag tror dock den var dyrare ($190 ?), läderbunden och släppt på 20-årsjubileet av det första CoC.

Eon II Deluxe (i kontrast) var Eon II +16 sidor i en finare bindning släppt på 2-årsjubileet av sin egen tryckning (förutom de där 16 sidorna).

Inte exakt samma sak :gremwink:
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Önskningar på innehållet

MiM bryr jag mig inte om. Det är M&M jag menade. Mystik & Magi alltså. Sen skulle jag ju lika väl ha med Krigarens väg som VM... Men det är jag det (som sitter med Eon 1 Deluxe... ).

Ehm själv sitter jag faktiskt på båda deluxe-bäckerna. :gremblush:
Och jag har fortfarande inte räknat ut vad som är så lyxigt. Alla järnringens större böcker och ALLA riotminds har varit av lika bra eller bättre kvalitet rent fysiskt.

Om jag skulle välja vad som ska komma i den nya grand luxe-utgåvan (dum som jag är kommer jag förmodligen att köpa den) är just kombinationen eon+geografica mundana+encyklopedia+fjärran riken + förhppningsvis kartorna då jag inte tänker köpa atlas-boxen. Sen så kan jag sälja min geografica mundan och sen är jag nöjd :gremcool:

Willie
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Önskningar på innehållet

"MiM bryr jag mig inte om. Det är M&M jag menade. Mystik & Magi alltså. "

Sorry, det kopplade inte i hjärnan :gremtongue: Självklart menade du Mystik & Magi..

"Sen skulle jag ju lika väl ha med Krigarens väg som VM..."

Själv så gillar jag VM någorlunda över KBJ* (Nog för att Krigarens väg är mycket mer komprimerad och inhyser tre böcker i en, teoretiskt sett) men mest för att stridskonsterna är updaterade (på gott och ont) och alla smaskiga bilder :gremsmile:

* Låt mig citera förordet i KV (som jag minns det)... "KBJ - Krigarboksj... "
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
sant så sant

Ehm själv sitter jag faktiskt på båda deluxe-bäckerna.
Och jag har fortfarande inte räknat ut vad som är så lyxigt. Alla järnringens större böcker och ALLA riotminds har varit av lika bra eller bättre kvalitet rent fysiskt.

Om jag skulle välja vad som ska komma i den nya grand luxe-utgåvan (dum som jag är kommer jag förmodligen att köpa den) är just kombinationen eon+geografica mundana+encyklopedia+fjärran riken + förhppningsvis kartorna då jag inte tänker köpa atlas-boxen. Sen så kan jag sälja min geografica mundan och sen är jag nöjd



håller med dig, till fullo. Min eon 1 delux är knappt använd, men sidor har hoppat ur o pärmen är sprucken.
Kasst :gremmad:
Bättring till nästa "lyx grand mega super jätte bra utgåva". Men känner jag mig rätt kommer jag köpa den ändå...
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
det rikriga priset, 6000... silver!

Ni ser inte skogen för alla träden är ivägen!

Det står ju framför näsan på er vad det kostar att skriva en bok. EON II s.229 Tabell 9-23: Riktpris för böcker. Riktpriset är där 10 silver sida. Så räkna med en 6000silver, minst. Vad ett silver är värt i kronor vågar jag inte tänka på, brrr. Men har för mig att det har diskuterats livligt här på forumet.

Sök svaret närmare än du tror det finns.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Önskningar på innehållet

Fast skillnaden Neogames böcker kontra Riotminds och Järnringens ligger i att de senare är rejält mycket tunnare än Neogames... (grundböckerna då...) jag menar, GM är ju för fasen tjockare än M:UA! Därför kan man ge böckerna bättre bindning och hårdpärm. Skulle Neogames göra det skulle vi få räkna med bra mycket dyrare böcker... (Visserligen skulle jag gladeligen betalat en tjuga extra för ett bättre bundet Neotech 2 men...)
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Spekulation på innehållet

Fattar du hur realistisk den där spekulationen verkar? Nästan skrämmande!

Även om det är sant så kommer Neogames aldrig att bekräfta det förrän det är dags, dock. Det skulle ju knappast vara ekonomiskt försvarbart eftersom folk isåfall skulle strunta i att köpa Atlas-boxen och köpa Grand Luxe istället, nu får ju folk köpa bägge istället, för en Grand Luxe-utgåva vill väl folk ha av? Och det värsta är ju givetvis att vi kommer att köpa den, det bara är så. Även jag...

Neogames skrämmer mig ibland...
 
Top