Nekromanti Grand luxe?

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Antieonit-Vindhand...

Hört talas om marknadsföring?

All marknadsföring behöver inte vara vilseledande...

Men visst, lipa då, lipa så känns det bättre!

Skrattretande...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Antieonit-Vindhand...

jag måste misstolkat

Där sade du något sant. Du misstolkar alldeles för ofta ndg ämnen här. Kul att du äntligen har kommit till insikt.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Tonen mina herrar, tonen. (Till alla)

Den här lite lätt hätska tonen som börjar uppstå i den här deltråden gillar jag inte. Jag känner inte till om ni har bråkat förr i ämnet och helt ärligt så bryr jag mig inte. Se till att det här inte spiller över till osakligheter.


/Naug, håller koll
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Antieonit-Vindhand...

Där sade du något sant. Du misstolkar alldeles för ofta ndg ämnen här. Kul att du äntligen har kommit till insikt.

Min ursäkt var ganska specifik... det känns som du misstolkar en aning.

När vi pratar om misstag... Har du hittat något exempel på en domedagsprofetia jag gjort som visat sig vara felaktig? Jag gjorde dem ju så ofta ansåg du nyss. Ett par små tydliga exempel borde väl vara enkla att skaka fram?
Nå?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Antieonit-Vindhand...

Du kan söka upp dem själv, du vet vilka det är. Jag och Krille har minnet av blodiga pannor kvar, men du vägrade alltjämt se verkligheten så som den var. Tyvärr tror jag att det består än idag.

Jag lägger inte ned mer tid på dig mer. Det ger inget alls.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Antieonit-Vindhand...

Du kan söka upp dem själv, du vet vilka det är. Jag och Krille har minnet av blodiga pannor kvar, men du vägrade alltjämt se verkligheten så som den var. Tyvärr tror jag att det består än idag.

Åh, det har hänt att jag har haft fel i debatter. Ingen är perfekt och upptäcker jag att jag har fel så ger jag naturligtvis med mig.

domedagsprofetior däremot är jag ganska sparsam med. Jag har mest gjort dem om olika tidsplaner som jag inte tror kommer hålla. Det har alltid visat sig stämma.

Det är inte så att jag vräker ur mig felaktiga domedagsprofetior om NG jämt och ständigt. Du hade fel i ditt (nedsättande) påstående helt enkelt. Ibland har man det... det mest beklagliga är att du inte kan stå för det.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Skärpning alla

Varför hackar ni ner på Vindhand? Även om han inte gillar Eon, så har han väl ändå rätt till att ställa frågor om det? Nå, nu till ämnet:

Jag har alldeles för lite kunskap om både Neogames och allmän marknadsekonomi för att kunna uttala mig om hurvida Deluxen var ett misslyckande. Å ena sidan hävdar Neogames att den inte var det, å andra sidan kanske man börjar sälja ännu sämre om folk får reda på att det går dåligt för företaget. Men jag tror faktiskt inte att Grand Luxe kommer att lyckas sälja i några större upplagor. Gamla Eonveteraner kommer ju antagligen att köpa den, men den stora massan köpare man har lär ju investera sina pengar i intressantare moduler. Själv köper jag den om jag har tillräckligt med pengar för tillfället, men det är inget jag egentligen bryr mig om. I en relativt liten upplaga går det säkert fint, men den stora massan Eonfolk kommer ju inte att köpa en 600-sidorsmodul.

Mvh Victor Palm
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
Re: 600 sidor, maffigt

Frågan är ju om de kan motivera oss (som har både eon 1 och 2, båda deluxvarianterna samt boxen) att köpa ytterligare en grundbok...
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Re: Skärpning alla

...å andra sidan kanske man börjar sälja ännu sämre om folk får reda på att det går dåligt för företaget

Varför skulle folk göra det? Jag kan inse att man inte vill köpa en produkt som det inte kommer finnas någon hjälp, support, service till senare, men det känns inte riktigt aktuellt när man tänker på vad EON är för en slags produkt. Lika lite som man slutar köpa böcker av en cancersjuk författare, tror jag att folk kommer sluta köpa moduler från Neogames bara för att de eventuellt skulle vara i en besvärlig ekonomisk situation.

Vad gäller butikerna så tror jag att om de inser att de inte kan sälja slut på EON II Deluxe, och det riskerar att komma en ny version, så rear de först ut den gamla produkten och köper sedan in den nya - kanske i mindre mängd, men man vill inte missa en möjlighet att sälja en produkt till en marknad som man vet finns. Inte heller tror jag att tex Tradition skulle styra sitt utbud genom att titta på rollspelsföretagens finanser. Det är trots allt viktigare att köparna har pengar som de är villiga att göra av med, än att Neogames har det.


Vad gäller själva bokens möjligheter att bli såld håller jag dock med dig, jag och de flesta andra kommer inte att köpa den. Marknaden finns hos de eon-galna samlarna med för mycket pengar.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,905
Tja, du är rätt löjlig själv

Hur kommer det sig att så fort någon gör annat än att slicka upp Neogames i brygga, så är du tvungen att nedvärdera personen i fråga?

Vindhand startade en tråd som var helt och hållet legitim (även om han gott kunde ha utelämnat stavfelet) och dessutom rätt intressant. I dagar som dessa när många speltillverkare ger ut deluxe-utgåvor och presentboxar och allt möjligt så undrar han helt enkelt om det finns en marknad för detta.

Vindhand gjorde dessutom ett rimligt antagande i att Neogames hade missbedömt samlarmarknaden. Huruvida det var felaktigt eller inte låter jag vara osagt, men han har fortfarande rätt att göra antaganden. Han baserade det på att Neogames sagt att förra utgåvan snart var slutsåld - för ett år sedan och att den än idag går att hitta på butikshyllorna.

Du skriver; "Du är för oerfaren och oinsatt för att veta vad vi förväntade oss."

Men i nästa andetag häver du ur dig; "Sluta slänga gissningar/antaganden/påståenden omkring dig i ämnen som du bevisligen inte har någon koll på överhuvudtaget."

Är inte din bedömning av Vindhands erfarenhet ett antagande som du bevisligen inte har någon koll på över huvud taget? Sluta slänga gissningar/antaganden/påståenden omkring dig.

Din mästrande och dryga ton klarar i varje fall jag mig utan. Och varför kan du inte försvara dig? Vindhand ställer mycket enkla frågor till dig längre ned i tråden, som du vägrar att svara på för att "det inte ger dig något". Varför gav du dig då in i leken över huvud taget?

Alla andra i den här tråden klarade av att svara utan att bli otrevliga. Varför kan inte du som representant för NG göra likadant?

/Vulf - som tycker om deluxeutgåvor och hoppas att Riotminds gör något liknande när de funnits lika länge som NG på marknaden
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Löjliga är vi allihopa

Jag respekterar moderatorns uppmaning och diskuterar inte individen vidare. Har du frågor kan du ta dem privat.

Ett tips är dock att se efter hur saker framställs i den här tråden. Utan att tolka, utan bara vad som faktiskt skrivs. Då blir innehållet som vissa tråddeltagare förmedlar ett helt annat än vad som skönjs vid en första anblick. Speciellt om man har kunskap om den bakomliggande historien.

Har du övriga problem så förstår jag inte varför du inte sonika hoppar över det som irriterar dig. Nu blev ju du lika löjlig som vi andra. Men det var kanske det du ville?

Vill du följa upp det här så får det bli privat. Som sagt, det medför inget gott att ta det öppet. Jag skriver inget ytterligare svar i den här tråden.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Löjliga är vi allihopa

Ett tips är dock att se efter hur saker framställs i den här tråden. Utan att tolka, utan bara vad som faktiskt skrivs. Då blir innehållet som vissa tråddeltagare förmedlar ett helt annat än vad som skönjs vid en första anblick. Speciellt om man har kunskap om den bakomliggande historien.

Om du bara skall läsa det som faktiskt skrivs, utan att tolka, så kan du knappast samtidigt ta hänsyn till någon "bakomliggande historia", vad det nu skall innebära.
:gremcrazy:
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Litar på Neogames proffsighet

Tja själv är jag inte mycket för samlande och tycker en 600-sidors bok verkar ganska opraktisk att bläddra i under spelmötena. Dvs jag lär troligtvis inte köpa den.

Dock så litar jag på Neogames erfarenhet och goda affärssinne. De är ju inte direkt "oskulder" i spelbranchen längre och det är ju inte direkt första gången de ger ut en produkt. Man får väl anta att CJS&co har gjort en bedömning av marknaden och kommit fram till att en sådan produkt har goda chanser att löna sig.

Därmed inte sagt att den KOMMER att löna sig, Neogames har säkert fel i sina bedömningar då och då. Man kan dock anta att de har rätt bra mycket oftare än de har fel (annars skulle de inte finnas kvar) och att de är bra mycket bättre på att bedömma detta än vad du och jag och de flesta här skulle vara ens om vi hade all information...

/Bjorn
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad ska den kosta?

600 sidor tycker jag nog är lite väl mastigt. Att dessutom hade dem samlade i en och samma modul känns aningen opraktiskt. När Neogames dessutom inte kan tänka sig att ens antyda vilket extramaterial den kommer att innehålla så ökar det bara min tveksamhet. Jag tänker inte betala en hiskelig massa pengar för 200 extrasidor med Carl-Johans semesterfoton. :gremwink:

Å andra sidan så köpte jag den förra Eon deluxe så man vet aldrig.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
2300 kronor

Sorgernas brunn kostar 3 kronor och 73 öre per sida (179/48). Med de sidpriset så kostar Eon II grand luxe 2238 kronor (3,73*600). Sen ska ju grand luxe ha finare bindning, så räkna med 2300 kronor. :gremwink:

Vilket extramaterial det blir är tills vidare hemligt. Gissa på ni bara...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Lögn, förbannad lögn och statistik (8900 kr)

Komparationen går alltså:

Lögnig. lögnigare. statistik. :gremwink:


Eller så räknar man med sidopriset i Mystik och Magi. På liknande sätt så hamnar då priset på 829 kr, utan den snygga bindningen. (sidopris 1.381 kr/sida)


Riktigt roligt blir det dock om man räknar sidopriset för Spelledarskärmen. :gremgrin:
Då hamnar på ett pris av inte mindre än 8900 kr (sidopris 14,83 kr/sida).


/Naug, leker med siffror (och gissar på 900 kronor för Grand luxe)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Lök, förbannad lök och tulpaner (8905 kr)

"Naug, leker med siffror (och gissar på 900 kronor för Grand luxe) "

Även om det är en något mer realistisk siffra så bör de nog stoppa in vettigt extramaterial istället för någon lökig artikel om hur mysigt det var att skapa Eon. En artikel som jag dessutom redan hade läst på deras hemsida om jag inte missminner mig.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: 2300 kronor

Vilket extramaterial det blir är tills vidare hemligt. Gissa på ni bara...

En gissning är att det blir något ganska lockande, men att det inte kommer vara exklusivt för Grand Luxe för all framtid. Det mesta kommer finna sin väg till andra moduler i sinom tid. Det finns rimligtvis en gräns på hur mycket energi man kan lägga på något om man bara tänker sälja det till ett litet fåtal.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Grand luxens innehåll

Den skall innehålla en dubbel uppsättning av Eon II, vilket gör att man kan ha en orörd del och en som man antecknar husregler och annat stuff i. Därtill kommer 16 extra sidor med information om Noegames ekonomi och historia, samt autograf, porträtt och sammanfattande text om de viktigaste personerna som varit med och skapat boken.

Sammanlagt 656 sidor alltså. :gremwink:
 
Top