Nekromanti Grand luxe?

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Vad tror ni... kommer folk köpa ännu en "begrensad upplaga" med saker de redan har? Det har ju knappt gått ett år sedan den senaste begränsade utgåvan... och den verkar inte ens sålt slut ännu, vilket talar emot att det skulle finnas ett stort uppdämt behov av snyggt paketerade dubletter.

Åsikter?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Tja, det är ett utmärkt startset, faktiskt. Har man inte grejorna inna kan det vara praktiskt att få dem samlade i en upplaga. Annars kan det vara kul för folk med samlarnoja.

Vill man däremot inte ha det, tja, då kan man ju alltid strunta i att köpa det.

/Joel - som nog inte kommer köpa Grand Luxe om han inte blir plötsligt rik lagom tills den släpps.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Mmmm..

Faktiskt, långt ifrån alla men tillräckligt många fanatiker finns det för att den ska sälja slut.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Man kan ju hoppas...

FÖRHOPPNINGSVIS ett jäkla index! Gamla Eon Deluxe är inte direkt lätt att hitta i, och den är "bara" på 286+112+16 sidor (dvs *räknar högt ett långt tag* 414 sidor...). Ja, jag vet, det finns ett fristående index till den, men om man glömmer ta med sig det då? :gremgrin:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Re: Man kan ju hoppas...

Det finns ju ett index i boken Eon II, som endast finns löst till Eon I.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Antieonit-Vindhand...

Vad tror ni... kommer folk köpa ännu en "begrensad upplaga" med saker de redan har? Det har ju knappt gått ett år sedan den senaste begränsade utgåvan... och den verkar inte ens sålt slut ännu, vilket talar emot att det skulle finnas ett stort uppdämt behov av snyggt paketerade dubletter.
Vad gäller stavfelet så fixar jag det på måndag, nog om det. Eon II deluxe har i snart ett år varit slut på Neokontoret, så för oss räknas den som slut. Om nu affärerna fortfarande har kvar Eon II deluxe så blir det nog så att de inte köper in Eon II grand luxe. Och sålänge som inte Eon II softback (oboxad) finns på Neokontoret så ökar ju chansen för att affärerna ska få sålt sina Eon II deluxe.

Jag ser inte problemet. 600 sidor rollspel, kan det bli bättre?
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
"[...]över 600 sidor. [...] Denna blir inbunden i helfranskt band. [...]"..

Jag kommer lugnt att köpa den... inte en sekunds tvekan!
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Nu när jag ändå inte postar här längre och inte behöver oroa mig för att bli bannad eller motsvarande kan jag lika gärna passa på att säga det som många andra förmodligen tänker...

Är det din brist på social kompetens eller aktivitet som driver dig till att posta något så totalt meningslöst?
Det mesta som du vräker ur dig på detta forum verkar vara just gnäll... gnäll... och åter gnäll. Väntar du dig att någon ska bry sig? Själv tycker jag mest att det är patetiskt.

Rent allmänt har jag svårt att förstå att någon ens har bevärdigat det där med ett svar - vad hade du väntat dig egentligen, en lynchning av Neogames för att de väljer att ge ut ännu en Deluxe?

Och vari låg nödvändigheten att poängtera det där stavfelet? Fick det dig att känna dig smart?

Ta inte illa upp, jag undrar bara :gremsmirk:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Antieonit-Vindhand...

Eon II deluxe har i snart ett år varit slut på Neokontoret, så för oss räknas den som slut.

Jo, jag vet. Men om man skall bedöma marknadsunderlaget är det intressantare att räkna hur många konsumenter som faktiskt köpt produkten än hur väl NG lyckats sälja den till återförsäljare.

Om nu affärerna fortfarande har kvar Eon II deluxe så blir det nog så att de inte köper in Eon II grand luxe. Och sålänge som inte Eon II softback (oboxad) finns på Neokontoret så ökar ju chansen för att affärerna ska få sålt sina Eon II deluxe.

Säkerligen... Poängen är snarare att samlarmarknaden inte riktigt var lika stor som NG förväntade sig... istället för att som förväntat sälja slut inom ett par månader så står den fortfarande på hyllorna ett år senare. I mina ögon bådar det illa för en ny samlarutgåva.

Jag ser inte problemet. 600 sidor rollspel, kan det bli bättre?

Det beror litet på vad som finns på sidorna och vad de kostar.
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
var står det om Grand luxe ??? alla vet typ om det utom jag :gremmad: var finns det info om den!
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Komplett index?

Hmm. Jo... *tittar förläget ner på skorna* Jag har ju inte Eon II, så jag har hunnit reta mig en del på avsaknaden av index. Vad jag vill ha sagt är bara att - Glöm ej index. :gremgrin:
Kanske ett komplett index över alla utkomna produkter i själva Eon Grand Luxe? Tänk vad bra! Då skulle man veta vilka böcker man behövde köpa för att få reda på det man ville ha reda på? Och dessutom få reda på om det överhuvudtaget finns något skrivet om det någonstans?
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
hitta det :gremsmile:

fräckt jag vill ha en 600 sidor rollspelsbok :gremtongue: liksom det är status :gremlaugh:

trevligt trevligt det ser jag fram emot
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Re: Antieonit-Vindhand...

Poängen är snarare att samlarmarknaden inte riktigt var lika stor som NG förväntade sig...

Du är för oerfaren och oinsatt för att veta vad vi förväntade oss. Sluta slänga gissningar/antaganden/påståenden omkring dig i ämnen som du bevisligen inte har någon koll på överhuvudtaget.

Tröttnar du aldrig på att du så ofta har fel i dina domedagsprofetior angående Neogames? I början var det charmigt, nu är det bara löjligt.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Antieonit-Vindhand...

Du är för oerfaren och oinsatt för att veta vad vi förväntade oss..

Så ni förväntade er inte att den skulle sälja bättre? OK, jag måste misstolkat CJS varning (för snart ett år sedan) att man skulle snabba på för att den snart var slut. Mea culpa och jag ber hemskt mycket om ursäkt.

Tröttnar du aldrig på att du så ofta har fel i dina domedagsprofetior angående Neogames?

Peka ut ett ställe där jag gjort en domedagsprofetia angående neogames som nu visat sig vara felaktig så skall jag fundera på saken.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Antieonit-Vindhand...

OK, jag måste misstolkat CJS varning (för snart ett år sedan) att man skulle snabba på för att den snart var slut.

Hört talas om marknadsföring?

Men visst, lipa då, lipa så känns det bättre!
 
Top