Nekromanti GothCon-rapporten.

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Många av lantisarna jag stötte på gjorde tappra försök att verka riktigt tuffa. När jag avslutat ett av nattpassen (22-03) passerade jag ett gäng ungdomar som satt runt ett bord överbelamrat med tomma cola-flaskor, tärningar och andra saker med hög nördhetsfaktor. Några hade även benen vilande på bordet och ur en liten stereoanläggning hörde jag en låt som måste ha hetat CP-Åke. En mansröst "talade" till urdåligt beat om någon som hette CP-Åke och hur CP han var, en av ungdomarna hade lärt sig mycket av den urkoola texten och kunde vara med och "tala". Alla närvarande förutom jag verkade överens att det hela gav sken av en stentuff attityd. Dessutom bröt de på värmländska. Wow...

CP-Åke är en låt av fekaliepunkbandet Onkel Kånkel. Här invid norska gränsen är den kunskapen A och O för att överleva på gatan.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Re: Riotminds regelgenomgång ..

Kan det vara ngn av dem som sa att när jag presenterade mig som AEGIS PRIME att... aahhh, det är du och såg skeptiskt på mig :gremsuck: :gremsuck:
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Då blir det min tur då? Inte minst därför att alla kanalare tjatade om att jag borde skriva oftare, något som alltid uteblivit därför att jag inte haft någon koll, men säg inte den som inte kan bättra sig!

Nå, så let´s begin then!

Mitt första convent, någonsin . Och det var förbaskat trevligt! Vad som förvånar mig mest är det faktum att jag faktiskt spelade, och med risk för att mitt selektiva minne selekterat ut rätt namn på dessa spel, så kommer jag inte lova att mina uttalanden stämmer. But hey! Man kan inte få allt!

Spelade Pimp med Bearnie och två okända människor, där den ena hette Sebastian och den andra hette... Öh. Fan. I alla fall.. *vissel* Det var trevligt, och jag blev bara näst sist första gången jag spelade. Way me!

Så spelade jag ett pass längre rollspel, tillsammans med Tibbelin och W176, vilket ännu en gång påvisade att jag dessvärre lider brist på direkt framtagbar ångest, men i alla fall gav mig en rejäl kick! Och ursäkta än en gång över om namnet på spelet inte stämmer, men jag tror minsann det hette Bakom hans ögon och pågick mellan 22.00 och 03.00 på lördagsnatten.

Utöver det var det indierummet som lockade där jag, förutom att träffade alla enastående kanaliter, hann med små upplagor av Trollbabe, Dogs in the Vineyard (som jag bara -så- älskade. Speciellt skottlossningen. *Mohahaha* ) My life with my Master och Inspectres (Där jag lärde mig att inte ragga på 35 åriga kvinnor med man och barn).

Sedan var det ju lördagsnatten efter passet med rollspel, då man gav sig ut på Juntas lömska värld och fick fett med spö utav fler nya kontakter, varav en till hette Björn. Björn är ett på tok för vanligt namn på convent, då jag med all säkerhet träffade fem sådana, varav tre var nya bekantskaper...

Utöver detta hann jag spendera pengar på att sponsra Saurons torn, ropa hej vilt på auktion - trots brist på hejarklack, besöka GothCon-puben och lura in 20-åringar på 23-års pub och därtill utsättas för retsamma fingrar kring hårfästet.

Behöver jag säga att jag återkommer nästa år?! :gremgrin:

För övrigt vill jag bara tacka alla som stod ut med mig, trots vilsenhet och behov av att suga mig fast vid första bästa offer, tills nästa kom förbi. Lovar att bli självständigare till nästa år, nu när jag vet att åtminstone hälften av besökarna inte bits. :gremcool:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Haha

Njae. Jag tror inte att herr Walium hade en negativ innebörd i sitt uttryck.

Ijämte honom satt jag och invid väggen satt Han. Vi satt alltså som de duktiga skolpojkarna i skolan absolut längst fram. Plus att jag och Han kom försent såklart. Som också är obligatoriskt ^^.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
(Apropå kortspelet Pimp:The Backhanding) Foggmock suger som pimp, det är ungefär allt jag kan säga om det. Det krävs väl ett liknande spel som utspelar sig i kasernens duschrum för att han ska tända till, antar jag...

Jävla skitspel.
 

Barwut

Veteran
Joined
16 Dec 2004
Messages
26
Location
Göteborg
Tyvärr hjälpte det inte att man hade anmälningsnummer 3,heller... Vi fick ändå inte spela Vitt Kontrakt, då någon i ledet inte gjort sin plikt... :gremfrown:
Annars var det ett helt okej Gothcon.
Jag blev ngt fattigare på pengar, men fick fina saker med mig hem...ngra färglada tärningar och en tavla...jag är helt förälskad i min nya Lady of the lake...gör sig fint brevid mina Royo bilder.
Det avslutande Duds wheres my booze, med tillhörande konstruktör som SL gjorde att helgen avslutades på gott humör. :gremlaugh:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
LOVEBOMBING

Nya forumniter mötta, eventuellt i kronologisk ordning.

Morgoth: Möttes hemma hos Arvidos på Torsdagskvällen, verkade vara suspekt och hockykillig vid första anblicken och timmen. Gick över när man spelade dogs dock då han visade sig vara Mogge. Cool och laid back flummig fast och skarpt kreativ och kul att spela med. Och roligt m.m. Jag sörjer och surar fortfarande översatt jag råkade öhmn både missa och tacka nej till Zonkpop, och sedan även Protaliatets barn. Avundsjuk på hans coola spelkoncept.

Gureg:. Tyckte att han såg ut som en fotbollshuligan på bilder men visade sig vara ganska lugn och verkade cool och intellektuell d… Öm… 2 min jag talade med han. Men han skissade på en fin bild.

Jonas Karlsson: Var rolig smart och väldigt kul att snacka rollspels teori med och ha som spelledare. Dessutom var han glad.

Anders Sween: Var också en av oss smarta i indierummet, fast han hade huvudvärk. Han var kul att lyssna till. Både han och Jonas var bra personer att bedriva vårt underbara indierum med.

Yassilus: Öhm. Han var liksom så schysst m.m. som han verkar vara Mr Nice Guy, fast skäggigare. Hade ett skägg som ingav respekt Och… *Morr* fick in för många bra slapsticks. Ännu roligare än online på Irc och här. För övrigt tyckte jag ditt hår var coolt redan nu.

Ymir: Var också en av alla dessa underbara människor men här ska jag ge en komplimang. Jag blev helt klart jätte impad och små avundsjuk på Ymirs spel under Morgoths zonkpops scenario som jag fick se sluttat på för att klockan var tre på natten och jag skulle sova där. Hur som helst liksom Ymir är typ angst idol här på forumet men han hade dessutom äckligt finstämt och snyggt min och kroppsspråk när han spelade. *morr-morr-avundsjuka*

Han: Som ni har sett här på forumet kan han posa väldigt mycket på foton. Och de skedde även på konventet, när han låg uppfläkt på ett bord medhalva rpgonline ståendes och sittandes omkring han men de kanske var off the record) Men han har faktiskt så när coola kind-och käkben. Sen måste jag sätta de därmed trevlig smart och rolig på han med vilket börjar bli lite tjatigt. Sen försöker jag fortfarande komma på om han skämtade om att han råkade ta mig på häcken eller om han råkade ta mig på häcken när vi kramades. *Djup fundersam min.*

Gastono: Söööööööööööööööööööööööööööööt. Och. Söt. Och jättesöt till sättet med. Han knacka mig på axeln och sa "Hej Elin" sött med snäll röst uppe på sf bok så man blev överraskad och glad. Har övertagigt Zaphods plats som sötas på wrnu. (Zaphod trösta dig med att du växt upp och blivit mera snygg än sockersöt)

Foggmock: Var verkligen extremt mycket Foggmock. Liksom Allt om han stämmer, kan är knaläcklet, hans som tjafsar med alla, retas, är millitärtisk, och rolig och Foggig och var tvungen att testa om han kunde ge mig stryk (men han sög men de var jättekul att få leka väld med någon och speciellt fogge men jag skäms över att jag inte han kicka hans arsle och förödmjuka han lite. *gråter*). Men han var verkligen kul att tjafsa med irl (också)

Walium: Var finurlig och lugn och cool och även om jag var för trött för att egentligen minnas typ öm, fredagsnatten så minns jag att han sa saker om var smarta och så klippte han en massa papperstallrikar som blev fina. Hur som helst var han en allmänt bra människa

Johan K: Konvents stora överraskning och samtidigt den som var lättast att känna igen. Alla andra var typ ”Hmm… de där borde nog vara… jo de är de nog… hmm.. jag tar nog och hälsar och kollar” men när man såg Johan K så var de snarare ”OMG! De där ÄR Johan K” Och han är ärketrevlig och ärkeglad och ärketrevlig. Han förtjänar alla sina millioner inlägg på forumet. Nu har jag insett exakt hur trevliga de är. Samt s talar han helt utan utropstecken.

YYY: Var trots alla rykten inte alls farlig och krama. Och gav mig en rosa bebis so… Var öm… ganska läskig men söt. Shysstare än beräknat. Helt klart värd att fortsätta ha som ursäkt för förhållande.

Ulfgeir: Var en bra spelare. Wei. Men bli lycklig av sådana spel ledde han i Dogs och även om de märktes att de inte passade han så var han en av de mer underhållande och bättre spelarna jag hade under konventet och de är ganska myckets creeds för jag tyckte jag hade en massa bra spelare. Sen var han också trevlig att snacka med.

Snigel: Hans spel var inte alls nördigt även om jag och Vildkatt dissade de som de när den typ var de tredje spelrum vi uppsökta med forumniter där vi inte fick vara med att spela. Blev nyfiken på Magneter och Mirakel och var också en sån där schysst, intelligent och trevlig människa att tala med.

Unfit: Hade skrivit ett riktigt fint scenario och sen var han kul att prata med även om jag bara såg kan kort.

Krille: Var också en lätt identifierad individ men de kan hänga på att han hade sin egen coola monter. Han var typ,,, mindre besserwisser och mycket snällare än online, och försäljare. Jag råkade nästan köpa spelledareskärmen för den fina bilden, men också sån jag skulle ha kunnat prata med mer om man inte varit rädd att störa hans proffsiga monter. Dessutom tror jag att jag inte hann tycka olika än honom om något, vilket nästan var skumt.

MrG: Han verkade lika cool som online och butler kostym ger helt klart respeket. De skulle ha varit kul att fått snacka med han typ lite mer än när vi var på väg att springa mot typ de enda spelpass där jag själv skulle spela. Men fick i alla fall skaka hand med.

Gorger: Jag gillade din frisyr, faktiskt den var cool. Och di var nog kul du med även om jag inte såg dig nog mycket för att göra en ordentlig bedömning.

Bearni: Skymtade mest förbi men jag han ge en söt asiatisk tjej i kassan en komplimang en halv sekund innan han gjorde så uppenbart har han åtminstone bra smak. Var söt men inte lite söt som Gastono.

Älvekatt: Sedan fick jag i efterhand höra att de var älvekatt jag spelade Primetime Adventures med Men de visste jag inte. Men han gjorde en intressant roll, hade ytterligare ett kolt skägg och givande och kul att ha som medspelare. Samt jättecoola glasögon.


<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="Lila">/images/hr.gif</td></tr></table>

Gothcon var en sammanlagt en ljuvligt underbart rolig händelse. Och kreativ.. Fast de coolaste var faktiskt att umgås med en massa forum folk. De skulle inte ha varit en åttondel så kul om jag inte stött ihop med alla dess underbara människor man kände från online. Därav att jag käleksbombar er alla.

Eller nja. Inte dom jag redan träffat men då skulle de här ha blivit ÄNNU längre och ingen skulle ha läst det. Ni vet redan at jag tyckerom er så ni får överleva.

Me att kliva in i indie rummet eller We are sp screwed rummet var liksom många gånger som att logga in på rpgonline, allt stämde bara och man var automatiskt hemma.

Sedan så kom jag fram över vissa saker under konventet. Gothcon är stort och konvent är hysteriskt roliga. Jag brukade säga att lajv är bättre för att lajv är en euforisk upplevelse medan rollspel kan vara en gripande rolig kväll men Gothcon bevisade att rollspel kan vara precis lika coolt.

Jag hatar regler. Eller de är ju inte nytt men nu fick jag verkligen pröva spel med bra geniala regler som jag förstå poängen av, som främjade rollgestaltning och hjälpte en bygga historier, karaktärer och scener men jag hatade dom ändå. (Misstolka mig rätt, rollspelandet var underbart men jag insåg hur mycket jag tyckte regler störde underbart spelade i mittfall)

Innan Gothcon hade jag spellett en gång. Under konventet spelledde jag fyra pass så jag ökande min erfarenhet som spelledare 400% under konventet och insåg att de här med att spelleda också var hett och allmänt underbart.

Sömn är onödigt. Att knarka koffein och socker tills man står och skakar och inte längre kan tänka linjera tankar och är speedat knarkad gör mest saker intressanta. Gothcon är för bra för att slösas på sömn.

Alla fördomar om rollspelare stämmer om man såg till de olika genomsnitts arketyper man stötte på och de var underbart. Mitt folk. Mitt land. Jag kände mig hemma.

GAH! Varför har jag inte farit på stora konvent förut? Jag har missat 20 års konventande!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: LOVEBOMBING

"Och de skedde även på konventet, när han låg uppfläkt på ett bord medhalva rpgonline ståendes och sittandes omkring han men de kanske var off the record)"
Ok, eeh. För det första så hade jag ont i ryggen av muskelinflammationen och ibland så smärtade det allt för mycket för att jag ens skulle kunna sitta upp. Sedan så flyttade jag mig faktiskt från gruppen när jag lade mig på bordet innan alla flyttade efter (när Bearnie kom in och satte sig vid "mitt" bord).

"Sen försöker jag fortfarande komma på om han skämtade om att han råkade ta mig på häcken eller om han råkade ta mig på häcken när vi kramades. *Djup fundersam min.*"
Eeh, ok. Det här kanske jag också ska förklara. Du hade liksom ryggsäck på dig när vi kramades och jag ville inte krama om din ryggsäck så min hand gled allt längre och längre ner och sedan tog typ din rygg slut.... ... :gremblush:

Att "grabba" häcken kan jag typ göra på skämt, men då ska jag känna personen riktigt bra. Fast du har en fin rumpa, det får jag medge.
Och själv är jag lite fundersam över din reaktion. En snärt med ett band visst (rätt långt ifrån mig), men du verkade allt lite överraskad. :gremlaugh:

"Me att kliva in i indie rummet eller We are sp screwed rummet var liksom många gånger som att logga in på rpgonline, allt stämde bara och man var automatiskt hemma."
Här är en fet anledning till att faktiskt presentera sig som forumit. Det är aplätt att komma in i gänget (och för egen del är det kul att träffa folk IRL). Det har folk fått lära sig från DanCon (där nästan bara forumiter finns) och diverse forumitaktiviteter på konvent.

"Därav att jag käleksbombar er alla."
/Han som i fortsättningen ska använda det mot #rpgonlines egen <strike>pseudo</strike>sadist

<font size="1">[edit] Strök ett ord efter att en gråtande flicka klagat.</font size>
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Jag tar och...

Jag har iallafall blivit det, jag älskar bilden där jag sitter ensam på en stol som inte syns (för jag har armen på ryggstödet) och det enda man ser är två väggar och lite av taket i indierummet.

Det ser ut som en bild som skulle kunna vara med i typ, ett teatermagasin, där regissören Fogge sitter och berättar djupt om sin nya Norénesqua pjäs för en oförstående praktikant på Aftonblaskan, badandes i ljuset från en spotlight i en skitig backstagelokal. Jag älskar allt med bilden, suggestiviteten, miljön, ljussättningen och motivet. Möjligtvis att mitt ansiktsuttryck kunde sett bättre ut, men alltså.. jag har sett värre ut på bild innan. Mer regel än undantag.

Zaphod, du är kungen.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: LOVEBOMBING

Jag får tacka så mycket för omdömmet. Tyckte själv inte att jag spelade vidare bra dock. Jag vet att jag kan mycket bättre under rätt förutsättningar. Men så blir det ju alltid när man spelar med nytt folk, eftersom det tar tid att bli samspelta.

Just det ja, är det så att du skulle vilja ha sparras på ett konvent så kan du ju alltid hojta till. =^_^= :tekopp:

/Ulfgeir
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Bearnie: "Va... ?"
The_G: "Ja, tjena! Det är Kalle! Vi ska spela nu!" (glöm inte att notera hans hurtiga röst)
Bearnie: "Mmmbrrrglmr..."
The_Gorger: "Kom ner till receptionen vettja, alla väntar på dig!"
Bearnie: "Vafrnnnnspl?"
The_Gorger: "Alltså, du fattar väl att det inte finns något alternativ? Seså..."
Heh, precis så var det, fast Bearnie lät ännu mer som en grönsak och jag var ännu hurtigare :gremlaugh:
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Kult äventyret Nyckeln var något av det sämsta jag spelat.
Huh? Både jag och min polare höll med om att det var nog en utav de roligaste utav äventyren vi spelade... Visst det var möjligtvist rälsat men vi hade jäkligt kul i alla fall. Kanske beror på vilka spelare/spelledare man har? Våra var i alla fall fantastiska.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Betrakta dig i så fall lyckligt lottad. Huvudsaken är ju trots allt man själv har kul. :gremsmile:

Men jag håller med om det som tidigare talare skrivit - det var dåligt. Och det är då kanske inte främst rälsningen som jag störde mig på, utan att det inte fanns särdeles mycket rum att agera med sin Karaktär på.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
För mig började GothCon i princip vid lunch på torsdagen, spelledde San Andreas för några av de som skulle spelleda det på lördagen och några vänner som skulle jobba alt. göra annat hela konventet. Ska fortsätta försöka satsa på att alla sl ska få spela scenariona, om inte annat för att jag skriver saker som jag älskar att spelleda. Möter sedan rollspelsbarenfolk och lite andra Linköpingsbor och käkar middag på Mi. Avslutar med GothCon-pub, tänkte att man skulle prata med folk, men blir indragen i att spela ett parti Modern Art (kul spel!).

Fredagen inleds med San Andreas, strålande pass och kul att få spelleda andra forumiter. Plus att mina vänner i lagen Kurragömmaklubben Kamoflage och Ond, elak och vacker (dock inga signlar :gremwink:) verkar uppskattad dealen med arrangörer som spelledarutbyten. Musiksalen vi hade var perfekt för mig och måste skaffa ett notställ hem att ha anteckningar på.

Pass 2 har jag precis kommit tillbaka till baren när några dyker upp och frågar hur det funkar. I handen har de ett ex av Casus Belli och jag frågar vad de tyckte. Det visade sig att de var ända laget som inte fått spel och jag (som läst och testspelat scenariot) frågar om vi ska fixa det istället. Så maten som jag tänkt mig får dröja, men har jättekul med scenariot. Också en bra kontrast till San Andreas som är rätt tomt på slps, här får jag ett fullt register av miljökaraktärer och massa tramstysk brytning!

Pass 3 blir mat pga blodsockerfall, följt av en tagteam med Jens i rollspelsbaren, Eviga kontorslandskap, Ånga och Tor - åskan och discons gud. Lite Brazil möter Kafka, kryddat med Mad Max. Nån gång efter midnatt är vi klara och åker hem och däckar några timmar.

Lördag morgon pass 4 kör vi San Andreas igen. Lite stolt över att alla lag får spela och att vi även kan lösa laget som inte fanns på papper. Har trång lokal och rörligt lag. Har fikahämtningsbreak efter två och en halv timme och folk blir förvånade över att mer en en timme gått. Har även ett riktigt bra lag, inser det först efteråt när vi sitter och utbyter anekdoter och märker vad jag har att återberätta från dem.

Pass 5 har jag riktigt ledig, hinner gå i butiker, se något av sambon och följa med och äta stor och god middag på Silvis.

Pass 6 sitter jag åter i baren och serverar charlstone, under bordet och 3m för kort rep. Begreppen får mig att genast ha en klar idé, men under tiden innan gruppen är tillbaka har vi spånat fram ett scenario till ett annat gäng också och jag går till spelandet med en bild av cirkusfolk i huvudet. Då vår sal fyllts med andra (igen) blir det i korridor, men har jättekul med cirkusfolk som vill slå sig in i varitén.

Sedan håller vi i det största Verbal Kombat någonsin, trots att vi försöker minska på PR växer det så det knakar och nästa gång måste vi hitta större lokal. Kommer i säng vid tvåtiden och har ändock svårt att sova.

Söndagen har ett pass som jag hänger i baren, tagteamar med Joanna en historia om apelsinkraft (redan omnämd ovan). Får också komplimang då en spelare berättar att han följer min Thug-R-Us tråd här med uppskattning. Noterar det som bästa komplimang som jag tror mig få konventet (okej jag fått beröm som sl också i helgen, men det värmde väldigt gott). Tackar ledningen för ett kul konvent och pratar lite om tankar för nästa år. Gör meny för baren till LinCon och delar ut pris på prisutdelningen.

Och så det coolaste, vi får priset för bästa scenario (delat med Casus Belli), en sån sak man inte tror man bryr sig om, men det kändes som en jättekomplimang! Speciellt som det baseras på vad lagen tyckt om arrangmanget och deltagarna bedömingar är enda underlaget.

Som efterspel på konventet så droppar Arvidos och Dnalor förbi igår (måndag) just som vi skulle testa nyinköpta spel och spelade Torres med oss.

Väldigt kul att få ansikten på massa forumiter, men synd att jag knappt hann prata med någon av dem... får fixa det på LinCon! Inser att jag är igenkännlig från bilderna då folk kommer fram och säger hej och presenterar sig. Men sedan har man folk som jag också kunde känna igen som Han, w176 och Johan K.
Får prata mer med er alla nästa gång!

Och så blev det en lite ny spelhög med San Juan, Torres och Farie Tale. Någon dags vila och imorgon kör vi Kalle Kula :gremlaugh:
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Mi gträffade du både för lite carcassonnespel och under höstdimma. Håller med om att höstdimma det blev riktigt fästligt. Gillade karaktärerna även om settingen kanske inte riktigt var min grej.

Rollspelstipset efter det här konventet blir helt klart My life with master. Ytterst underhållande. Spelades tillsammans med Bobby magikern och en annan forumit som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på.
 

boloch

Veteran
Joined
2 Mar 2005
Messages
12
Location
Göteborg
Re: Rollspel för nästan hela slanten

*flin* det här var intressant...

Ett tag trodde jag nsätan att det var Hemingway eller annan Kurragömmait som var Balderk, men tydligen inte.

Det fanns med andra ord 2 personalrum eller spelade vi i olika dimensioner?

I vilket fall håller jag med dig. Det var roligt. Riktigt roligt. Och personalrummet är grymt najs.

"Ni hittar en sketen lapp" - Vi har hört rykten om att "Ond, God, Ful och Andra" fick en ren lapp... stämmer detta? :gremwink:
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
602
GothCon? Indierummet!

Jag hade riiiiiktigt roligt på GothCon, och när jag säger GothCon menar jag Indierummet.

Fint fixat, Jonas och Arvid!

Många har nämt Indierummet här i tråden redan och framförallt lyft fram den sköna stämningen och sociala aspekten. Jag skulle också vilja nämna det faktiska spelande som skedde lite extra.

Det var en strid ström av besökare och ofta var borden fulla. Jag fick flera fantastiska spelupplevelser och fin feedback från de jag spelade med -- varav flera inte spelat indiespel tidigare.

Många frågade var de kunde köpa spelen och det var väldigt roligt att se hur många som var entusiastiska över vad de här spelen kan erbjuda.

Höjdpunkter:

Allt spelande i Indierummet. För egen del fruktansvärt roliga sittningar med Trollbabe, Primetime Adventures och The Mountain Witch, men lika mycket att se alla andra grupper ha roligt med My Life With Master, Dogs (jäklar vad det spelades Dogs!) och Inspectres.

Prata spel och spelande med Jonas Karlsson och Peter Nordstand.

Det rika utbudet av te.

Spelleda Dogs in the Vineyard-scenariot för två mycket sjyssta spelgrupper.

Eftersnacka med Arvid om Dogs-passen och höra om och jämföra grymma grejer som spelgrupperna gjorde.

Det bitterljuvt oavslutade Mountain Witch-pass jag ledde på fredagen med Andreas, Johan, Jonas, Karl, Lukas och Per Olof. Bland många speltimmar kommer jag kanske att minnas dessa bäst.

Bakslag:

Att inte få tid eller folk till att lira The Shab-al-Hiri Roach med Peter Nordstrand.

Bultande huvudvärk på söndagmorgonen, som när den väl släppte likväl lämnade mig seg, så när jag fick chansen att spela Inspectres var jag inte direkt på alerten.

Men mina medspelare och Jonas som SL såg till att skapa ett storartat underhållande spelpass som fick bli en passande sammanfattning och avslutning av min upplevelse.
 
Top