Nekromanti GothCon-rapporten.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,287
Location
Örebro
Re: Forumsspotting by Endyamon...

Aech !
Synd att du inte, på valfritt sätt medelade vem du var, kom fram & sa hej närr du så mig. För det hade varit jäkligt skoj att träffa dig åxå !!
Det var just som du kom till konventet och var på väg mot incheckningen som jag passerade förbi dig. Men ser jag dig igen på något annat konvent lovar jag att presentera mig :gremsmile:

Hopaps du kommer ner till t. ex SydCon, så man får träffa dig då istället !
Brukar bara infinna mig på GothCon av praktiska skäl - och ekonomiska. Efter årets GothCon skall jag vara glad om jag har råd till mat under resten av året :gremtongue:
 

ÄlveKatt

Veteran
Joined
28 May 2005
Messages
162
Location
Linköping och Jönköping
Re: Jag med! [Heta bilder också]

Dogmaspelet Protest! in action. Fr v: Morgoth, Jonas Karlsson, Gurgeh och två (för mig) okända
Jag är den långhåriga typen med getskägg längst till höger.

Jag träffade massor med forumiter vars namn gick in genom ena örat och ut genom det andra. Johan K med sin orangea tröja och flätade skägg stannade av någon anledning kvar. Detta trots att jag bara bytte två ord med honom.

Jag spelade Girighet med en på tok för stor spelgrupp, det blev kaos men ett underhållande sådant. Många scener urartade i lajvliknande förållanden. Jag fick dock en rollperson jag trivdes väldigt bra med som erbjöd en hel del tillfällen till intressant rollspel.

Det var väl den enda planerade aktiviteten. Jag spelade ett par rollspel i Indierummet, Primetime Adventures och Protest, och insåg att jag kommer bli en flitig besökare av Indierummet på efterföljande konvent. Jag hade roligare än jag trott var möjligt under dessa två rollspel. Mycket beundran går till Morgoth för hans rollgestaltningar.

I övrigt drev jag omkring, shoppade på tok för mycket, och spelade Carcasonne med Krille och Ulfgeir en natt. Ett par omgångar i Rollspelsbaren hanns med, ett med mina galna bekanta som inte hänger här och ett med Björn med kompis, som dessutom gjorde det möjligt för mig att delta i Girighet. Jag blev uppäten av en stol.

Jag testade We're so screwed, vilket var på tok för mycket tärningsrullande i förhållande till rollspelande för min smak. Min Jedi-karaktär trodde dessutom uppenbarligen inte på konceptet öppna ögon när man vevar med ljussabel.

Jag hade Skoj, fick Krilles spelledarpaket Vägar och köpte konst, Västmark och reaböcker. Nu vill jag bara få tag i Primetime Adventures från ett ställe som inte kräver PayPalkonto.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Det kommer!

Jag fixar Looney-labs-wrnu-spelrum på Lincon, då kan vi softa, mysa och uppgå i Nerdvana. :gremcool:
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Jag med! [Heta bilder också]

Ja, jag är med på en av bilderna!

Bifogar med inringning om nu nån vill veta vilken filur jag är.

/Marcus
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,923
Location
Nordnordost
Forumiter/kanaliter träffade: Massor! Helt klart konventets största behållning.

Rollspel spelade: Universalis och We're so screwed (Ååå oss! Ååå oss!).

Andra spel spelade: Kablamo och nått bombspel med Tibbelin och Johan K.

Höstdimma spellett: Två gånger, en vända med vilda främlingar och en med en hopplockad grupp med Bobby Magikern, Johan K och vilda främlingar. Båda grupperna verkar ha haft skoj.

Spel inhandlade: Space Crusade (Wohooo!), Friends and Foes-expansionen till Sagan om ringen-brädspelet och NetRunner-startkitt.

Andra inhandlade saker: Mugg, 2*tshirt, näve tärningar, en låda med plastgubbar och en tub lim att foga ihop dem med, en bok med battlereports från Space Marine och två bilder med nakna flickor som leker med fjärillar.

Mat äten: Renkött, nötter och knäckebröd (medhavd). Jolt, bananer och korv (köpt på plats).
 

quisling

Warrior
Joined
24 Jan 2004
Messages
206
Location
Göteborg
Konventet var mer eller mindre som förväntat, om man räknar bort att jag missade att pass 7 började en timme senare än övriga dagar..

Spelledde Hämndens kalla rätt pass 1 och 7, samt Vitt kontrakt pass 4. HKR såg inte lika bra ut på papper som det faktiskt visade sig vara, särskilt med spelarna i The Broos pass 7. Mycket trevligt! VK till NeoTech kan rekommenderas till var och en; scenariot är väldigt spelbart och bjöd på vild action och ett par intressant förvecklingar.

Jag hängde inte runt så mycket på konventet i år då det fanns balkonggolv att lägga och påskmiddagar att äta på kvällarna, men trevligt folk fanns det som vanligt gott om. Underhållning fanns det också, om man är av den läggningen att man finner extremnördiga yttre attribut roande...

Annars ångrar jag att jag inte orkade ta ut kontanter nog för att köpa en trave brädspel sista morgonen när butikerna tävlade om att ha bäst reapriser, men det får bli en annan gång.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Rollspel för nästan hela slanten

Du kan lägga till två forumnamn till din lista: Jag själv och Bastion, eftersom det var oss du spelade Dude med på sista passet på lördagen i det trevliga personalrummet.

Det var mycket roligt!

/Balderk
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Är mycket nöjd med mitt gothcon i år, hade väldans trevligt nästan hela tiden.
Följande, och mer därtill, hände mig och mitt lag (Sugen):

Torsdag:
Kom fram vid 20.30 ungefär. Var nästan först till sovsalen och fick riktigt bra sovplats. Gick och lade oss ganska tidigt.

Fredag:
Fick inte spela Neotech (Vitt Kontrakt) då det inte fanns någon ledig spelledare. Gick och spelade Shogun i kafeterian istället.
Fick däremot spela Götterdämmerung (Honungssommar) med en mycket duktig spelledare (kommer ej ihåg hans namn), äventyret gick bra och vi hade väldans kul. Dagen avslutades med några väldigt flummiga partier Once upon a time.

Lördag:
Duschade, det var inte alls dumt. Spelade sedan Drakar & Demoner Trudvang (Fjälldåd) med en trevlig spelledare (Walium visade det sig, efter att ha läst denna tråd). Äventyret höll inte lika hög klass som Honungssommar och det gick inte lika bra för oss (alla dog, jag näst först), men vi hade kul i alla fall.
Efteråt irrade vi omkring i Göteborg en sväng och letade matställen och kvällen slutade med att jag och några av polarna gick och drack lite öl på Sticky Fingers.

Söndag:
Alla var trötta och jävliga och ville hem, men vi stannade kvar för att vara med på avslutningen då en i gänget ville se hur det gått för honom i teckningstävlingen. Han kammade hem andrapris i två kategorier, färg och svartvitt.

Inhandlade följande på konventet:

* Once upon a time
* DoD Trudvang (1/4 eller 1/5 av spelet iaf, vi i gänget köpte det tillsammans)
* Krigsherren till Eon (fick ett karthäfte ur atlasboxen på köpet)
* rollformulär till Götterdämmerung (för 48:)
* Iron & Silk till Feng Shui (för nästan inga pengar alls)
* American Gods av Neil Gaiman, pocketroman
* några t6'or hos neogames (5st för 12:-, 1T6:-/st)
* D&D minis starter set (Abberations) - panikköp då jag kände att jag var tvungen att köpa nåt mer innan hemfärden :gremtongue:

Kort sagt är jag mycket nöjd med årets gothcon och ser redan fram emot nästa års upplaga.

//Boboliwsy - behöver kaffe, kaffe.nu.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag håller med om Hämndes kalla rätt - jag bläddrade i äventyret i receptionen efter jag hade spelat det och insåg snabbt att spelledaren vi haft (en polare till mig) var ett geni och att konceptet och äventyret funkade skitbra ändå - jag hade tokskoj.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
jag kände att jag var tvungen att köpa nåt mer innan hemfärden

Vafan! Du kunde fått köpa Serenity-rollspelet till mig. :gremcool:

Foggmock - som inte köpte, men väl mottog (Vägar), något spelrelaterat över huvudtaget. Nej, inte ens en Neogames-T6:a.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
GothCon-rapporten från SF Demagogerna

Med alla dessa rapporter känns det som jag själv ville avlägga en rapport. Det är inte exakt vad jag gjorde utan även vad de övriga i min spelgrupp, SF Demagogerna sysselsatte sig med.

Vi lämnade Halmstad tidigt fredag morgon och efter ha kört som galningar upp till Göteborg i 3 bilar kom våran 10 person starka grupp fram till den ack så kära skolan. Efter de sedanvanliga regristeringarna och P-tillstånd var det dags att köra igång.
Jag själv skulle inte spela något på GothCon utan bara spelleda. För min del var det Fjälldåd, Honungsommar och Girighet som gällde. De övriga i gruppen skulle spela en mängd scenarion och här sammanfattas deras åsikter om dem

Princessan försvunnen: Roligt, trevligt, och en mjuk start på ett konvent

XXXXXXXXXX (scenariot till In the Dark): medelmåttigt, alldeles för kort.

Casus Belli: Bra men alldeles för lite ånga

Honungsommar: Underbart och blev spelledda av konstuktören. Interaktionen mellan Sebastian och Maurice var visst helt underbar.

Hämnden kalla rätt: En enorm besvikelse men en SL som verkligen försökte.

Nyckeln: Ett helt underbart KULT scenario som av spelarna ansågs som ett av de absolut bästa som de hade spelat.

Vitt Kontrakt: Fick vi inte spela då det hade blivit fel med bokningen :gremmad: :gremmad:

Bakom hans ögon: Ännu en höjdare.

Dude where´s my booze?: Mycket lyckat med konstruktören som spelledare.

Överlag var de som spelade mycket nöjda. Dock så är enbart ett fåtal med i detta eminenta forum men Barwut, Malmkvist samt Zaregh var med. Dock inte Dewain som innan varit en flitig GothCon deltagare. Zaregh var även spelledare under pass 6 av Bakom hans ögon till Noctum och han var helt lyrisk inför den upplevelsen.

För min del fick jag spelleda mesta dels Honungsommar då det var akut spelledarbrist där och jag ville inte svika RiotMind som var mycket proffsiga. Även deras regelgenomgång under fredagen var mycket bra.

Första laget vars namn jag inte kommer ihåg var väldigt duktiga men jag insåg när vi var klara med lösningen att jag hade gjort en del misstag men de var nöjda och det var det viktiga.

Efter det här blev det ännu ett pass med Honungsommar med lite yngre spelare men även det var till stor förnöjsamhet.

Lördagen började med Fjälldåd vilket blev en helt underbar upplevelse. Jag har nog nästan aldrig haft så roligt på ett konvent och med spelare som verkligen var duktiga. Insåg sedan på söndagen att jag hade givit dem segern i Riotminds tävling då Fjälldåd var en turnering. Tack till "Major Darwin med Följe"

Eftermiddagen var seg och jag gick mest runt. Träffade säkert en massa forumiter men då jag inte vet hur någon ser ut så var jag nog en otrevlig prick. Pratade dock snabbt med Ymir...
En del prat med Nallo blev det och även Krille såklart. Jag skulle ju spelleda Girighet senare på Natten. Det blev en mycket trevlig upplevelse och även den gruppen vann Rävsvans Förlags turnering. Tack till "Acta Rectum", eller vad det var ni hette.

Sammanfattningsvis för min del var jag mycket nöjd. Köpte en del stuff, som jag dock insåg när jag kom hem att jag hade :gremtongue: :gremtongue:. Börjar bli senil när man kommer över 30 strecket.
Tack till GothCon för ett underbart konvent och vi ses nästa år, kanske känner jag igen fler då....

Förhoppningsvis ses vi på SydCon om det blir ngt detta år.

Ps. En del av SF Demgogerna sysselsatte sig med figurspel från en känd brittisk tillverkare men hur det gick där lämnar jag till någon annan att berätta om. Ds
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Riotminds regelgenomgång ..

var besökt av mig, walium och Rickard. Vem som var vem får du luska ut själv ^^.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Dansa med Ezping Orm (om inte minnet sviker) och Karolina Stäel
Fan det hade jag glömt av. Men nu när minnet friskats upp så minns jag att vi dansade grymt snyggt och möjligtvis till Pulp Fiction...?

Tror att jag ska fixa en danstävling till nästa års Gothcon-pub.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Fan det hade jag glömt av. Men nu när minnet friskats upp så minns jag att vi dansade grymt snyggt och möjligtvis till Pulp Fiction...?

Jepp, och vi spöade tjejerna med hästlängder. Nån jävel tog kort också men jag har inte sett några bildbevis än...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,287
Location
Örebro
Re: GothCon-rapporten från SF Demagogerna

XXXXXXXXXX (scenariot till In the Dark): medelmåttigt, alldeles för kort.
Yay! Feedback. (Visserligen negativ, men det har aldrig stoppat mig från attbli glad :gremwink: )

Först och främst, Past Sins hette Scenariot.

Sedan... Rapporten som jag fick från Spelledaren som hade er tyckte det gått jättebra. Se där vad olika bilder folk verkar ha :gremtongue: SL sa att Scenariot tog tre timmar (ungefär dubbel så lång tid som det tog för oss att spela Kult-scenariot Nyckeln :gremfrown: ), vilket kanske är något för lite då det tenderar att bli stressat (för de flesta andra spelledare var det snarare problem åt andra hållet med tiden). Det får mig att börja grunna... Har du möjlighet att få reda på vad dina kompisar fann som medelmåttigt? Jag undrar om det är detaljer i Scenariot eller snarare hur SL spelledde scenariot...
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Började med att spela Hämndens Kalla Rätt, spelledaren kunde inge Eon regler utan körde helt enkelt 3T6, högt är bra. Vilket fungerade utmärkt,(nu har jag inte SLPnas värden men jag tror skurken blev 10ggr starkare,farligare). Hyfsat scenario överlag, jag spelade en ung riddersdam wannabe vilket var jäkligt kul.

Kult äventyret Nyckeln var något av det sämsta jag spelat. Spelledaren var väl bra men ge äventyret till Banverket,de kan bygga om Inlandsbanan med all räls i det här äventyret. Äventyret gjorde även den stora synden att ha SLPs som slåss mot varandra i en strid där rollpersonerna inte kan göra något alls, oj oj oj vad episkt! Det enda som var intressant var att jag kände igen en arab med nattklubb i New York från andra spel men han har inget med det hela att göra...

Casus belli... självklart lärde jag mig vad det betydde dagen efter jag spelade äventyret. Fint upplägg men så dåligt med motivation för spelarna att göra något att det är helt otroligt. Å släng in mer action!

Jag lyckades i alla fall lura in mina kompisar på Girighet, ett äventyr till Skymningshem Andra Imperiet och det var jäkligt bra. En situation sätts upp lite snabbt och SL säger i stort sett 'action!' och slänger saker på dig som du får jobba med. Gruppen tog de anime referenser vi hade och slängde in alltihop! Jag kunde för mitt inre se hur allt hände, munnarna, ögonen och gestikulerandet. Väldigt bra och mycket tack vare vår SL oxå.

A.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Onsdagen så slår mig tanken att om jag inte hade ställt upp och kört husbilen så hade jag inte åkt ner, på grund av att jag hade fått en muskelinflammation som värkte mellan höger skulderblad och ryggraden, vilket i sin tur ledde till att jag hade ont i höger överarm och domningar i underarmen.

Torsdagen. Jag vaknar 11.00 - vi ska åka runt 15.00. Jag tar det lugnt. Klockan är 12.00. Jag tar det lugnt... lugnt... panik, för klockan är 14.00... och jag har inte gjort något! Fast jag räknade med att få panik på grund av att jag är slö, så jag tog det med ro. En Yassilus dyker upp och en orolig Alva ringer och frågar när vi kommer till en Snigel. "Det är lugnt, vi kommer om 45 minuter".

En timme senare hämtar vi upp en Gurgeh, sedan en Snigel och slutligen en walium och åker ner till Göteborg, lyssnades på Johnny Cash. Jag har ryggont, linserna skaver....

Vi anländer till Göteborg. Jag och Gurgeh är ett bra radarpar när det gäller att åka fel. Folk där bak frågar varför vi åker förbi Skandinavium två gånger. Folk går på pubben. Jag tar en rundtur, träffar Zaphod med bror. Glömmer säga mitt namn när jag hälsar. Inkasserar 1 poäng i dåligt uppförande. Tar flykten till husbilen och spenderar kvällen/natten med att läsa DoD Trudvang.

Folk anländer. Jag borstar tänderna och tar ut skavande linser. Kommer tillbaka där det står tre filurer. Identifierar Bearnies röst. Identifierar även en person som misslyckas säga "perfekt" två gånger i rad som Seinet. Zorbeltuss får presentera sig. Honom såg jag inte ansiktet på, så han får nog presentera sig på nästa konvent också. En kisse dök upp och jag hälsade på henne också. Sedan träder jag in i husbilen och flitens lampa lyser hela natten... men inte gaslågan så vi frös arslet av oss hela bunten. 5 grader kallt.

En morgon. Vi vaknar. Satte bara in en lins, för högerlinsen skavde. Det skönaste på hela konventet (förutom Zaphods kommentar om att Arvidos i sin utstyrsel såg ut som Pettson på crack) var att duscha. Gud, vad sköööönt. Värme! Folk droppar in på drop-in-scenariot och folk hälsar. Tydligen inte alla, nu när jag läser tråden. Nästa gång ni ser någon med www.rollspel.nu-tröja så gå för sjutton fram och hälsa! Annars är det ingen mening att jag har den på. En spark på smalbenet ska ni ha! Kudos till Mörker som vågade hälsa!

Jag känner att jag inte hör hemma. Först så har jag inget att göra, men sedan så... när Star Wars-musiken drar igång i We so screwed-rummet. För nördigt. Fick och lyssnade på genomgången av DoD: Trudvang. Skrattade lite åt konstiga saker. Gick en runda i affärerna. Snackade med folk och träffade forumiter. Köpte inget. walium kommer efter ett spelpass och vill gå en runda i affärerna. Jag fick väl följa med. Snackade med folk, träffade forumiter. Köpte Army of Darkness-kortspelet av Hunk och Kill Dr Lucky av någon annan.

Sitter och skriver ett nytt regelsystem till Army of Darkness-kortspelet. Spelet sög gammal get. Mitt system testades och det sög ung killing. Jag fick väl åtminstone vara nöjd över bilderna. Var dock missnöjd över att jag kunde köpt tärningsset för 130 kronor istället för kortspelet på 165 kronor.

Snuvade Älvekatt på en demonstrering av Feng Shui. Istället var jag hos mamma och fick allergichock av hennes katter. Sov, åt, åkte tillbaka till konventet. Testade Yassilus och Snigels samberättarspel. Spelledde Trygg-Torkel för 3 individer som väntade på We so Screwed-spelledare. Deras första reaktion var "Wtf!" och sedan tyckte de det var skitkul! Älskar den reaktionen. :gremsmile: Kollar på Verbal Combat. Någon gång ska jag orka ställa upp. Får bli på LinCon, fast där är det mer folk (och mindre opersonligt - det var ett skönt röj i GothConpubliken).

Sista dagen. Vill hem. Såg några normala tjejer bland Piassava. Kände en avsaknad av normalt folk. Punkarna är ok, men snubben med svart rock och gasmask är för mycket. Dessutom så känner jag mig inte så nördig längre. Och Piassavatjejerna är 10 år yngre än mig. Jag undrar om jag verkligen befinner mig på konvent om 5 år och fortfarande gubbsjukt spanar in Piassavatjejer. Äh. Crap.

Ingen forumitsamling i år på GothCon. Lite trist. Kul att träffa lite nytt folk. Kul att träffa lite gammalt folk. Konvent är för mig numera till för att träffa folk. På LinCon ska jag förhoppningsvis mest festa... och spela (och testa nya) brädspel.

På vägen hem åkte vi också vilse.


Antal gånger vi åkte över Tingstatunneln under älven på vägen till GothCon: 3
Antal gånger vi åkte på bron över älven på vägen till GothCon: 1
Antal gånger jag missade auktionen: 1
Antal timmar jag låg ner under dagen per dag: 2
Antal kramar jag utdelade: 3
Antal poäng i dåligt uppförande jag inkasserade: 4
Antal gånger jag grämde mig över att förlora 3d-fyra-i-rad två gånger i rad: 4-5
Antal gånger jag vaknade av att jag frös / svettades i husbilen: 7
Antal gånger jag klagade över min rygg: 12?
Nya forumiter/rpgonlinare träffade: 6-9?

Antal saker som blev kvarlämnade i husbilen
Honungsburk, chiliburk, 1 par kängor, 2 par strumpor, 1 påskägg, 2 halvfulla läskflaskor, eventuellt en svart väska

/Han som kände sig oinspirerad när han skrev
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Det var första gången jag besökte GothCon, och mitt andra konvent totalt (men då räknar jag bort DanCon av någon anledning). Det blev en slitsam historia med 15 timmars spelledande (av Shi2 - Girighet) och 10 timmars spelande (av San Andreas och det som troligen hette Vitt Kontrakt). Samtidigt hade jag väldigt kul, och fick träffa många av mina favoriter från forumet. Några nya också. Kanske var det dumt att ha 15 timmar uppbokade under fredagen, men alla tre passen (San Andreas och 2 pass Girighet) kom att ge mycket. Några saker förtjänar att bli ihågkomna:

Det uppvaknande jag fick både på fredags- och lördagsmorgonen. The_Gorger ringde mig tidigt tidigt på morgonen innan tuppen hunnit gala. Samtalen var ungefär av den här arten:

Bearnie: "Va... ?"
The_G: "Ja, tjena! Det är Kalle! Vi ska spela nu!" (glöm inte att notera hans hurtiga röst)
Bearnie: "Mmmbrrrglmr..."
The_Gorger: "Kom ner till receptionen vettja, alla väntar på dig!"
Bearnie: "Vafrnnnnspl?"
The_Gorger: "Alltså, du fattar väl att det inte finns något alternativ? Seså..."

Båda dagarna masade jag ner till spelmötet, ingen av dagarna ångrade jag mig efteråt.

Många av lantisarna jag stötte på gjorde tappra försök att verka riktigt tuffa. När jag avslutat ett av nattpassen (22-03) passerade jag ett gäng ungdomar som satt runt ett bord överbelamrat med tomma cola-flaskor, tärningar och andra saker med hög nördhetsfaktor. Några hade även benen vilande på bordet och ur en liten stereoanläggning hörde jag en låt som måste ha hetat CP-Åke. En mansröst "talade" till urdåligt beat om någon som hette CP-Åke och hur CP han var, en av ungdomarna hade lärt sig mycket av den urkoola texten och kunde vara med och "tala". Alla närvarande förutom jag verkade överens att det hela gav sken av en stentuff attityd. Dessutom bröt de på värmländska. Wow...

... men upplevelsen var inte slut där, för när jag fortsatt förbi dem in i byggnaden med min sovsal dröjde det inte länge förrän jag blev målet för en liknande stentuff attityd. Jag ville ha ut mina kliande linser, men utanför toaletten stod två personer och väntade. Jag frågade om de stod i kö och den ena skackade frånvarande på huvudet. Den andra verkade samla sig i några sekunder innan han tittade på mig med känslokyla i blicken och sa: "Nej, vi står här och väntar för att det är KUL..."
Jag blev tagen på sängen. Snubben hade moppemusch, rufsigt axellångt hår och hårdrocks-t-shirt. Damn, vore jag piggare hade jag nog hånskrattat. Som tur var - för jag är egentligen alldeles för gosig för sånt där - rynkade jag på pannan och skakade på huvudet, för att sedan uppsöka toaletten en våning upp (som var helt utan kö). Hans diss förblev obesvarad.

Zaphod skakade jag aldrig tass med, men det blev aldrig läge för det - konstigt nog. Jag såg honom ett par gånger men antingen visste jag inte vem han var eller så var han upptagen med rollspel. Jag nämner det för att jag kände mig så klumpig. Jag bevittnade en halvtimme av Zonkpop-spelande också. Det verkade ganska ballt, men får jag gissa så är nog Protektoratets Barn mer i min stil (Morgoths andra spel) - Zonkpop verkade bli mer eller mindre någon slags verbal exercis, men karaktärerna var givetvis påverkade och tydligen spelledaren också (detta var innan samberättar-delen, men efter Dextrosol-knarkandet).

(Apropå kortspelet Pimp:The Backhanding)
Foggmock suger som pimp, det är ungefär allt jag kan säga om det. Det krävs väl ett liknande spel som utspelar sig i kasernens duschrum för att han ska tända till, antar jag...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,705
Location
Värnhem, Malmö
"nu har jag inte SLPnas värden men jag tror skurken blev 10ggr starkare,farligare"

Som spelledare kan jag säga att det vore en bedrift. Tio skadekolumner, ignorerar smärta och blödning, STY, TÅL och RÖR maxade, behöver inte slå chock- eller dödsslag, färdighetsvärden på 18 i de flesta vapen, ambidexteriös... att göra honom mer oövervinnlig än han redan var hade varit ganska onödigt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,287
Location
Örebro
Ang. Kult och GothCon

Verkar som om det var fler än vår spelgrupp som kände att Kult var en enda spårvagn. Till och med vår SL sa att äventyret var kasst efteråt. Hmm... Jag har spelat Kult två gånger på GothCon och båda gångerna har SL efteråt dissat Scenariot och sagt att den försökt göra det bästa av det.

Undra om jag vågar pröva en tredje gång? :gremconfused:
 
Top