Nekromanti GothCon-rapporten.

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jasså, det är där ni är!

Nej, vårt lag heter, och kommer alltid att heta Norrländskt Vemod.
Ni missade prisutdelningen. Vi hade ett pris till er för bästa reportage/tv-team i San Andreas, just pga historierna du återberättade.

Pris och diplom lovade GothCon att försöka skicka till er. Så tips till alla att (om bussarna tillåter) gå på avslutningen). :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: 858 Kronor

Hehe !
Får ju lyckönska er till denna framgång.. Eller nått sådant. Kommer ni att fortsätta med denna quest på fler konvent ?? :gremtongue:
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
En Demagogs Upplevelser

Detta var mitt första GothCon på tre år, så jag var full av förväntan, och spelhunger.
Vi i föreningen bokade raskt ihop nio pass rollspel och hoppades på det bästa.

På fredagen vaknade jag lite sent. Jag hade stängt av min klocka innan jag gått och lagt mig, men det gick bra. Vi skulle ju äta frukost på Donken i Falkenberg.
Vi kom iväg lite sent från Halmstad med våra två bilar och insåg att vi hade ungefär 10 minuter på oss att ta oss från Halmstad till Falkenberg där vi skulle möta upp vår tredje bil. Vi kom dit i tid och jag vet numera hur fort min bil går (195 km/h)...
Till konventet anlände vi lite senare och hittade parkering och checkade in.

Pass 1:
Prinsessa försvunnen.
Jag har aldrig spelat DoD så detta var en ny upplevelse för mig, som inte var helt oangenäm. Spelet var roligt och SL duktig.
Den bästa upplevelsen var när vi blev jagade av en Chimera i ravinen och prästyen i gänget frammanade 50l färskvatten ovanför chimerans huvud och slog denne till marken med vattenfallet som bildades, och när den stackars katten gled på marken med alla tassar utåt sidorna använde min karaktär sig av Stone Shape och frammanade två kors och naglade fast besten.

Pass 2:
Casus Belli
Helt ok faktiskt. Det enda jag kanske kunde klaga på var att det var lite lite steam i steampunken nu, men vi räddade i alla fall världen genom att spränga generatorn.

Pass 3:
Honungssommar
Min första upplevelse av Götterdämmerung var rolig. Vi hade konstruktören som SL och han var duktig. Spelat var bra mörkt och våra kataktärer var roliga, speciellt relationen mellan min karaktär Maurice och en kompis som spelade Sébastien. Vi hade roligt.
Möjligen kunde man kanske ha stoppat efter att man kommit på personen i badhuset som hade masken för ansiktet och tyckte om barn...Då hade man fått en lite mer X-Files känsla att äventyret får en logisk förklaring, men att det finns mer i bakgrunden.

Pass 4:
Hämndens kalla rätt
Jag hade jättehöga förvöntningar på EON, då jag och Aegis Prime har spelat ganska mycket EON innan, men så besviken blev jag då.
Jag saknar en del info om karaktörerna, som våra relationer till andra, vad vi tycker om varandra, var vi spelar, i vilket land, vilken ras av människor vi var etc.
Inget roligt alls!

Pass 5:
Nyckeln
Vad kan jag säga? WOW!!!!!!!! Vilket scenario! Visst var det väldigt rälsat, men med den SL vi hade (kudos till dig!) försvann detta i den makabra historia vi berättade. Jag var helt tagen efteråt.

Pass 6:
Bakom Hans Ögon
Första gången för Noctum och lysande. Tack till Anders Emgard för underbara SL insatser som verkligen gjorde att vi spelare blev motiverade att försöka spela bra. Vi hade en extra spelare, Joel, som var mycket trevlig och bra, tack!
Jag köpte Noctum efteråt...(tack till konstruktörerna för att ni ville signera det)

Pass 7:
Dude Where´s My Booze
The Gorger: Du måste skriva Gondicascenarios nästa GothCon med! Jag hade i alla fall roligt att spela en frisörfaun som var fullblodsfjolla :gremsmile:

På det hela taget, ett bra GothCon, tårtan var bäst :gremsmile: och jag ser verkligen fram emot XXXI
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Jasså, det är där ni är!

Ooooh! Häftigt! Det här ska jag berätta för min grupp!

När brukar prisutdelningen hållas? Vi har nog fått för oss att den brukar vara typ sent på söndagen, eftersom den är det på Snökon i Umeå. Men nu har jag hört från en arrangör om prisutdelningar redan vid tio-tiden. Vår norrländska härkomst tvingar oss nämligen på 17-tåget från Göteborg, så vi brukar smita från konventet runt tre åtminstone.

/Jonas
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Jasså, det är där ni är!

Den har de senaste åren varit klockan fyra direkt efter sista passet. I år prövade vi att anslå vinnarna också några timmar dess för innan, men det gör inte alla och jag vet inte vilket som är bäst. Tyvärr hade de lagt rollspelen sist i år, vilket gjorde att de priserna delades ut först vid halv fem eller nått sånt :gremfrown: så ni hade nog tyvärr inte hunnit i år hur som...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Jasså, det är där ni är!

Okej, det var något sådant jag misstänkte. Eftersom det oftast är en bra idé att käka något innan man sätter sig på ett tåg i 15 timmar så är fyra tyvärr en omöjlig tid hur som helst... Men att anslå vinnarna i förväg är en bra idé, hade vi sett det så hade vi ju kunnat söka upp någon av er för att förklara situationen.

/Jonas
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: 858 Kronor

Tja så länge som det finns en whiteboardtavla och tärningar tillhanda är det fullt möjligt.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
Re: En Demagogs Upplevelser

Det krävdes en viss konstant halt i blodet av koffein, men det gick. Det gick till och med att köra hem utan att jag somnade.
Föreningsrekordet var sex pass, och jag skulle slå det.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: 858 Kronor

På Gotland skall det svarta tornet resa sig, omgärdat av svarta moln och förvittrad jord. I dess djupaste hålor kommer de arma gutarna att förslavas och förvridas till en bitter och hatisk tjänarras, som i sina galärer kommer spridas över Östersjön och förhärja var kust. I tornets topp sitter den mörke fursten -- Legion, efterträdare till CJS, han som utmanade Eru Illuvatar. Samtidigt färdas hans språkrör, Blasphemy, bortom den fördömda ön för att sprida Neogames mörka evangelium till var rollspelare i världen. Inom kort är havet kring Gotland färgat mörkrött av blod och det lilla ljus som tränger genom molntäcket. När Neogames förvridna monstrositeter släpps lös över världen kommer ett mörkt skratt runga från tornets topp: "Kom ihåg -- det är tiraker, inte orcher".
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Men... men... Nästa år!

Jaha, men passa på att ge ut några moduler också. :gremsmirk:

Nå, det låter iallafall som om det var ett riktigt banjo konvent, och det var såhäääär nära (ni får tänka er hur jag visar mellan tummen och pekfingret, gott folk) att jag och Jocke slängde oss ned dit. Såhär i efterhand kan det väl sägas att det hade varit ett klokt beslut, om än lite hastigt påkommet, men som Pelle-Snusk, 3 år sa: Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...

-Hjalle, men det är i sanning sanning med modifikation. (Pelle-Snusk ska ha smisk)
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: GothCon? Indierummet!

Aha, så det var du som var han. Okej.

Jag vill bara instämma i Jonas tacktal nedan. Framförallt för att vi fick lira lite Mountain witch trots att du verkade jävligt trött innan, och att jag var en kass spelgruppssamordnare.

Jag önskar verkligen att jag hade kunnat få tillbaka ett par pass som slösades bort på skit (ett dåligt scenario och ett där vi inte gjorde något alls) och spendera dom i indierummet istället så vi hade kunnat spela klart och kanske testa något annat.

Dogs var det bästa passet på hela konventet. Mums!
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: 858 Kronor

Ahhh imponerande... känner redan nu svavelröken. Men ack så fel. Barad-Dûr skall byggas på Partille-torg. Vi beräknas vara klara med tornet år 10096. Så det är ett tag kvar.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Rollspel för nästan hela slanten

Ja, jag är alltid kass på namn, så det är inget konstigt. De flesta var lätta att uttala, egentligen alla förutom Bamdur, som av någon anledning är helt omöjligt att uttala för mig.

/Jonas
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Rollspel för nästan hela slanten

Fasen, missade jag att träffa er ?!?!!?
Det var ju nästan lite synd juh, för det hade varit trevligt att träffa er åxå !
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Rollspel för nästan hela slanten

Jepp, det gjorde du. Men vi tenderar att hålla oss lite för oss själva (eller med de andra i gruppen som inte hänger här) på GothCon också. Vissa vet vilka vi är, om någon annan listar ut det så är det okej, men vi försöker inte lista ut om någon hänger här eller inte. Vi är där för att spela rollspel trots allt. Har dock en känsla av att vi, om det blir ett indierum nästa år, kommer hänga där betydligt mer än i år. Vi hade ett av våra bästa spelpass där och är alla intresserade av Forge-spelen.

/Jonas
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: 858 Kronor

Tja så länge som det finns en whiteboardtavla och tärningar tillhanda är det fullt möjligt.
Tjaaooao..
Det låter ju iof betryggande, eller vad man ska säga...
Lycka till med det hela iaf ! :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mmkay !

Ok, då är jag med !
Får ta & lista ut vilkna ni är vid nått anant konvet då.. :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Johan K´s GothCon-bilder uppe.

Jag tror du behöver synka om din blixt.
Mmmkay !
Ska tänka på de & försöka åtgärda det tills nästa gåmg.

/ Johan K, som för övrigt känner sig nöjd med sina konventsbilder.
 
Top