NYHET GothCon har öppnar sin web för årets arrangemang!

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Hm, inte de jag besökt tidigare. Där har det oftast varit så den som anmält ett rollspelpass varit den som spelleder det.
Ja och nej. Det hör till att författaren/arr också spelleder, men det går utmärkt att anmäla sig som bara spelledare och spelleda sig igenom ett konvent.

Grunden är i det klassiska tradd-tänket. Du kan som spelgrupp komma och få allt serverat, med spelledare och allt. En hel upplevelse på ett gäng timmar. Funkar sämre med spel som inte är byggda så.

Jag har för mig att det för länge sedan, i konventens barndom, var spelföreningar som arrade olika spel. Någon i gruppen har skrivit, plockar ihop sin ordinarie spelgrupp som extra spelledare och sedan kör. Inte lika vanligt längre.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Men vi har nog lite olika upplevelse.
Inget konstigt med det. Vi gillar väl sannolikt olika spel. Jag gjorde i alla fall en snabb överslagsräkning och av de spel jag har i min hylla finns det äventyr till åtminstone 80 %. Det är några små spel, bland annat det sorgligt bortglömda Sci-Fi! OSG, som saknar äventyr. Å andra sidan har jag även en del systemneutrala äventyr i min samling, så verkligen ingen brist på äventyr. Men den här tråden handlar inte om förekomsten av äventyr eller ej så jag föreslår att vi lämnar det spåret nu. :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Jag har för mig att det för länge sedan, i konventens barndom, var spelföreningar som arrade olika spel. Någon i gruppen har skrivit, plockar ihop sin ordinarie spelgrupp som extra spelledare och sedan kör. Inte lika vanligt längre.
Den bilden stämmer med vad kunnat läsa mig till i fansin, foldrar och scenarion (i arbetet med ett visst konventsarkiv) :D
 
Top