Det var ett fint konvent även detta år, det blev inte mycket spelande då jag själv spellede scenariot Min mörkaste hemlighet till KDL, jag skrev tillsammans med Gunilla och Micke. Det var fullsatt, fem grupper på alla tre passen. Första gången spelleda på ett konvent och andra gången för helt okända personer. Nervositeten var på max och alla verkade gilla scenariot och hade det roligt, och sådär efter varje pass så tog jag åt mig att faktiskt vara nöjd och glad för att jag hade möjligheten att ge folk en upplevelse och få dela upplevelse med deltagarna, alltid så roligt att se och lyssna när deltagarna tar emot agens och utvecklar berättelsen, utvecklar karaktärer.
Fick möjligheten att spela Dragonfly Motel och är så glad att jag backade Bläckfisk kickstarter på rollspelet. Kan varmt varmt rekommendera det. Fick spela det i indirummet, det var en simple översättning av det franska rollspelet (som Bläckfisk översätter till engelska och gör lite tillägg för verkligen få det lättöverskådligt och lättare att förstå hur den trippiga, surrealistiska stämningen kan uppnås) och han som höll i det (Tomas, sorry minns inte namnet) för mig och två vänner berättade hur spelet funka på ett fint och pedagogisk sätt och
WOW vilket spel, vilken berättelse

Tack hörrni, awesome. Jag var såld på spelet efter läst om det på KS, ännu mer efter YT klippen de lade ut med vad jag förstått actual play. Och nu yes please, Jag vill ha spelet nyss!
Hann dock inte förbi figurspelandet, det blev en liten runda kring butikerna och skaffade Mina mardrömmars stad som var på 20% rabatt. Precis när jag bestämt mig för att köpa den kom en smidig person och plockade boken. Men jag tackar för det, fick 30% pga jag fick ta blädderexet som jag senare inte tyckte var värst bläddrat i
Och fint att få träffa flertal på konventpubben och Gothcon, som både hänger här och andra platser. Ser även fram emot att få spela Trudvagn med
@Magnus Seter (Ska se det som första påminnelsen då, som du eftersökte

) det var kul att träffa er och ser fram emot fler gånger.
Men tyvärr så förblev vårt tåg inställt på måndag morgon, och det fanns inga bussar att boka och sj lyckades inte boka om oss till alt. resor. Så vi fick helt enkelt boka om till ett tåg till tisdag. Extra utgifter på en redan tajt ekonomi kändes väl inte sådär roligt, så med en liten promenad till SF bok för att titta runt och glömma det tråkiga hjälpte en massa, och nu har jag att läsa VtM V5 Laws of the Night av By Night Studios

medans vi väntar på tåget som ska gå 17 någonting.