Konvent Gothcon 2026

StradhLestat

Möjliggörare
2026 är inte här ännu, men tiden går fort!

Förra årets försök med familjen blev lyckat. Det blir Gothcon i år igen för oss alla.

Checklista:
Hotell
* Lorensberg bokat från skärtorsdag till söndag för hela familjen: CHECK
Resa

* Tågresa ner bokat. Tåg 427, från Stockholm 09.12 Framme i Götet kl 12:42 CHECK
* Tågresa hem får bokas när de finns tillgängliga (Är fortfarande inte alls med på kombinationen "åk mer tpg" och "stänga av allt och göra det struligt att ta tåg så fort folk är lediga)
Gothcon Biljetter
Har väl inte öppnat ännu, så det är kvar. Kommer mest troligt inte boka några spelpass.
Däremot ska jag spelleda Spindelkonungens Pyramid med DoD23 i någon av korridorerna. För sonen, hans kompis som han träffar där nere och mammorna. Kanske syster till kompisen också. Annars håller jag schemat öppet. Familjen får gå först, men i år tror jag sonen kommer klara sig mer själv, så sambon och jag kan testa lite olika brädspel och så.
Gothcon Puben (ja för mig kommer den heta så...oavsett vad den heter officiellt ;) )
Inväntar att anmälningsformulär kommer upp här på forumet.
Det är "min" egentid på konventet och den ser jag fram emot :)

Så hur ser planerna ut för er?

Last edited:
Jag ska dit och bland annat arrangera De fördömda. Skulle tro att jag besöker puben i vanlig ordning, åtminstone en stund. Ljudvolymen brukar vara påfrestande för mina öron. Jag bokade flyg för ganska länge sedan eftersom möjligheterna att flyga inrikes, åtminstone härifrån Skellefteå, blivit avsevärt sämre sedan SAS bytte ägare. Bokade även hotell i samma veva. Denna gång ska jag bo på ett för mig obekant ställe, Hotel Vasa, som verkar ligga lämpligt nära Hvitfeldtska.

Oj, hetsar ni redan? Öh, jag kanske ska titta på hotell då... Jag tänker åka så att jag kan närvara på puben och så klart något arrat pass. Får se hur många dagar. Hört att MUA kanske ska finnas, det är jag sugen på. Målbild i övrigt: vara pigg nog att vara med på ett kvällspass i indierummet.

Hur gamla tror du barnen ska vara för att njuta av GothCon @StradhLestat ?
Beror nog mycket på barnen. Västspelrummet är magiskt bra för kids som gillar brädspel/sållskapsspel... Där "bodde" sonen hela förra Gothcon.
Jag skulke gissa från 7 kanske? Men beror nog mest på barnet.
Ska se om jag kan hitta ngt pm vad västspel själva skriver

Jag siktar på att bli av med min GothCon-oskuld 2026. Fortfarande en del som måste klaffa, men det ser rätt ljust ut.
Har inte börjat kolla på hotell än, ska först undersöka om diverse bekanta har en soffa jag kan låna.

Last edited:
Jag ska dit, men har krångel i år. Min lilla har fått för sig att hon har födelsedag på påskafton, såatte... Får se lite hur jag gör. I värsta fall blir det bara en fredag. Vi får se.

Jag utgår från att jag som vanligt åker till göteborg och bor hos min hyfsat närboende kamrat. Och att jag som vanligt mest töntar runt ett par av dagarna – inte deltar i några arr, inte spelar eller spelleder något på konventet. Håglöst tittar in i butikerna, pliktskyldigt köper något. Hejjar på en massa forumiter (detta är huvudskälet att ens dyka upp).

Men i övrigt mest sitter hemma hos kamraten och umgås med denne.

Gillade mitt första GothCon förra året! Om det låg i oktober skulle jag gärna åka från Sveriges baksida varje år. Men nu ligger det bara ~6 veckor från likaledes utmärkta LinCon, så det blir för mycket på kort tid.

Jag ska vara på puben o dela ut Rollspelsdraken. Sen blir det två eller tre poddinspelningar också. Och driva runt o säga hej förstås. :)

Back