GothCon 2024

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Kan tipsa andra hotelletande forumiter att Strawberry (fd. Nordic Choice) ofta har 20% rabatt om man bor på ett hotell i flera nätter, man får bara gå via hotellets sida och klicka på ”Erbjudanden” (kan vara så att man behöver vara medlem då med). Mer värt om man inte bor i enkelrum eventuellt, men märkte att det var billigare att bo på Clarion Hotel Post än Scandic Rubinen…

Och är ni medlemmar i en Sverok-förening så får ni även rabatt hos SJ och Scandic. Ska vara rabatt hos Strawberry med, men koden strulade för mig sist (vilket kan ha varit av andra anledningar) men hellre det än att lova (och ja våra kommunikatörer vet att det står gamla namnet).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
OBS!

Om man vill boka på Lorensberg är det jättebäst att gå via Gothcon.se!

hotell.gothcon.se

Började först boka på Lorensbergs egen sajt men det skulle landa på 5600. Via Gothcon kom jag ner till 2160. Antar att de har lite enkelrum avsatta för Gothcon som jag inte fick tillgång till via den "normala" bokningen.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
OBS!

Om man vill boka på Lorensberg är det jättebäst att gå via Gothcon.se!

hotell.gothcon.se

Började först boka på Lorensbergs egen sajt men det skulle landa på 5600. Via Gothcon kom jag ner till 2160. Antar att de har lite enkelrum avsatta för Gothcon som jag inte fick tillgång till via den "normala" bokningen.
Tack för tipset! Nu är vår lilla spelgrupp också bokade.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Går att säga till personalen på hotellet direkt vi bokning också, om man vill göra det enkelt. Så gjorde jag.
I samband med att jag anmälde mig som arrangör fick jag en länk. Den tog mig till hotellets hemsida med det rabatterade priser förvalt. Mycket smidigt. 🙂
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
I samband med att jag anmälde mig som arrangör fick jag en länk. Den tog mig till hotellets hemsida med det rabatterade priser förvalt. Mycket smidigt. 🙂
Förrförra året missade jag rabatten när jag bokade. Då hörde Lorensberg av sig och sa "du ska säkert på GothCon så vi applicerar rabatten i efterhand."

Bra service på det där hotellet. :D
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
I fredags fyllde jag 40. Av min spelgrupp JonCon fick jag en fantastisk SL-skärm från Ukraina och nyheten att de har övertalat min fru att släppa iväg mig på GothCon i år. Jag har aldrig tidigare varit på GothCon, men är väldigt pepp. Jag ser att anmälan öppnar den 4 februari och antar att även programmet släpps då, men är nyfiken på om någon här kommer arra något. Finns det annat att hålla koll på? Pub? Kommer @Caligo ha öppet på Eira?
Om inte GothCon-puben funnits så hade skeppet Eira/Nautica haft öppet.
Men Megaton Games har naturligtvis monter/bord i spelmakarrummet. Redan nu har vi klart en beta-version av vårt mastiga fantasy-rollspel StormRing Fantasy Roleplay. Och det kommer att finnas nån version av Megaton Indie Publishings Den Mörka Regimen gjort av Vapenbröder Spelsudio. Och alla andra produkter vi har :)
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
593
Location
Göborg
Jag fick lust för ett tag sedan att spelleda något på GothCon men tittade igenom programmet nyss och hittade inte något som jag skulle vilja spelleda eller ens spela… 😞 Kutulu, CoC och Kult hade varit intressant att spela för att ha gjort det men det skulle bli lite för mycket skräck i ett sträck. Någon som tror att jag bara har missförstått något?
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,035
Location
Stockholm
Jag fick lust för ett tag sedan att spelleda något på GothCon men tittade igenom programmet nyss och hittade inte något som jag skulle vilja spelleda eller ens spela… 😞 Kutulu, CoC och Kult hade varit intressant att spela för att ha gjort det men det skulle bli lite för mycket skräck i ett sträck. Någon som tror att jag bara har missförstått något?
Jag har hört från andra gamla besökare att det går att anmäla egna pass, om man vill spelleda något… men när jag pratat med folk från GothCon har de sagt att man bara fått spelleda andras arrangemang. Så jag är också förvirrad.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
593
Location
Göborg
Jag har hört från andra gamla besökare att det går att anmäla egna pass, om man vill spelleda något… men när jag pratat med folk från GothCon har de sagt att man bara fått spelleda andras arrangemang. Så jag är också förvirrad.
Nu är jag rädd att en av oss missförstår den andre… Jag menade inte att jag ville spelleda något "eget" utan att jag inte hittade något äventyr eller spel i programmet som jag tyckte lät intressant att spelleda. Min slutkläm var en illa eller lite för väl dold invit att övertala mig till att ändå spelleda något.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Jag har hört från andra gamla besökare att det går att anmäla egna pass, om man vill spelleda något… men när jag pratat med folk från GothCon har de sagt att man bara fått spelleda andras arrangemang. Så jag är också förvirrad.
Det beror på vad du menar med "anmäla egna pass". Om du varit ute i tid, medan arrangörsanmälan var öppen, hade du kunnat anmäla ett eget arrangemang. Om du hade velat hålla det litet hade det kunnat vara begränsat till ett pass där du själv spellett ett lag.
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Min slutkläm var en illa eller lite för väl dold invit att övertala mig till att ändå spelleda något.
Frågan är då, vad för slags spel och äventyr gillar du att spelleda?
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,035
Location
Stockholm
Det beror på vad du menar med "anmäla egna pass". Om du varit ute i tid, medan arrangörsanmälan var öppen, hade du kunnat anmäla ett eget arrangemang. Om du hade velat hålla det litet hade det kunnat vara begränsat till ett pass där du själv spellett ett lag.
Med "anmäla egna pass" menar jag som på de flesta andra spelkonvent jag besökt - komma som spelledare och spelleda sitt egenskrivna äventyr.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,564
Med "anmäla egna pass" menar jag som på de flesta andra spelkonvent jag besökt - komma som spelledare och spelleda sitt egenskrivna äventyr.
Ptja, du kan alltid försöka dra ihop spelare på plats och hitta ett ledigt bort att spela vid. Det är fullt möjligt - jag har själv gjort det - men GothCon hjälper liksom inte till med sådant. Deras fokus är föranmälda arrangemang och förbokade spelpass.
 
Joined
6 Feb 2024
Messages
7
Med "anmäla egna pass" menar jag som på de flesta andra spelkonvent jag besökt - komma som spelledare och spelleda sitt egenskrivna äventyr.
På GothCon kallar vi det för att vara "arrangör" för ett "arrangemang". Deadline för att anmäla arrangemang har passerat, men vi tar fortfarande emot arrangemang i mån av plats (vilket i praktiken betyder 16-21-passen, 22-03-passen eller söndagspasset).
Anmäler arrangemang gör du här: https://condaba.gothcon.se/organizer/events/add/
Sen går det ju såklart alltid att hugga tag i några som ser spelsugna ut, hitta ett ledigt bord och spela.

//Arvid för Rollspelsgruppen GothCon
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,084
Location
Göteborg
Med "anmäla egna pass" menar jag som på de flesta andra spelkonvent jag besökt - komma som spelledare och spelleda sitt egenskrivna äventyr.
Av nyfikenhet, vilka konvent är det? För detta är mer av en amerikansk tradition, som jag inte upplever fått något fäste i den svenska konventskulturen.
 
Top