GothCon 2024

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,045
I fredags fyllde jag 40. Av min spelgrupp JonCon fick jag en fantastisk SL-skärm från Ukraina och nyheten att de har övertalat min fru att släppa iväg mig på GothCon i år. Jag har aldrig tidigare varit på GothCon, men är väldigt pepp. Jag ser att anmälan öppnar den 4 februari och antar att även programmet släpps då, men är nyfiken på om någon här kommer arra något. Finns det annat att hålla koll på? Pub? Kommer @Caligo ha öppet på Eira?
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,314
Hur funkar indierummet? Är det indie-spel som man föranmäler sig till?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Hur funkar indierummet? Är det indie-spel som man föranmäler sig till?
Ingen föranmälan. Man tittar förbi och så lirar vi något. Är man en hel grupp så fixar vi spelledare, är man ensam så försöker vi dra ihop en grupp. Är det väldigt högt tryck kan man behöva vänta en stund eller komma tillbaka senare, men vi* gör vad vi kan för att fixa så att alla kan spela.

* "Vi" här betyder @Lukas och @Vicotnik. Jag saboterar mest genom att plocka flera av spelledarna och spela med dem i en grupp.
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
113
Location
Stockholm
... och nyheten att de har övertalat min fru att släppa iväg mig på GothCon i år.
Hmm... det finns ett 'p' för mycket i "släppa", methinks.

Du ska så klart titta förbi på vårt arrangemang - F28: Pirates of Ferrum Magna! Rollspelsnära figurspel i marin miljö. (Du behöver inte ta med dig något, men man får om man vill)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,558
... är nyfiken på om någon här kommer arra något.
Jag kommer att arrangera De fördömda - Ur askan i elden:

"Montana år 1870. Rollpersonerna är på jakt efter den tjuv som stulit deras guld. Spåren leder till Parker’s Hollow, en övergiven och påstått hemsökt bosättning omsluten av snårig skog. Omgivningen är tyst och stilla men hästarna trampar och frustar nervöst när rollpersonerna stannar vid skogsbrynet. Vad väntar egentligen där inne i dunklet?"

Jag har aldrig arrangerat på GothCon tidigare så det blir spännande. Hoppas att någon vill spela.

I övrigt håller jag med om att GothCon-puben är trevlig.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,302
Jag kommer vara där! Precis som innan tipsar även jag om puben. Ett fantastiskt kul sätt att träffa och hänga med andra rollspelare och få träffa många forumiter. Vill också slå ett slag för Fenix Awards (mitt enda arr i år, sa ju att jag skulle ta det lugnt i år!) som är på fredag kväll 18:00, där vi prisar olika personer inom rollspels-Sverige.

Utöver det är jag med och skriver året Call of Cthulhu Sverige-äventyr, Släktträdet, men arret sköts av Micke och Gunilla. Jag unnar mig lite ledigt från att arra rollspelsarr efter många år av maxat arrande.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,522
Location
Göteborg
Jag kommer vara där! Precis som innan tipsar även jag om puben. Ett fantastiskt kul sätt att träffa och hänga med andra rollspelare och få träffa många forumiter. Vill också slå ett slag för Fenix Awards (mitt enda arr i år, sa ju att jag skulle ta det lugnt i år!) som är på fredag kväll 18:00, där vi prisar olika personer inom rollspels-Sverige.

Utöver det är jag med och skriver året Call of Cthulhu Sverige-äventyr, Släktträdet, men arret sköts av Micke och Gunilla. Jag unnar mig lite ledigt från att arra rollspelsarr efter många år av maxat arrande.
Trevligt! Du skötte Fenix Awards riktigt bra förra året : )
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Om ingen hobbyhjälte tagit på sig att arrangera en Warhammer Old World-turnering (eller om en eventuell sådan blir i mindre tidskrävande variant än forna dagars) kommer jag hålla siktet inställt på att delta i rollspelsarrangemang!

Puben har jag aldrig lyckats gå på. Kanske vore nåt i år!
 

Freddan101

Veteran
Joined
11 Sep 2023
Messages
24
Ser fram emot första besöket på GothCon och ber om ursäkt för en rookiefråga. Jag och ev min polare är sugna på att delta i DoD Ålderträdets Bane. Står att man kommer kunna anmäla "lag" men kan man generellt även anmäla bara sig själv? Osäker på hur det funkar.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,302
Ser fram emot första besöket på GothCon och ber om ursäkt för en rookiefråga. Jag och ev min polare är sugna på att delta i DoD Ålderträdets Bane. Står att man kommer kunna anmäla "lag" men kan man generellt även anmäla bara sig själv? Osäker på hur det funkar.
Alla föranmälda arrangemang brukar som standard ha "lag-anmälan", det vill säga att man anmäler sin spelgrupp. Många som åker på GothCon är där med kompisar och har därigenom färdiga lag. Alla i lag kan också anmäla sina lagmedlemmar, men oftast är det bara "lagledaren" som är anmäld, så man vet inte alltid hur många som är där.

Men vanligt är att om man har ett lag med få spelare är att försöka slå ihop lag om det går, men det kräver också att lag är OK med det. Så om du anmäler dig ensam så skriv att du är ensam (där har du bra lagnamn: Ensam söker lag!), men jag skulle tipsa dig att se om du kan hitta ett lag till att börja med. Att fråga här på WRNU och GothCons Discord är en bra idé!
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Jag kommer att arrangera De fördömda - Ur askan i elden:

"Montana år 1870. Rollpersonerna är på jakt efter den tjuv som stulit deras guld. Spåren leder till Parker’s Hollow, en övergiven och påstått hemsökt bosättning omsluten av snårig skog. Omgivningen är tyst och stilla men hästarna trampar och frustar nervöst när rollpersonerna stannar vid skogsbrynet. Vad väntar egentligen där inne i dunklet?"

Jag har aldrig arrangerat på GothCon tidigare så det blir spännande. Hoppas att någon vill spela.

I övrigt håller jag med om att GothCon-puben är trevlig.
Jag kommer!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Att fråga här på WRNU och GothCons Discord är en bra idé!
En del gör ingen anmälan utan dyker bara upp vid spelstart och kollar om något lag har fått bortfall så de kan hoppa in.

Man är ju inte garanterad en plats, men det kan vara ett sätt att få spela om man blivit sugen på ett visst arr plötsligt.
 
Top