GothCon 2020

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Robert Jonsson;n342517 said:
Under en period i mitt liv var GothCon-tishor det enda jag bar (hade väl typ 5-10 som jag växlade mellan då XD), men jag kan förstå dig utifrån perspektivet "Här är din lön - gör reklam för oss!" ;)
För mig är perspektivet snarare -> de sitter dåligt, har dålig kvalitet och dessutom läcker de färg. Att göra reklam för ett ideellt arrangemang jag verkligen gillar är jag däremot helt okej med. :)

Eller så var det i alla fall när seklet var ungt. De kanske uppdaterats sedan dess.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,153
entomophobiac;n342508 said:
Nuvarande ersättning på GothCon är typ ett mål mat eller liknande va? Det ni föreslår låter ju mycket vettigare. Det gör ju i praktiken spelledarna till fullfjättrade medarrangörer, minus den sexiga t-shirten.
På Nordsken, åtminstone i fjol, var spelledarna "crew", fick ett crew-pass till konventet (fritt inträde), matbiljett dagen då man spelledde och en t-shirt (chockrosa). Det gjorde att jag kände mig mer delaktig i arrangemanget och var beredd att ställa upp mer än bara med spelledandet. Nu fanns det så mycket crew att det inte behövdes, men rent känslomässigt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Jag har som sagt var använt tröjorna väldigt mycket och aldrig haft ett problem med att de läckt färg - ett år har dock trycket börjat lossa, men det skedde efter ett trettiotal tvättar. Men så har jag förstås bara erfarenhet av de svarta arrangörstrljorna och de är ju inte de som delas ut till spelledare.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Robert Jonsson;n342524 said:
Jag har som sagt var använt tröjorna väldigt mycket och aldrig haft ett problem med att de läckt färg - ett år har dock trycket börjat lossa, men det skedde efter ett trettiotal tvättar. Men så har jag förstås bara erfarenhet av de svarta arrangörstrljorna och de är ju inte de som delas ut till spelledare.
Är det OLIKA t-tröjor?

Det förklarar en hel del.

Jag har tröjor från GothCon XXX som jag nog tvättat 100ggr nu som fortfarande ser fina ut. Och jag har tröjor från de senaste konventen som började se sunkiga ut efter typ tre tvättar.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Japp - eller det var så förr i alla fall. Svarta tröjor för arrangörer, vita tröjor för GothCon-staben och gråa för besökare. Har inte så bra koll på hur det ser ut idag dock. Det kan ha ändrats.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Robert Jonsson;n342533 said:
Japp - eller det var så förr i alla fall. Svarta tröjor för arrangörer, vita tröjor för GothCon-staben och gråa för besökare. Har inte så bra koll på hur det ser ut idag dock. Det kan ha ändrats.
Besökströjorna har haft blandade färger. Har en del grå, några svarta.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Nyss postat på Fria ligans Facebook-sida:

"SPELLEDARE SÖKES TILL GOTHCON!

Gothcon närmar sig och vi planerar officiella arrangemang med färdiga scenarion till ALIEN, SVÄRDETS SÅNG, CORIOLIS, och det kommande NORDISKA VÄSEN. (Arren finns inte uppe på Gothcons hemsida ännu, de kommer!)

Mejla till tomas@frialigan.se om du vill Vara spelledare till någon av dessa spel, eller för SYMBAROUM som redan har ett arr uppe. Som SL får du som belöning en valfri produkt ur vår konventsbutik per pass som du spelleder.

Vill du hellre anmäla ett eget arrangemang med något av våra spel är det självklart också välkommet, och du får samma belöning som ovan."
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
luddwig;n342779 said:
Som SL får du som belöning en valfri produkt ur vår konventsbutik per pass som du spelleder.
Det här är föredömligt generöst måste jag säga!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
entomophobiac;n342784 said:
Det här är föredömligt generöst måste jag säga!
Ligan har varit så där generösa även tidigare år. Föredömligt är ordet.
 

Zaporogen

Veteran
Joined
13 Mar 2018
Messages
13
Även Neotech Edge söker spelledare till Gothcon. Samma deal med en produkt ur Helmgasts shop!
 
Top