God45 recenserar scenarion på alexandria.dk!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Era dårar! Ni vill att jag skulle återvända?! Det här är er aptass önskning som gått i uppfyllelse!

Scenario: Muscles & Machos
Av: Thomas Leitner och Mattias Westermark
Till: Vem vet?
När: 1993

1 sida intro. 4 sidor handskrivet, klottrat och ospelbart absolut nonsens. Men det är inte rasistiskt och det finns en i inklistrad bild på en naken Arnold Schwarzenegger sååå…

2 av 5
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Scenario: Reservhjältarnas Förräderi
Till: DC Heroes/Friform
Av: Ola Jansson och Henrik Örnebring
När: 1998

Så jag älskar det här som en grej men jag skulle inte vilja spela det. Legion of Superheroes scenario! Med alla de svenska namnen! Där man spelar The Legion of Substitute Heroes (som har värdelösa superkrafter) som går upp mot den kanske mäktigaste gruppem skurkar i DC universumet! Awesome!

Men det är så rälsat att exakt vad som kommer hända är avgjort i förväg ner till när en spelarkaraktär dör. Det läser mer som en sammanfattning av en serieridning än ett äventyr.

2 av 5
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Scenario: Kaniker & Knektar
Till: AD&D
Av: Björn Ynden
När: 1992

Det är ett AD&D fantasy äventyr i magiska anakronistiska medeltida Lund med omnejd! Jag trodde att jag var den enda som skrev den här typen av grejer! Det är inte shitty låg magi heller, medan vissa magiskolor är begränsade och läkande magi är svagare så är det här en setting med balls out höglevel necromancers. Och i äventyret är äventyrarna level 4!

Så det här är en liten setting som sträcker sig från Lund till Lomma och lite andra närliggande platser i Skåne. I den settingen har vi ett äventyr som är ett intrig scenario med flera grupper, onda trollkarlar, påvetronen och pengar! Det är inte rälsat men det är BRÅTTOM och farligt. Scenariot är också extremt inkluderande för 1992, medeltida Lund är en världsstad där det finns folk från hela världen.

Det här är genuint rent guld och det känns som en present skriven direkt till mig. Jag är lite ledsen att jag läste det innan jag fick spela det. Men jag tänker spelleda detta när jag får chansen.

Det finns en uppföljare också! Vill jag ens läsa det eller vill jag få någon att spelleda det för mig? Hmmmmm….

5 av 5
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Scenario: Kaniker & Knektar
Till: AD&D
Av: Björn Ynden
När: 1992

Det är ett AD&D fantasy äventyr i magiska anakronistiska medeltida Lund med omnejd! Jag trodde att jag var den enda som skrev den här typen av grejer! Det är inte shitty låg magi heller, medan vissa magiskolor är begränsade och läkande magi är svagare så är det här en setting med balls out höglevel necromancers. Och i äventyret är äventyrarna level 4!

Så det här är en liten setting som sträcker sig från Lund till Lomma och lite andra närliggande platser i Skåne. I den settingen har vi ett äventyr som är ett intrig scenario med flera grupper, onda trollkarlar, påvetronen och pengar! Det är inte rälsat men det är BRÅTTOM och farligt. Scenariot är också extremt inkluderande för 1992, medeltida Lund är en världsstad där det finns folk från hela världen.

Det här är genuint rent guld och det känns som en present skriven direkt till mig. Jag är lite ledsen att jag läste det innan jag fick spela det. Men jag tänker spelleda detta när jag får chansen.

Det finns en uppföljare också! Vill jag ens läsa det eller vill jag få någon att spelleda det för mig? Hmmmmm….

5 av 5
Jag var tvungen att googla namnet, för jag flyttade till Lund -93 så jag tänkte att jag kanske träffat den här personen även om namnet inte fick några klockor att ringa.

Bra namn för googling. Hittar ingen bild. Det finns en Björn Ynden som är tekniker på MaxLab i Lund, så den som vågar kan ju mejla honom på hans LU-adress och se om han spelleder än ...
 
Last edited:
Top