Såg precis avsnittet. Och kan nog inte igentligen hålla mer än med om vad de andra sagt.
Jag gillade avsnittet helt och hållet, där var inget som slog mig som totalt onödigt (vilket det kanske har gjort för andra), var bara nice att få komma tillbaka till denna världen igen efter ca 13 månaders väntan sedan slutet på S06.
Jag är totalt ok med första avsnittets pipelaying för de kommande 6 avsnitten i säsongen... för det är något som jag ju igentligen tycker att många av avsnitten i de flesta säsongerna gjorde ju också. Där en rätt stor del av avsnitten i varje säsong var långsammare avsnitt där grejs byggdes upp, och sen några emstaka avsnitt här och där med fult ös där byggandet i de tidigare avsnitten fick sin kulminering i det avsnittet/scenen. Skulle inte vara förvånad helt om grejer kommer hända lite snabbare i denna säsongen än tidigare (och inte bara för att där är 3 avsnitt mindre). Skulle inte vara förvånad om de där 3 avsnitten mindre är en rätt kraftig minskning utav långsamma scener som sakta bygger upp till något. Vi kommer ju nog fortfarande få en hel del utav det, men de stora scenerna kommer nog hända lite oftare tack vare att de bara har 7 avsnitt. Men jag kan ju ha fel... XD
Min gissning om S07 och S08... och detta kommer från någon som inte har läst böckerna, eller har spenderat någon tid på nätet med att läsa upp om teorier eller något... det enda jag har gjort på nätet när der gäller GoT är att jag läst och tagit del utav Kranks pina med att kolla på GoT... XD ... och att jag kollar på Youtube kanalen
"Blind Wave"-s hela reactionsserie med GoT (kollar på en stor del av deras grejer faktiskt).
I alla fall... min gissning för S07 är att den kommer handla om kampen mellan de olika husen... Stark, Lannisters, och Targaryan... med eventuelt andra hus också så klart. Och att nästa säsong kommer till större delen handla om striden mot White Walkers. Fast jag kan ju ha fel, de kan ju varva ihop båda två i båda säsongerna... det känns bara rätt naturligt enligt min mening att S07 kommer vara "The battle of the Great Houses", medan S08 kommer vara "The battle against the White Walkers".
Det jag nämnde ovan, om youtube kanalen Blind Wave... jag gillar dem för att de tittar och reagerar inte bara på vad de ser och sen avslutar avsnitten... de spenderar allt som oftast åtminstone en 10+ minuter (i vissa fall långt mer, de flesta av deras GoT avnitt tenderar vara allt mellan 20-30+ minuter långa, där ca 10 minuter av dem är på själva reaktionen (HBO har sagt till dem att de får max visa ca 10 minuter från varje avsnitt)). Och de gör så för alla tv-serier och grejer de tittar och reagerar på... vilket är nice. För de tar bara inte andra personers content, utan de tillför värde och "content" till det själva. Jag hittade dem mot slutet utav 2015 tack vare deras
GoT Calvin Catch Up serie som de startade 2015... där "A Song of Fire and Ice" och "Game of Thrones" veteranen Eric (han har läst och sätt allt) tittar och leder "The Sweet Summer Child" Calvin genom hela GoT tv-serien (han hade varken läst eller sätt något med den serien innan sista tredjedelen utav 2015).
Sen kollar, reagerar, och snackar de om väldigt många andra tv-serier som jag själv personligen gillar och är intresserad utav också. Är inte helt ovanligt att jag kollar på ett avsnitt av en serie, och sen direkt efter går till deras kanal för att se deras video om det (förutsatt att jag ligger så pass långt efter att de har hunnit ge ut ett avsnitt... vissa serier ger de ut avsnitt på några dagar efter det vissades, andra avsnitt är de långt efter serien med). En intressant grej de också gör är att de bara tittar och ger utt ett avsnitt per serie och vecka (så om de följer på 5 tv-serier, så tittar de och ger bara ut 5 avsnitt per vecka, med ett avsnitt per serie), så att de har tid på sig mellan varje avsnitten att kunna tänka på serien (oavsätt om det är en helt ny serie, eller en serie där samtliga avsnitten redan är ute för (även ställen som Netflix som släpper alla avsnitten på samma gång för vissa serier... de kollar fortfarande på Iron Fist t.ex just nu))... vilket jag faktiskt tror är till deras fördel. :grin: